نشانه های پنالتی شدن سایت توسط گوگل:

کاهش ناگهانی موقعیت در گوگل، حتی حذف ناگهانی سایت در موتور جستجو ، کاهش شدید ترافیک از جمله نشانه های پنالتی شدن سایت توسط گوگل به شمار می رود که به محض مشاهده یک یا چند مورد از این نشانه ها، می توانید به طور قانونی از خود سؤال کنید که گوگل در مورد وب سایت  جریمه سئو را اعمال می کند. و با بررسی باید دید که چطور میتوان این جریمه (پنالتی) با چه الگوریتمی و چگونه می توان آن را رفع کرد!

گوگل دائماً معیارهای خود را برای رتبه‌بندی سایت‌ها اصلاح می‌کند تا نتایجی را که از نظر خود مرتبط‌ترین هستند، ارائه دهد. با مخالفت با این معیارها یا تلاش برای دستکاری آنها به روشی قابل مشاهده، جریمه ای را به خطر می اندازید که فقط به سایت شما و ارجاع طبیعی آن کمک می کند.

آیا گوگل سایت شما را پنالتی شناخته است؟

این جریمه شامل یک مداخله دستی یا الگوریتمی به منظور کاهش شدید سایت شما در نتایج موتور جستجو است، زمانی که موتور جستجو می‌داند که شما در حال اجرای روش‌های مشکوک به منظور دستکاری الگوریتم به منظور ارجاع بهتر به سایت خود هستید.

اگر موقعیت سایت خود را در گوگل از طریق ابزار ردیابی ردیابی نکنید، پرچم قرمز اصلی ترافیک آن خواهد بود. اگر نرم افزار ردیابی ترافیک شما، مانند گوگل آنالیتیک، کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک را نشان می دهد، باید از خود در مورد جریمه احتمالی بپرسید.

جریمه معمولاً ناگهانی است: موقعیت شما و در نتیجه ترافیک شما یک شبه کاهش می یابد. این تحت تأثیر تحریمی از طرف موتور جستجوی گوگل است که محتوای شما را در موتور جستجوی خود تغییر داده است. به همین دلیل است که تنظیم نظارت منظم بر عملکرد سایت ضروری است. این شما را در برابر حرکات گوگل ایمن نمی کند، اما حداقل به شما این امکان را می دهد که در صورت تغییر ناگهانی تا حد ممکن پاسخگو باشید و در نتیجه آسیب را محدود کنید.

نشانه های پنالتی شدن سایت توسط گوگل:

  1.  کاهش رتبه: کاهش ناگهانی موقعیت یک یا چند محتوا بر روی یک یا چند عبارت کلیدی.
  2. حذف صفحات سایت از موتور جستجو: چندین محتوای سایت به طور ناگهانی دیگر در نتایج گوگل ظاهر نمی شوند.
  3. فهرست سیاه: به ویژه تحریم های سنگین گوگل، دیگر هیچ یک از محتوای شما در نتایج موتور جستجو ظاهر نمی شود، هر درخواستی که باشد.

روش هایی برای نظارت ، عملکرد و هوشیار ماندن در مورد احتمال پنالتی شدن:

گزارش گیری ترافیک ارگانیک در Google Analytics .

گزارش عملکرد سایت در گوگل سرچ کنسول: جریمه های دستی از اینجا به شما اطلاع داده می شود.

ردیابی موقعیت سایت در گوگل با استفاده از نرم افزارهای ردیابی مانند Ranks، Yooda یا SEMRush. بررسی دستی توصیه نمی شود زیرا گوگل صفحات بازدید شده شما را در نظر می گیرد، اما شما می توانید این کار را انجام دهید تا موقعیت خود را با چند عبارت بررسی کنید، اما در این مورد از مرور خصوصی استفاده کنید تا خنثی ترین نتایج ممکن را به دست آورید.

بررسی نمایه سازی سایت به صورت دستی از طریق درخواستsite: domain.com به شما امکان می دهد نگاهی گذرا به وضعیت صفحات ایندکس شده خود در موتور جستجو بپردازید.

اگر با مشاهده جزئیات تشخیص جریمه و علت و نوع آن مشخص گردد ، اصلاح آن بسیار آسان تر خواهد بود.

منظور از پنالتی دستی چیست؟

جریمه دستی مستقیماً توسط تیم کیفیت گوگل اجرا می شود. این شخصی است که در پشت صفحه نمایش خود اقدامات خلاف دستورالعمل های گوگل را شناسایی کرده و تصمیم به تحریم سایت شما گرفته است. این همیشه با یک پیام در سرچ کنسول گوگل نشان داده می شود.

دلیل همیشه ذکر می شود، که به شما امکان می دهد وضعیت را اصلاح کنید و سپس برای یافتن موقعیت خود درخواست بررسی کنید.

این دلایل می تواند: تعداد زیاد صفحات 404، مشکلات مربوط به پیوندها و غیره نیز باشد.

پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم گوگل:

جریمه الگوریتمی همانطور که از نام آن پیداست توسط الگوریتم موتور جستجوی گوگل ایجاد می شود. این می تواند یک یا چند صفحه از سایت یا کل سایت را تحت تأثیر قرار دهد.

این الگوریتم برای هدف قرار دادن دقیق سایت شما برنامه ریزی نشده است، اما دستورالعمل هایی است که الگوریتم ادغام می کند که به طور مکانیکی منجر به از دست دادن موقعیت محتوایی می شود که دیگر معیارهای جدید آن را برآورده نمی کند. در این مورد، وصله پیچیده تر اما قابل انجام است.

تغییرات مختلف در الگوریتم های گوگل  می تواند سایت شما را پنالتی شناسایی کند.

به روز رسانی فقط یک بار انجام می شود و هدف آن اصلاح یک یا چند مؤلفه از الگوریتم است، بنابراین اگر سایت شما دیگر با نسخه جدید الگوریتم مطابقت نداشته باشد، در طبقه بندی کاهش می یابد.

این فیلتر به طور منظم به منظور “پاکسازی” رتبه بندی موتورهای جستجو و مقابله با برخی اقدامات مشکوک مستقر می شود.

این تغییرات توسط الگوریتم های: پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس خوار صورت می گیرد.

پاندا از ابتدا یک فیلتر بود در حالی که پنگوئن یک به روز رسانی است که به یک فیلتر تبدیل شده است. هر دو چندین بار مستقر شده اند. پاندا کیفیت محتوای سایت را هدف قرار می دهد در حالی که پنگوئن کیفیت شبکه های لینک سایت را هدف قرار می دهد. این 2 فیلتر اغلب به عنوان مثال ذکر می شوند زیرا نمادی از تغییری هستند که گوگل در کنترل نتایج خود انجام داده است. اما بسیاری دیگر وجود دارند که به طور منظم سقوط می کنند و شناسایی آنها کمتر مشخص است.

بعد از پنالتی شدن سایت چکار باید کرد؟

اگر جریمه به صورت دستی اعمال شده باشد، راه حل آن بسیار ساده است زیرا اعلان جریمه به طور کلی دلیل جریمه دریافتی را مشخص می کند. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عناصر مشکل ساز را اصلاح کنید: پیوندها، محتوا، صفحات مشکل ساز… و یک مرجع طبیعی درست پیدا خواهید کرد.

برای جریمه های الگوریتمی پیچیده تر است. برای اصلاح آن باید با شناسایی نوع جریمه و روش مربوطه شروع کنیم. گوگل همیشه در مورد به روز رسانی ها یا استقرار فیلترها ارتباط برقرار نمی کند، اما خوشبختانه متخصصین سئو در مورد این موضوعات تبادل نظر می کند. به لطف یک ساعت فعال، می‌توانیم دوره‌های استقرار و ماهیت به‌روزرسانی‌ها را تعیین کنیم. با ارتباط بین دوره های به روز رسانی و کاهش های مشاهده شده، می توانیم انسداد را به روز کنیم و مسیرهای اصلاحی را شناسایی کنیم.

پنالتی شدن سایت با سئوی کلاه سیاه:

سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از روش ها اشاره دارد که هدف آن دستکاری الگوریتم گوگل به منظور به دست آوردن موقعیت بهتر در رتبه بندی موتورهای جستجو است.برای جلوگیری از جریمه شدن، بهتر است اقداماتی را که می توانند باعث ایجاد مشکل شوند را منع کنید. به خصوص زمانی که قادر به کنترل اثرات آنها نیستید. محتوای تکراری، ایجاد محتوای با کیفیت پایین که همان عبارات کلیدی را تکرار می کند، ایجاد پیوندها به هر قیمتی بدون اهداف استراتژیک، اقدامات اساسی هستند که باید از آنها اجتناب شود، اما سایر اقدامات فنی تر نیز می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند، از جمله:

اسکرپینگ: انتشار محتواهای سایت های دیگر در سایت مورد نظر .

ارسال هرزنامه: ارسال نظرات جعلی برای قرار دادن لینک به سایت شما. (این پیوندها هم اکنون تاثیر کمتری در سئو دارند)

کلاکینگ: سرور یک صفحه را برای کاربران اینترنت و صفحه دیگری را که برای روبات ها بهینه شده است نمایش می دهد.

پنهان کردن کلمات کلیدی: پنهان کردن عبارات کلیدی در پس زمینه سایت به گونه ای که برای خوانندگان قابل مشاهده نباشد به منظور افزایش تراکم کلمات کلیدی در صفحه.

رسپانسیو غیر اصولی: ایجاد نسخه های مختلف از یک محتوا از طریق نرم افزار به منظور ایجاد صفحات متغییر و واکنش گر  و افزایش تعداد بک لینک ها.

مبهم سازی پیوند: پیوندها از روبات ها پنهان می شوند تا میزان انتقال داده شده توسط پیوندهای داخلی در صفحه را به حداکثر برسانند و رتبه صفحه را افزایش دهند.

ایجاد وب سایت های همگانی: شبکه ای از وبلاگ های خصوصی ایجاد کنید تا شبکه ای از لینک ها را به سایت خود لینک دهید.

توجه: برخی از این تکنیک ها می توانند علیه سایت شما نیز مورد استفاده قرار گیرند تا شما را جریمه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *