چرا به شبکه هاس اجتماعی در سئو نیاز دارم؟

اغلب از ما می پرسند، چرا باید کسب و کار خود را در فیس بوک یا توییتر یا پینترست قرار دهم؟ یا اگر مشتریان قبلاً کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی داشته باشند، خواهیم شنید که آنها وقت ندارند حساب های خود را به روز نگه دارند. در نهایت، ما می بینیم که افراد زیادی از توییتر و فیس بوک سوء استفاده می کنند – به سادگی پیام ها را بدون هیچ دلیلی منفجر می کنند و تعجب می کنند که چرا مردم وب سایت آنها را دنبال نمی کنند یا از آنها بازدید نمی کنند.

در دنیای امروزی، حضور نداشتن در شبکه های اجتماعی مانند نداشتن تبلیغ در صفحات کتال در بیست سال پیش است. و نداشتن وقت برای شبکه های اجتماعی تقریباً مانند این است که بگوییم: “وقتی برای بررسی رسیدهای فروش ندارم.”

نکته اصلی این است که مشتریان آنلاین شده اند و بیشتر روز خود را در مقابل کامپیوتر می گذرانند. شبکه های اجتماعی تبدیل به کولر آبی در اینترنت شده‌اند که در آن از هر 8 دقیقه سپری شده در اینترنت، 1 دقیقه در فیسبوک صرف می‌شود.

حجم شبکه های اجتماعی چقدر است؟

  1. کاربران اینترنت ایالات متحده 3 برابر بیشتر از زمان صرف ایمیل در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی می کنند.
  2. 93 درصد از کاربران بزرگسال اینترنت ایالات متحده در فیس بوک هستند.
  3. بیش از ½ از کاربران فعال توییتر شرکت ها، مارک ها یا محصولات را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند.
  4. از هر 8 دقیقه آنلاین، 1 نفر در فیس بوک سپری می شود.
  5. 79 درصد از کاربران توییتر ایالات متحده بیشتر احتمال دارد مارک هایی را که دنبال می کنند توصیه کنند و 67 درصد از کاربران آمریکایی توییتر تمایل بیشتری به خرید مارک هایی دارند که دنبال می کنند.
  6. 49 درصد از مردم از فیس بوک برای اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار به سادگی ماهیگیری در جایی است که ماهی ها هستند. شما در فیس بوک از طریق لایک و در توییتر از طریق فالوور مخاطب ایجاد می کنید. وقتی محتوایی مانند وبلاگ ها، محصولات جدید، ویدیوهای جدید، رویدادها یا تصاویر جدید فروشگاه خود تولید می کنید، از کانال های شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محصول خود با مخاطبان خود استفاده می کنید.

شبکه های اجتماعی ،محصول، وب سایت و برند شما را تقویت می کنند. به شما این امکان را می دهد که رابطه شخصی تری با مشتریان تاثیر گذار خود ایجاد کرده و آن را تقویت کنید و زمانی که به درستی انجام شود، می تواند ترافیک وب سایت، لینک های ورودی، بازدید ها و فروش را برای شما ایجاد کند.

راه اندازی صفحه فیس بوک شما

اگر مجبور بودید فقط یک شبکه اجتماعی را برای حضور در آن انتخاب کنید، باید فیسبوک باشد. فیس بوک بزرگ ترین مرجع ترافیک در اینترنت است و هدف شبکه های اجتماعی است که مردم را از فیس بوک به وب سایت شما برساند. فیسبوک خود را به عنوان یک وب سایت کوچک در نظر بگیرید. این باید به همان دقت و جزئیاتی نیاز داشته باشد که در وب سایت سنتی خود قرار داده اید. همچنین باید مطمئن شوید که در مورد راه های ایجاد لایک فکر می کنید. خارج از چارچوب فکر کنید: “چگونه می توانم مردم را وادار کنم که صفحه من را لایک کنند تا همچنان برند من را در فیدهای خبری خود ببینند”. افرادی که شما را دوست دارند احتمالاً به یکی از پیوندهای شما ضربه می زنند و در نهایت وارد سایت شما می شوند تا خرید کنند یا با شما تماس بگیرند.

اولین چیزی که باید متوجه شد این است که افراد در فیس بوک دارای پروفایل هستند در حالی که مشاغل دارای صفحات هستند. هر دو در حال حاضر با جدول زمانی فیس بوک کار می کنند تا یک کسب و کار بتواند تاریخچه خود را در طول سال ها نشان دهد.

مرحله 1: عکس روی جلد

وقتی به این فکر می کنید که می خواهید صفحه کسب و کار شما چگونه به نظر برسد، به این فکر کنید که کسب و کار شما در مورد چیست. چی می فروشی؟ هنگام تصمیم گیری در مورد عکس های روی جلد، اینها باید ملاحظات شما باشد. چند نمونه از صفحاتی که عکس‌های جلد عالی دارند که به سرعت توضیح می‌دهند که این مشاغل چه می‌کنند:

مرحله 2: زبانه ها

قبل از تایم لاین فیس بوک، بسیاری از برندها یک صفحه خوشامدگویی بزرگ ایجاد می کردند که از شما می خواست قبل از دیدن هر محتوایی، آنها را لایک کنید یا به شما پیشنهاد ویژه ای بدهد. با تایم لاین، دیگر اینطور نیست، اما چیزی که می‌توانید داشته باشید برگه‌هایی است که یا نیاز به لایک کردن صفحه شما دارند یا برای عموم در دسترس هستند. مهم نیست که یک برگه همیشه وجود دارد و آن برگه Photos است. همه برگه های دیگر را می توان حذف کرد یا به دلخواه خود قرار داد.

چند نمونه از برگه هایی که ممکن است بخواهید در دسترس قرار دهید:

Coupons (کوپن)

Premium Content ( محتوای غیر رایگان)

Sweepstakes( قرعه کشی)

Videos(ویدئو):

می توانید کانال یوتیوب خود را پیوند دهید یا ویدیوها را به حساب فیس بوک خود آپلود کنید

Presentations(ارائه ها):

یکی از بهترین کارهایی که باید انجام دهید این است که اگر یک B2B هستید، حساب اشتراک اسلاید خود را پیوند دهید و ارائه ها را با مخاطبان شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

Places(مکان ها):

به مردم بگویید در کجا قرار دارید! در حال حاضر هر صفحه تجاری فقط می تواند یک “مکان” داشته باشد، بنابراین اگر چندین مکان دارید، به چندین صفحه فیس بوک نیاز دارید. داشتن یک مکان به افراد امکان می‌دهد حضور داشته باشند و به شما نشان دهند که آنجا بوده‌اند.

مرحله 4: نقاط عطف

روزی که کسب و کارتان شروع شد را به خاطر دارید؟ یا روزی که اولین کالای خود را فروختید؟ یا دومین فروشگاه خود را باز کردید؟ یا عمومی شد؟ یا به 100 کارمند رسید؟ آنها نقاط عطف هستند و داستان کسب و کار شما را بیان می کنند. برخی از کسب و کارها در مورد نقاط عطف خلاقیت واقعی از خود نشان می دهند – مانند کوکاکولا که به سال 1886 باز می گردد!

افزودن نقاط عطف به صفحه فیس بوک شما عمق می بخشد و به مردم نشان می دهد که کسب و کار شما چه مدت رونق داشته است! ایجاد یک تاریخچه در پشت کسب و کار خود به دنبال کنندگان احساس امنیت و آشنایی می دهد و باعث می شود آنها در ایجاد رابطه با یک شرکت یا برند راحت تر شوند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فیس بوک شما تا حد امکان دعوت کننده باشد. قالب صفحه شما ابتدا باید بر روی ایجاد یک محیط جذاب برای طرفداران شما متمرکز شود که در صورت اجرای صحیح، منجر به تولید و جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد بازدید کننده های شما می شود. تا حد امکان خلاق باشید و مشخص کنید کدام فعالیت ها یا برنامه ها به بهترین وجه مکمل برند شرکت شما هستند. و به یاد داشته باشید… پیام را ساده نگه دارید. اگر قهوه می فروشید … صفحه خود را در مورد قهوه نگه دارید!

استفاده و رشد صفحه شما

خوب. بنابراین شما صفحه فیس بوک را راه اندازی کرده اید … حالا چه؟

اکنون باید شروع به اضافه کردن محتوا کنید – و این جایی است که اکثر مردم با مشکل مواجه می شوند. مردم معمولاً در زمان محدود هستند یا بهترین راه برای شروع کار فیس بوک به عنوان یک تجارت در مقابل فیس بوک مانند خودشان را نمی دانند.

بهترین توصیه در مورد نحوه مدیریت فیس بوک به عنوان یک تجارت این است که در مورد استفاده از فیس بوک فکر کنید، همانطور که قبلاً از فیس بوک به عنوان یک شخص استفاده می کنید.

  1. بیش از حد پرفروش نباشید با شخصیت باشید و دانش خود را در مورد صنعت خود به اشتراک بگذارید. اگر چوب گلف می فروشید، در مورد اینکه چرا یک چوب گلف مهم است، وبلاگ نویسی کنید.
  2. ویدئوها یک رسانه عالی هستند. از آیفون برای ضبط سریع چیزی استفاده کنید و از چند ویرایش ساده ویدیویی مانند iMovie یا Final Cut برای ویرایش ویدیو و قرار دادن آن در YouTube استفاده کنید. مردم ویدیوهای زیادی را در فیس بوک تماشا می کنند.
  3. از کلمات کلیدی، مخفیانه یا اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. مردم با این شرایط ناامید می شوند. شرکت هایی که این کار را انجام می دهند به طور متوسط تنها 100 طرفدار در مقابل میانگین صفحه فیس بوک که 624 طرفدار دارد نشان می دهند. از فارسی رایج استفاده کنید.
  4. لیست هایی که از کلماتی مانند “برترین” استفاده می کنند، پست های فیس بوک فوق العاده موفقی ایجاد می کنند. بنابراین مواردی مانند ده دلیل برتر برای ورود به فیس بوک، 7 ترفند برتر توییتر، و 5 صفحه برتر فیس بوک در تمام دوران پست های عالی هستند.
  5. به طور متوسط حدود 20 بار در ماه پست کنید، بنابراین هر 1.5 روز یک پست است. این کار باعث می‌شود کسب‌وکار شما در فیدهای خبری افراد در اولویت قرار گیرد تا آنها شما را به خاطر بسپارند.
  6. از استفاده از تبلیغات نترسید. تبلیغات فیس بوک یک راه عالی برای جذب فالوور است. شما اساساً می توانید با استفاده از یک داستان حمایت شده از فیس بوک برای دوستان دوستان خود بازاریابی کنید.
  7. دکمه های لایک را در هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید. این اجازه می دهد تا محصولات و مقالات جداگانه توسط دوستان افرادی که آنها را دوست دارند مشاهده کنند.
  8. صبح، شب و آخر هفته‌ها پست ارسال کنید…. 51% از شرکت‌های آمریکایی فیس‌بوک را در محل کار ممنوع می‌کنند، بنابراین افراد را در زمانی که سر کار نیستند، اما زمانی که در خانه هستند و در حال گشت و گذار در اینترنت هستند و در فیس‌بوک وقت می‌گذرانند، جذب کنید.

برای اینکه مشتریان و مشتریان احتمالی شما صفحه فیس بوک شما را جذاب بدانند، به مطالب فریبنده و پست های منظم نیاز دارند. صفحه فیس بوک شما باید نقطه راه اندازی برای وب سایت خانه، وبلاگ و سایر پیشنهادات شما باشد.

نظارت بر صفحه فیس بوک شما

اکنون که مردم شروع به استفاده از صفحه فیس بوک شما کرده اند، با ارسال نظرات، ارسال پیام و ارسال بر روی دیوار شما با آن ارتباط برقرار می کنند. این می تواند تا حدودی دلهره آور باشد زیرا فیس بوک یک انجمن عمومی است که در آن مردم می توانند مطالب بسیار صریح در مورد تجارت شما بگویند.

بهترین راه برای نظارت بر صفحه فیس بوک خود از طریق ایمیل است. در دنیای امروزی آیفون و آیپد، مطمئن شوید که حساب فیسبوک شما طوری تنظیم شده است که وقتی شخصی در صفحه شما نظر می دهد یا پست می گذارد، فیس بوک برای شما ایمیل ارسال می کند. هنگامی که وقتی افراد پست می‌کنند یا نظر می‌دهند، ایمیل دریافت می‌کنید، می‌توانید از طریق ایمیل پاسخ دهید. مانند همه چیز فیس بوک، قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید:

راه اندازی صفحه توییتر خود:

اولین چیزی که در مورد توییتر باید فهمید این است که فیس بوک نیست. فیس بوک در واقع به اشتراک گذاری نام تجاری شما با مشتریان و دنبال کنندگان شما است، در حالی که توییتر بیشتر در مورد گفتگو در مورد آنچه اکنون در صنعت شما اتفاق می افتد است. در حالی که فیس بوک ممکن است خنک کننده آب اینترنت باشد، توییتر میدان عمومی است.

توییتر همچنین تمایل دارد ترکیب متنوع تری از مصرف کنندگان فعال را جذب کند که مایلند در مورد جدیدترین محصولات و آخرین روندها بیاموزند. توییتر می‌تواند به برند شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد مستقیماً با کارشناسان، روزنامه‌نگاران و سایر افرادی که ممکن است پس از مدتی نه چندان طولانی شما را متخصص بدانند، در ارتباط باشید.

اولین کاری که باید هنگام دریافت حساب توییتر انجام دهید این است که در مورد دسته خود تصمیم بگیرید. همیشه دسته ای را انتخاب کنید که یا نام تجاری شما باشد یا بسیار نزدیک به نام تجاری شما.

هنگامی که یک نام تجاری را انتخاب کردید، بیوگرافی خود را تکمیل کنید. کاربران توییتر که بیوگرافی خود را پر می کنند، بیش از 6 برابر بیشتر از افرادی که این کار را تکمیل می کنند، دنبال کننده دارند. تخصص شما در یک موضوع خاص.

اکنون که یک حساب توییتر راه‌اندازی کرده‌اید، باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما می‌تواند با نصب یک دکمه توییت در وبلاگ و سایر صفحات ممتاز به انتشار این خبر کمک کند. کسانی که به وبلاگ، وب سایت شرکت و سایر شبکه های اجتماعی خود در توییتر پیوند می زنند، 6 برابر بیشتر از کسانی که این کار را نمی کنند، دنبال کننده دارند.

برای شما مهم است که یک فضای نسبتاً معمولی در حساب توییتر خود ایجاد کنید. این یک رابطه غیر رسمی تر و در عین حال شخصی تر و راحت تر با مشتریان تایر گذار ایجاد می کند که آنها را تشویق می کند که اغلب با شما در ارتباط باشند. توییتر همه چیز در مورد یک مکالمه جهانی است، بنابراین شما می خواهید مردم با خیال راحت از شما سوال بپرسند و بازخورد ارسال کنند. بسیاری از مردم از توییتر به عنوان یک مگافون استفاده می کنند، در حالی که بیشتر در مورد مکالمه است و نه فریاد زدن.

قرار گرفتن در آگاهی و معرض عمومی:

افراد در توییتر اینفلوئنسرها و کارشناسان کلیدی را در صنایعی که در آن حضور دارند دنبال می‌کنند. برای موفقیت اکانت توییتر خود، برقراری روابط با رهبران صنعت بسیار مهم است تا پیروان این رهبران صنعت بتوانند از طریق منبعی که به آن اعتماد دارند، برند شما را یاد بگیرند. هنگامی که برای شخصی خود توییت می کنید، از نماد “@” استفاده کنید، که نه تنها توسط رهبر صنعت، بلکه همه دنبال کنندگان آنها نیز دیده می شود. این یک راه عالی برای شروع تبدیل شدن به بخشی از جامعه جهانی توییتر و یافتن افرادی است که به همان چیزهایی که شما علاقه مند هستند، علاقه مند هستند.

خوب. پس از کجا شروع کنیم؟

  1. مانند فیس بوک با دوستان خود یا افرادی که با حساب شخصی توییتر شما مرتبط هستند شروع کنید.
  2. با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسانی که صنعت شما را پوشش می دهند ارتباط برقرار کنید. از تکنوراتی برای شناسایی و شروع به دنبال کردن اینفلوئنسرها استفاده کنید.
  3. شروع به تعامل با افرادی کنید که دنبال می کنید. در مورد مقالاتی که آنها می نویسند نظر دهید، نظر خود را به صورت واضح و مختصر بیان کنید و اگر آنها چیزی نوشتند که شما نیز در آن مقالاتی در وبلاگ دارید، آنها را نیز به اشتراک بگذارید. اینفلوئنسرها را به صورت مکالمه درگیر کنید تا بخشی از مکالمه آنها شوید و آنها شروع به دنبال کردن شما کنند.
  4. نسبت 1:1 را برای فالوورها و افرادی که دنبال می کنید حفظ کنید. تعادل بیش از حد به نظر می رسد که شما معتبر نیستید و عدم تعادل به نظر می رسد که مایل به گوش دادن به دیگران نیستید. به عنوان مثال، باراک اوباما ممکن است بیش از 15 میلیون دنبال کننده داشته باشد اما 678000 نفر را نیز دنبال می کند.

در اینجا ابزارهای دیگری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تأثیرگذاران را در صنعت خود پیدا کنید و میزان عملکرد خود را اندازه بگیرید.

افرادی که در توییتر هستند تمایل دارند که اولین پذیرندگان باشند. بنابراین دریافت بازخورد مثبت از افراد توییتر در مورد محصول شما می تواند به بسیاری از دنبال کنندگان آنها کمک کند تا تصمیم بگیرند که با شما و شرکت شما همراهی کنند.

پیروی از این رهبران فکری به شما کمک می کند تا الهام بخش تولید محتوای خود را پیدا کنید، در حالی که به شما فرصتی می دهد تا با مصرف کنندگان فعال در صنعت خود در تماس باشید.

نظارت و استفاده از توییتر

یکی از چیزهایی که توییتر در آن بسیار خوب است، انتشار اخبار است و زمانی که اخبار را منتشر می کند، این کار را خیلی سریع انجام می دهد. در سال 2011، زمانی که ساحل شرقی در نزدیکی واشنگتن دی سی زمین لرزه ای داشت، اخبار توییتر سریعتر از زلزله واقعی حرکت کرد. بنابراین بسیار مهم است که حساب توییتر خود را برای بررسی های مثبت و منفی نظارت کنید. فالوورهای شما هر نظری را که درباره شما و محصول شما دارند از طریق توییتر به اشتراک خواهند گذاشت. وظیفه شما برجسته کردن رفتار خوب و رسیدگی به مشکلات و شکایات است.

با این حال، اول از همه، توییتر زبان خاص خود را دارد که مردم از آن استفاده می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید با مردم صحبت کنید، دانستن این زبان به شما کمک می‌کند.

اکنون که کمی به  زبان انگلیسی مسلط هستید، باید تصمیم بگیرید که چگونه حساب توییتر خود را نظارت کنید. مشابه فیس‌بوک، می‌توانید توییتر را طوری پیکربندی کنید که هر بار که کسی از شما نام می‌برد، یا RT به شما ایمیل می‌فرستد. یکی دیگر از ابزارهای نظارتی محبوب Tweet Deck است که به شما امکان می دهد چندین حساب توییتر را دنبال کنید و می تواند ستونی را به شما نشان دهد که در آن می توانید نام تجاری خود را جستجو کنید. همچنین می توانید توییت ها را برنامه ریزی کنید. توییت‌های زمان‌بندی‌شده می‌توانند برای اطلاعات حساس به زمان مفید باشند، اما به سادگی حذف توییت‌ها موجو خوبی در توییتر نیست. یکی دیگر از ابزارهای عالی توییتر در آیفون است که هر بار که به شما اشاره یا RT داده می‌شوید به شما اطلاع می‌دهد. این یک راه عالی برای نظارت در حال حرکت است.

هنگامی که یکی از مشتریان از شما درخواست سوالی می کند، از هر ابزار نظارتی که استفاده می کنید مطلع خواهید شد. سریع و مستقیم پاسخ دهید. با پاسخ به سؤالات آنها، 59 درصد بیشتر احتمال دارد که شما را دنبال کنند.

همانطور که به زندگی در دنیای توییتر عادت می کنید و شروع به ایجاد دنبال کننده می کنید، باید برخی از قوانین جاده را دنبال کنید تا مطمئن شوید نفوذ شما همچنان در حال افزایش است:

حضور شما در توییتر باید کاملاً در مورد شفافیت و راحتی باشد. فالوورهای شما باید بتوانند به راحتی هر گونه واکنشی را که در مورد پست‌های وبلاگ، پیشنهادات و اخبار شرکت دارند به اشتراک بگذارند، بنابراین تبلیغات و ترافیک بیشتر در مورد این مطالب شروع می‌شود.

نتیجه:

با ایجاد یک حضور تعاملی و سرگرم‌کننده در شبکه های اجتماعی، کسب‌وکار شما می‌تواند نه تنها با مشتریان فعلی‌تان بلکه با مشتریان بالقوه نیز درگیر شود. شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما این توانایی را می دهند که صدای شما را به صدها و به طور بالقوه هزاران نفر تقویت کند و وقتی توییتر و فیس بوک به درستی پیکربندی و استفاده شوند، به بخش های بسیار مهمی از بازاریابی دیجیتال شما تبدیل می شوند.

با این حال، در حالی که شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند هستند، نمی توانند به تنهایی به عنوان یک راه حل بازاریابی اینترنتی بایستند. در واقع، زمانی که شما استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کار می گیرید، شبکه های اجتماعی آخرین جایگاه را دارند. ابتدا باید وب سایتی بسازید که سئو دوستانه باشد و فرصت های زیادی را برای افراد داشته باشد تا با ارائه آدرس های ایمیل به سرنخ تبدیل شوند. ثانیا، شما باید صدای خود را از طریق وبلاگ نویسی کشف کنید و از استراتژی کلمات کلیدی استفاده کنید تا شانس قرار گرفتن آن وبلاگ ها در بالای جستجوی گوگل را به حداکثر برسانید.

شبکه های اجتماعی فرض می‌کنند که شما محتوایی برای اشتراک‌گذاری یا چیزی برای گفتن دارید، بنابراین قبل از تمرکز بر استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی، فرآیند کلی بازاریابی درون‌گرای خود را در نظر بگیرید. با یک پایه خوب شروع کنید و سپس با استفاده از شبکه های اجتماعی بسازید.