تفاوت SEM با Seo

تفاوت SEM با Seo

شاید جالب باشد بدانید ،مبحثی به نام SEM  در بازاریابی اینترنتی داریم که برای اغلب افراد فعال در این حوزه، نامی غیر آشنا است .

SEM مخفف Search Engine Marketing یعنی بازاریابی موتور های جستجو است که نسبت به SEO  یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ، واژه ای با دامنه گسترده محسوب می شود. در حقیقت  SEM  تمامی فعالیت هایی را که به کمک موتور جستجو در راستای جذب بازدید  می توان انجام داد شامل می شود، که معمولا تعدادی از این روش ها ، مانند درج تبلیغات کلیکی در موتور های جستجو  دارای هزینه نیز هستند . پس بخشی از SEM می باشد.

برای اینکه بهتر مفهوم SEM و تفاوت آن را با سئو درک کنید به مقایسه زیر توجه کنید:

سئو:

  • نتیج سئو در طولانی مدت به دست می آید
  • استفاده از تکنیک های سئو رایگان است.
  • یک سئوی خوب پایدار بوده و نیاز به هزینه های دائمی ندارد.(سئو جذب بازدید دائمی را به همراه دارد )

بازاریابی موتور های جستجو ( SEM):

  • نتایج به سرعت به دست می آید.
  • استفاده از ابزار SEM دارای هزینه است.
  • SEM برای تداوم نیاز به هزینه مداوم دارد .(افزایش بازدید در SEM موقتی است )

به عنوان نمونه برجسته استفاده از SEM می توان به تبلیغات کلیکی داخل موتور های جستجو اشاره کرد .این نوع تبلیغات ضمن افزایش سرع بازدید کنندگان سایت ها ،منبع بزرگی برای کسب درآمد موتور های جستجو هستند

 

درباره نویسنده مقاله

۰ thoughts on “تفاوت SEM با Seo

  1. مسعود نیکزاد - ۱۴۰۰-۰۶-۲۸ at ۱۳:۱۵

    Visitor Rating: 5 Stars

    Reply

نوشتن یک نظر درباره این مقاله