طراحی مجدد وب سایت یک فرایند دقیق برای بازسازی سایت شما است که شامل به روز رسانی محتوا ، طراحی ظاهر سایت برای تبدیل بهتر و عملکرد سایت است.

وب سایت شما چهره کسب و کار شما است و اساس هویت دیجیتالی شما را تشکیل می دهد. یک وب سایت از دو بخش backend و frontend تشکیل شده است. backend  وب سایت ، عملکردهای آن را هدایت می کند ، در حالی که frontend ظاهر سایت شما را تعیین می کند. طراحی مجدد وب سایت عبارت است از بازنگری هر یک  یا هردو.

بیایید وب سایت شما را به عنوان یک ماشین تجسم کنیم. موتور و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی  ،backend  آن را تشکیل می دهند ، در حالی که رنگ داخلی و خارجی ، کاپوت ، لاستیک ها ، شیشه جلو و چراغ های جلو خودرو frontend را تشکیل می دهند.

شروع هر طراحی مجدد یک وب سایت دارای یک داستان پیش زمینه است. دلایل تصمیم گیری برای طراحی مجدد می تواند متفاوت باشد ، اما هر پروژه بازسازی وب سایت را تشکیل می دهد، یک تضاد ظاهری و یک راه حل پیشنهادی با یک برنامه عملی است. روند اجرای این برنامه اقدام و به طور مفصل در این مقاله مورد بحث قرار گرفته می شود.

با این حال ، قبل از ورود به فرآیند طراحی مجدد وب سایت درک هدف اساسی طراحی مجدد بسیار مهم است.

مراحل زیر باید قبل از ورود به پروژه طراحی مجدد به طور انتقادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد:

  1. اهداف وب سایت: اهداف وب سایت را تعیین کنید تا ابتکارات ، اهداف و اقدامات خود را برای طراحی مجدد مشخص کنید و معیارهایی را که می خواهید برای رسیدن به هدف خود داشته باشید ، مشخص کنید.
  2. قابلیت های اثربخشی وب سایت: ضروری است که اولین قابلیت های وب داخلی خود را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال ، با تجزیه و تحلیل SWOT ، می توانید اثربخشی کلی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. انجام تجزیه و تحلیل فنی برای تعیین روندها و بهترین شیوه ها.
  1. شناسایی شکاف ها و مشکلات: یک چک لیست از زیرساخت های وب سایت ایجاد کنید که شامل کاربران، فرایندها و فناوری برای شناسایی هرگونه  مشکلات . به عنوان مثال ، برای بهبود UX ، می توانید عناصر خاصی از صفحه وب را مشخص کنید ،هر چیزی که باعث حواس پرتی یا گیجی بازدیدکنندگان می شود را حذف نموده و بهبود ببخشید.
  2. تهیه نقشه راه: مراحل و فناوری هایی را که برای رفع مشکلات به آنها نیاز دارید مشخص کنید.

در صورت کامل شدن اهداف سایت ، فرآیند بازطراحی می تواند به طور بالقوه عملکرد وب سایت را بهبود بخشد . این فرایند شامل جنبه های فنی است که شامل نهایی شدن طرح رنگ ، فونت ، لوگو ، عناصر طراحی ، رنگ دکمه ها ، قرار دادن دکمه ها و غیره است.

چه زمانی به طراحی مجدد وب سایت نیاز دارید؟

شرکت ها به دلایل زیادی به دنبال طراحی مجدد وب سایت هستند. برخی از دلایل به تفصیل در بخش زیر مورد بررسی قرار گرفته می گیرد.

تغییر نام یا تغییر موقعیت

Rebranding یک استراتژی بازاریابی برای تغییر تصور یک سازمان به دلایل تجاری است. این به شرکت ها کمک می کند تا در میان مجموعه ای از رقبا برجسته شود. تغییر نام تجاری در شرایط خاصی مانند ادغام  اجباری می شود. تغییر نام تجاری نیز زمانی اجتناب ناپذیر می شود که بخواهید :

  • رشد کسب و کارتان را تسریع ببخشید
  • هویت  و نام تجاری از دست رفته را احیا کنید
  • وب سایت قدیمی را به روز کنید
  • نام تجاری منحصر به فرد ایجاد کنید
  • خدمات و محصولات جدید ارائه نمائید.

Rebranding فقط با تغییر نام یا لوگوی سازمان سروکار ندارد ، بلکه موقعیت تجاری برند شما را به گونه ای تنظیم می کند که با کاربران با شما ارتباط برقرار کند. علاوه بر این ، در مورد توسعه عناصر سمعی و بصری که به طور مداوم نام تجاری شما را مورد ارزیابی قرار میدهد. این می تواند شامل تغییر ظاهر وب سایت شما باشد.

به عنوان مثال ، زیمنس برند خود را مجدداً اختراع کرد زیرا می دانست که باید به محصولات و خدمات خود  یک نواوری اضافه نماید.

از طرف دیگر تغییر موقعیت تجاری ، درک مشتریان شما را در مورد نام تجاری تغییر می دهد. موقعیت یابی بازار یا نام تجاری شما شرح مختصری ازکسب و کار شما در بازار می باشد.