الگوریتم موبایل گوگل چیست؟

گوگل  هر روزه در تلاش است برای افزایش خدمات خود برای افزایش کاربران موبایل، به‌روزرسانی های الگوریتم جستجوی خود را اعلام  می کند که از سازگاری با موبایل به عنوان یکی از عوامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند. در نتیجه، وب‌سایت‌های سازگار با موبایل در نتایج جستجوی موبایل گوگل رتبه بالاتری نسبت به رقبا خواهند داشت.

گوگل در اعلامیه ای که چندی پیش که  تا حدودی بی سابقه بود اینطور گفت: «وقتی صحبت از جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود، کاربران باید مرتبط‌ترین و به بهترین نتایج را دریافت کنند، مهم نیست که اطلاعات در صفحات وب یا برنامه‌های سازگار با موبایل وجود داشته باشد. از آنجایی که افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، الگوریتم های ما باید با این شاخصه ها سازگار شوند.

آنچه که باید در مورد الگوریتم موبایل گوگل بدانید:

گوگل استفاده خود از سازگاری با موبایل را به عنوان یک شاخصه رتبه بندی اعلام کرد. در حالی که این تغییر فقط بر جستجوهای تلفن همراه تأثیر می گذارد (در حال حاضر)، تأثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو خواهد داشت. کاربران تلفن همراه اکنون نتایج جستجوی مرتبط و بهینه شده برای دستگاه هایشان را دریافت خواهند کرد. بنابراین وب‌سایت‌هایی که برای موبایل مرتبط و بهینه‌سازی شده‌اند در صدر جستجوها قرار می‌گیرند.

این نه تنها به کاربران موبایل کمک می کند، بلکه برای خود گوگل نیز یک تغییر مثبت است. با ارائه تجربه بهتر برای کاربران تلفن همراه، این امر می تواند به گوگل در برابر رقبای خود مانند بینگ و یاهو در بازار جستجو کمک کند.

استفاده از موبایل همچنان در حال افزایش است:

طبق گزارش Search Engine Watch، استفاده از اینترنت موبایل برای اولین بار در اواخر سال 2013 از از دسکتاپ بیشتر شد. علاوه بر این، 77 درصد از مدیران از گوشی هوشمند خود برای تحقیق در مورد محصول یا خدماتی برای کسب و کار خود استفاده می کنند.

حتی ما نگاهی به گوگل آنالیتیک برای مشتریان خود در کسب و کار های  مختلف، از جمله خدمات مالی، فروشگاهی، خبری و آموزشی انداختیم. ترافیک موبایل از ابتدای سال 2015 تا 3 ماه بعد  بین 10 تا 35 درصد متغیر بود. این بدان معناست که اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، از ماه آوریل 2015 ممکن است ترافیک سایت شما به یک سوم برسد.

بهترین قرصت برای وب سایت ها:

برای شرکت هایی با وب سایت هایی که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده اند، این یک خبر خیلی بدی است. اما برای شرکت هایی که وب سایت های واکنش گرا دارند، این خبر خوبی می باشد. این الگوریتم موبایل گوگل فرصتی را برای وب سایت های بهینه‌سازی شده که با تلفن همراه سازگار هستند، ارائه می‌کند تا نسبت به رقبای خود که هنوز سایت‌های خود را برای تلفن های همراه بهینه نکرده‌اند، برتری داشته باشند. به عنوان مثال، یک شرکت ردیف دوم بهینه سازی شده برای موبایل در یک کسب و کار فروشگاهی، این توانایی را دارد که از رقبای بزرگتری که ممکن است هنوز سایت خود را بهینه نکرده باشند، پیروز شده و در رتبه دهی کلمات گوگل رتبه ای در صفحات اول داشته باشد.

قابلیت استفاده از وب سایت ها:

ترافیک جستجوی موبایل همچنان افزایش می یابد، بنابراین اگر وب سایت شما و شرکت تان می خواهد یک قدم جلوتر از  مابقی رقبا باشد، مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه دستگاه ها رسپانسیبو و بهینه شده و با الگوریتم موبایل گوگل است.

شاید برایتان جالب باشد که ،گوگل مدتی است که به این تاکید اجتناب ناپذیر بر روی موبایل اشاره کرده است، و در چند سال گذشته به طور قاطع طراحی سایت واکنشگرا را تایید کرده است، تگ های “موبایل پسند” را به نتایج جستجوی موبایل اضافه کرده و ابزار تست سازگار با موبایل را ایجاد کرده است. و در حالی که تغییر در 21  آوریل سال 2014 فقط بر جستجوهای تلفن همراه تأثیر می گذارد، واضح است که سازگاری با تلفن همراه  همچنان اهمیت نسبتا بیشتری را در به روز رسانی های الگوریتم های گوگل چه در خود موتور جستجوی این شرکت  و سایر موتورهای جستجوگر خواهد داشت.

به جرات می توانیک  بگوییم که نکته مهم این به روز رسانی این است که سازگاری با موبایل دیگر برای وب سایت شرکت شما یک مزیت به حساب نمی آید. بلکه یکی از الزامات داشتن یک وب سایت می باشد.

الگوریتم موبایل و AMP:

سرعت  صاحبان سایت یکی از دغدغه‌های گوگل بوده است و در طول چند ماه گذشته، این شرکت همچنین AMP را معرفی کرد که باعث می‌شود سایت‌ها خیلی سریع‌تر روی موبایل بارگذاری شوند.

در حالی که امروزه از AMP خیلی کمتر به عنوان یکی از شاخصه های رتبه بندی استفاده نمی کند و به طور برجسته صفحات AMP را نشان می دهد. به احتمال زیاد در آینده شروع به انجام این کار خواهد کرد  و با گذشت زمان، اهمیت استفاده از AMP را درست مانند اولین تلاش‌هایش در رتبه‌بندی سایت‌های سازگار با موبایل افزایش می‌دهد.

گوگل با ارائه تعدادی ابزار  این امکان را به شما می دهد که بفهمید که آیا سایت شما در حال حاضر سازگار با موبایل در نظر گرفته می شود یا خیر. از این جهت  ابزار وب مستر تولز گوگل دارای بخش های کاملی است که “خطاهای استفاده از تلفن همراه” را در سایت شما نیز برجسته می کند.

طراحی ریسپانسیو الگوی طراحی شماره 1 و پیشنهاد شده توسط گوگل به شمار می رود . دلیل مطلوب بودن طراحی ریسپانسیو این است که دو کپی از یک سایت ایجاد نمی کند. بینندگان فقط یک URL برای رفتن به آن دارند و وب سایت با حرکت از تلفن به رایانه لوحی به دسکتاپ و فراتر از آن سازگار می شود.

سرویس های داینامیک چیست؟

مانند طراحی ریسپانسیو، رویکرد سرویس دهی داینامیک همان URL را حفظ می کند، اما این بار،  کد های HTML  تغییر  پیدا می کند. سرویس پویا از عوامل کاربر برای تشخیص نوع دستگاهی که بیننده استفاده می کند استفاده می کند و سپس نمای مناسب را به صورت پویا ارائه می دهد.

گوگل اشاره می کند که این تشخیص عامل کاربر می تواند یک تکنیک مستعد خطا باشد، اما این گزینه ای است که تست بهینه سازی موبایل گوگل را با موفقیت پشت سر می گذارد.

وب سایت موبایل:

ایجاد یک وب‌سایت مجزا برای موبایل یکی از اولین نسخه‌های بهینه‌سازی موبایل بود و هنوز هم برای نیازهای گوگل کار می‌کند. پس از ورود کاربر جدید، این پیکربندی سعی می کند دستگاه کاربران را شناسایی کند، سپس با استفاده از تغییر مسیرها به وب سایت مناسب هدایت می شود.

وب سایت مخصوص موبایل:

دلیل اینکه این روش به اندازه طراحی ریسپانسیو توصیه نمی شود این است که شما را ملزم می کند دو نسخه از محتوای خود را به گوگل معرفی کنید و ربات های شروع به خزیدن کنند. علاوه بر این، می‌تواند یک تجربه مخرب برای شخصی باشد که به طور تصادفی روی پیوند تلفن همراه کلیک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *