اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی یعنی ایجاد اعتبار در این شبکه ها  که معمولا با توزیع و اشتراک گذاری محتواهای با ارزش اتفاق می افتد. ممکن است برقراری ارتباط  در شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر هزینه . درآمد شما نداشته باشد؛ اما تاثیر  غیر مستقیم چشمگیری بر ارزش کارتان خواهد داشت.

ایجاد اعتبار در شبکه های اجتماعی  چه تاثیر مستقیمی بر نتیجه کار می گذارد؟ در اجرای  بازاریابی محتواست. به اشتراک گذاشتن توضیحات و لینک به محتواهای معتبری  که برند شما تولید کرده است، باعث می شود سایتتان ترافیک بیشتری از کانال های اجتماعی جذب کند . مهم ترین نکته این است که برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی  باعث افزایش « نشر فکر » می شود. به عبارت  دیگر هر چه کمپین برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی قوی تر باشد، مخاطبان بیشتری کار سازمانتان و محصولی  که می فروشید و راه حل هایتان را درک می کنند. وقتی در شبکه های اجتماعی  ارتباط بر قرار می کنید، بخشی از فکر مخاطبان را به خود  اختصاص می دهید. برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی یعنی استفاده از شبکه های اجتماعی برای جا انداختن خود در ذهن افرادی  که با آن ها در ارتباط هستید.

افزایش دنبال کنندگان اجتماعی:

با در پیش گرفتن اصول مشابه، می توانید در کانال های رسانه اجتماعی طرفداران و دنبال کنندگان و ارتباط های بیشتری جذب کنید. پلاگین های اشتراک اجتماعی و ویرایش حساب کاربری و ایمیل های معرفی، همگی روش هایی برای پیشرفت کانال شبکه های اجتماعی است.

اکثز سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، مثل وردپرس یا شاپفا یا اسکوئراسپیس امکان افزودن پلاگین های اشتراک اجتماعی به خیلی از قسمت های سایت را دارد. از این پلاگین ها برای آسان کردن اشتراک گذاری محتوا توسط کاربر استفاده کنید. در این صورت کاربر با یک کلیک می تواند محتوا را در شبکه های اجتماعی بزرگی بازنشر کند.. هرگاه در صفحه ای از سایت مختوای قابل نشر داشتید، از وجود گزینه اشتراک در صفحه مطمئن شوید.

ویرایش حساب کاربری رسانه های اجتماعی نیز باعث افزایش دنبال کننده می شود. موتور های جستجو در کانال های رسانه اجتماعی به شدت ضعیف اند و اکثرا برای  جست و جوی بهتر  از توضیحاتی استفاده می کنند که در حساب کاربری نوشته اید. مطمئن شوید از عکس مناسب  برای کاور و پروفایلتان  استفاده کرده اید و همه فیلد های مرتبط با کارتان را پر کرده اید تا موتور های جستجو بتوانند هر وقت جست و جویی درباره شما و برندتان  و موضوعات بحثتان انجام شد، به راحتی پیدایتان کند و محتوای مناسب را ارائه دهد. از کلید واژه ها در جای مناسب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که دلیل اول حضور شما  در رسانه های اجتماعی ارتباط با افراد است؛ بنابراین مطمئن شوید که قابل خواندن است.نام برندتان و افراد مرتبط  و مکان را ، اگر بخش مهمی از کسب و کارتان  است ، ذکر کنید.هرجا مناسب بود  لینک های مربوط را قرار دهید، این نکته هم مهم است که با مشتریان احتمالی  و مشتریان  و افراد  تاثیر گذار  ارتباط فعال داشته باشید و همیشه در دسترس باشید.

اگر کسب و کارتان  اجرای یک استراتژی بازاریابی ایمیلی باشد، یکی از راه های عالی برای  افزایش دنبال کنندگان اجتماعی، ارسال ایمیل خوش آمد گویی به اعضای جدید است. اعضای جدید از این کار خیلی خوشحال و هیجان زده می شوند. این ایمیل فرصت خوبی برای  درخواست دنبال کردن  در شبکه های اجتماعی است.