متخصص سئو باید سایتی بسازد  که از منابع  خارجی لینک دریافت کند  ، لینک دهی معادل اینترنتی کلمه مصطلح مثبت درباره کسب و کار شماست .برای مثال لینک دهی یک سایت اقتصادی شخصی، به سایت یک شرکت مالی بیانگر این است که سایت آن شرکت مطالب با کیفیتی دارد که از نظر وبلاگ نویس موثق و مرتبط بوده است. این درست مثل ارجاع در دنیای فیزیکی است. صفحاتی که لینک های بیشتری آن ها را هدف گرفته باشد. در نتایج جست و جو رتبه بهتری کسب  می کنند.

لینک ها به عنوان رای آن صفحه سایت در نظر گرفته می شود موتور های جستجو مقدار و از همه مهمتر  کیفیت لینک های هر صفحه را بررسی می کنند تا مشخص شود کدام صفحه در نتایج جست و جوی یک کلید واژه نمایان شوند.

به محتوای خودتان لینک بدهید:

کنترل شده ترین روش دریاقت لینک، این است که خدمات به محتوا لینک بدهیم ؛ مثلا اگر یک سایت برنامه ریزی مالی پستی با عنوان « ده اشتباه  که در برنامه ریزی برای بازنشستگی باید از آن پرهیز  کرد.» منتشر کند ، هم برای خواننده و هم برای موتور جستجو منطقی است که در این صفحه، لینکی به صفحه دیگر سایت که خدمات برنامه ریزی برای بازنشستگی  است، وجود داشته باشد.

لینک دهی در سایتتان ، تجربه کاربران را بهبود می بخشد و این پیام را برای موتور جست و جو می فرستد  که کدام صفحات در سایت شما مهم است، به صفحات مهم سایتتان در هرکجا و در هر زمان که منطقی به نظر می رسد، لینک دهی کنید . در ضمن تجربه کاربران را هم در نظر داشته باشید.

لینک های رقیبان را بررسی کنید:

شما باید تحقیقات رقابتی انجام دهید. با استفاده از ابزاری مثل (moz.com) می توانید  رقیبان اصلی تان را بشناسید و ببینید چه سایت هایی به آن ها لینک می دهد.سپس آن سایت ها را بررسی کنید و ببینید تمایلی به لینک دادن به سایت شما دارند یا نه .

تولید محتوای سخاوتمندانه :

می توانید با تولید محتوای با کیفیت و سخاوتمندانه  لینک دریافت کنید. در این محتواها به افراد دیگری اشاره می شود ؛ خصوصا افراد تاثیر گذار که ممکن است در شبکه های اجتماعی شان لینکی به محتوای شما ابجاد کند . برای تولید این محتوا باید مقاله ای درباره فرد یا برندی خاص بنویسید و سپس لینکی برای سایت های مربوطه بگذارید. این مقاله ممکن است زندگی نامه یا مصاحبه باشد.

راه دیگر  برای تولید محتوا سخاوتمندانه، ساخت پست چند منبعی است که افراد حرفه ای می خواهند مثلا صد کلمه در یک پست بنویسندو سپس لینکی به  برای سایت هر یک از آن ها بگذارند. درباره ساخت محتوای سخاوتمندانه ، مثل پست های چند منبعی در مقاله  57 روش تولید پست ها و مقاله در سایت صحبت کرده ایم.

در واقه به منظور کسب لینک برای سایت باید به نحوی «لینک ارادتی» ایجاد کنید. سخاوتمند باشید و نقل قول کنید و بازدید کنندگان را به صفحاتی مثل صفحه خودتان ارجاع دهید .سعی کنید به نحوی افرادی را که به آن ها لینک می دهید، مطلع کنید.

تولید لینکی با محتوای ارزشمند:

محتوای خوب ارزشی ارائه می کند که مردم مایل اند با دیگران به اشتراک بگذارند . محتوای عالی در وبلاگتان ایجاد کنید که مردم به خاطر ارزش فوق العاده آن به آن لینک می زنند. برای مثال، بانکی که می خواهد خریداران بالقوه مسکن را جذب کند ممکن است یک محاسبه گر رایگان و آسان اجاره ماهانه تولید کند. اگر این ابزار از نظر دیگران مفید باشد، به آن لینک می زنند و رتبه بانک در نتایج جست و جو بهبود می یابد.

انتشار تحقیقات مهم:

روشی قدرتمند برای کسب لینک، انتشار نحقیقات مهم است؛ نتایج  تحقیقاتی که شخصا انجام داده اید، از آن جا که انجام دادن تحقیقات مهم ممکن است سخت و زمان بر باشد، ارزشمند و کمیاب است. نحقیقات مهم و موثق، به اصطلاح همیشه روی بورس است و به لینک های با کیفیت می رسد؛ مثلا در صفحاتشان به آن تحقیقات اشاره می کنند.

گوش به زنگ اخبار باشید:

تولید محتوای جذاب و به موقع  و انتشار آن در مقاله ای است که سوالی که در حال حاضر روی بورس است، شامل می شود. برای اینکار باید گوش به زنگ  اخبار کسب و کارها باشید. یکی از بهترین روش ها، استفاده از رسانه های اجتماعی  به ویژه توییتر است؛ چون توییتر به شبکه عصبی تبدیل شده است. به نحوی آماده تولید محتوا درباره کسب و کار خود باشد که بتوانید به محض اطلاع از محتوا این کار را انجام دهید. یا اینکه روش های خلاقانه ای بیابید که از طریق آن ها بتوانید گرایش های روز و مباحث ارزشمند خبری را در اختیار مخاطبان کسب و کار خود بگذارید. این کار سخت است؛ اما اگر یکی از اولین افرادی باشید که آن محتوا را تولید می کنند نتیجه در خوری به دست می آورید. یکی از معدود  منابع آن مطلب خواهید بود و افراد هر چه در آن حوزه پیش می روند لینکی به سایت شما ایجاد می کنند. .اما قبل از شروع کار ، مطمئن شوید که می توانید درستی محتوا را تایید کنید. در غیر این صورت و در صورت انتشار اطلاعات نادرست، خطر بی آبرویی و خدشه دار شدن اعتبارتان  وجود خواهد داشت.