قابلیت استفاده از وب سایت

طراحی صحیح یک وب سایت و ارائه دستورالعمل های مورد نیاز در هنگام پیمایش به افراد است. بدون توجه به قوانین دیگری که برای احترام گذاشتن انتخاب می کنید، به این اصل پایبند باشید.

5-یادگیری پذیری:

مردم وقتی با وب سایتی که به طور سنتی ساخته می شود تعامل برقرار می کنند خوشحال می شوند. از آنجایی که همه کاربران از تجربیات گذشته خود درس می گیرند، انتظارات خاصی را در ذهن خود ایجاد می کنند. سعی کنید تا حد امکان وب سایت خود را بصری نگه دارید. قابلیت استفاده از وب زمانی بهبود می یابد که وب سایت به هیچ دستورالعملی نیاز نداشته باشد یا تشخیص آن آسان باشد. یادگیری پذیری به ایجاد شهودی طراحی با استفاده از عناصری اشاره دارد که افراد از قبل با آن آشنا هستند.

6-اعتبار:

هیچ کس در وب سایتی که باعث اعتماد نمی شود باقی نمی ماند. همه وب سایت ها قابل اعتماد به نظر نمی رسند و این به قابلیت استفاده از وب نیز مربوط می شود. اگر کاربر در حین پیمایش در سایت شما با خطاها و هشدارهای زیادی مواجه شود، بعید است که به سایت شما اعتماد کند. برای ایجاد اعتبار، مطمئن شوید که وب سایت شما به صورت حرفه ای ساخته شده است، محتوا به خوبی نوشته شده و بدون اشتباه است و هیچ خطایی یا لینک شکسته ای در اطراف سایت قرار نگرفته است.

7-هدف:

هر صفحه ای که بخشی از وب سایت شماست از همان ابتدا باید هدفی داشته باشد. از آنجایی که همه طراحان وب از نظر فضا محدود هستند، در وهله اول باید مشخص کنید که هدف سایت چیست. این به کاربران جهت گیری می دهد و شما می توانید مخاطب هدف را بسیار آسان تر ایجاد کنید. همه عناصر موجود در سایت شما باید به قابلیت استفاده کامل وب کمک کنند، که توسط اهداف روشن هدایت می شود.

8-تماس با ما:

همانطور که گفته شد، دادن جهت به بازدیدکنندگان خود یک الزام مطلق در طراحی قابلیت استفاده وب است. برای آن از Call-To-Action ( تماس با ما ) استفاده کنید. CTA ها دکمه هایی هستند که حاوی افعال عملی هستند که بازدیدکنندگان وب سایت را به انجام کاری دعوت می کنند. به عنوان مثال، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک شامل CTAهایی مانند «اکنون بخر» یا «تماس با ما» هستند. همین کار را در وب سایت خود انجام دهید اما سعی کنید استفاده از آنها را تعدیل کنید. CTA های بسیار زیاد می توانند سایت شما را هرزنامه جلوه دهند، در حالی که کمتر یا بدون CTA منجر به استفاده ضعیف می شود.

9-تبدیل ها:

از تبدیل ها اولویت داشته باشید. همه وب سایت ها باید بازدیدکنندگان را در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتری تبدیل کنند. اگر نمی دانید از کجا با وب سایت خود شروع کنید، روی افزایش تعداد تبدیل هایی که وب سایت شما در پایان ماه ایجاد می کند تمرکز کنید. این می تواند یک تغییر ساده رنگ در برخی از عناصر یا موارد دیگر باشد که کار را انجام می دهد.

 نتیجه گیری:

هنگامی که یک وب‌سایت را کنار هم می‌چینید، باید به کوچک‌ترین جزئیات توجه داشته باشید، که همگی به افزایش سطح استفاده از وب کمک می‌کنند. هر چه کاربر احساس بهتری در یک وب سایت داشته باشد، شانس بیشتری برای تبدیل او به یک بازدیدکننده معمولی دارد. با پیروی از 9 اصل ذکر شده در بالا، نمی توانید شکست بخورید. فقط بفهمید که بهترین ترکیب برای موقعیت شما چیست و آن را عملی کنید. شما متوجه تفاوت بزرگی خواهید شد، حتی اگر فقط برخی از این اصول را اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5