1. YouTube استفاده کنید. مردم ویدیوهای زیادی را در فیس بوک تماشا می کنند.
  2. از کلمات کلیدی، مخفیانه یا اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. مردم با این شرایط ناامید می شوند. شرکت هایی که این کار را انجام می دهند به طور متوسط تنها 100 طرفدار در مقابل میانگین صفحه فیس بوک که 624 طرفدار دارد نشان می دهند. از فارسی رایج استفاده کنید.
  3. لیست هایی که از کلماتی مانند “برترین” استفاده می کنند، پست های فیس بوک فوق العاده موفقی ایجاد می کنند. بنابراین مواردی مانند ده دلیل برتر برای ورود به فیس بوک، 7 ترفند برتر توییتر، و 5 صفحه برتر فیس بوک در تمام دوران پست های عالی هستند.
  4. به طور متوسط حدود 20 بار در ماه پست کنید، بنابراین هر 1.5 روز یک پست است. این کار باعث می‌شود کسب‌وکار شما در فیدهای خبری افراد در اولویت قرار گیرد تا آنها شما را به خاطر بسپارند.
  5. از استفاده از تبلیغات نترسید. تبلیغات فیس بوک یک راه عالی برای جذب فالوور است. شما اساساً می توانید با استفاده از یک داستان حمایت شده از فیس بوک برای دوستان دوستان خود بازاریابی کنید.
  6. دکمه های لایک را در هر صفحه از وب سایت خود قرار دهید. این اجازه می دهد تا محصولات و مقالات جداگانه توسط دوستان افرادی که آنها را دوست دارند مشاهده کنند.
  7. صبح، شب و آخر هفته‌ها پست ارسال کنید…. 51% از شرکت‌های آمریکایی فیس‌بوک را در محل کار ممنوع می‌کنند، بنابراین افراد را در زمانی که سر کار نیستند، اما زمانی که در خانه هستند و در حال گشت و گذار در اینترنت هستند و در فیس‌بوک وقت می‌گذرانند، جذب کنید.

برای اینکه مشتریان و مشتریان احتمالی شما صفحه فیس بوک شما را جذاب بدانند، به مطالب فریبنده و پست های منظم نیاز دارند. صفحه فیس بوک شما باید نقطه راه اندازی برای وب سایت خانه، وبلاگ و سایر پیشنهادات شما باشد.

نظارت بر صفحه فیس بوک شما

اکنون که مردم شروع به استفاده از صفحه فیس بوک شما کرده اند، با ارسال نظرات، ارسال پیام و ارسال بر روی دیوار شما با آن ارتباط برقرار می کنند. این می تواند تا حدودی دلهره آور باشد زیرا فیس بوک یک انجمن عمومی است که در آن مردم می توانند مطالب بسیار صریح در مورد تجارت شما بگویند.

بهترین راه برای نظارت بر صفحه فیس بوک خود از طریق ایمیل است. در دنیای امروزی آیفون و آیپد، مطمئن شوید که حساب فیسبوک شما طوری تنظیم شده است که وقتی شخصی در صفحه شما نظر می دهد یا پست می گذارد، فیس بوک برای شما ایمیل ارسال می کند. هنگامی که وقتی افراد پست می‌کنند یا نظر می‌دهند، ایمیل دریافت می‌کنید، می‌توانید از طریق ایمیل پاسخ دهید. مانند همه چیز فیس بوک، قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • نیازی نیست به هر نظر پاسخ دهید. با خیال راحت به سایر اعضا اجازه دهید به گفتگو اضافه کنند.
  • وقتی پاسخ دادید، کوتاه و دقیق باشید. بگو لطفا و ممنون.
  • اگر نقد، پست دیواری یا نظر بدی دریافت کردید، سریع پاسخ دهید! مردم را تشویق کنید که از فیس بوک به شما پیام بدهند تا وارد یک مکالمه عمومی نشوید.
  • اگر نظر بدی دریافت کردید، آن را رها کنید. اگر شروع به حذف چیزها کنید، مردم شروع به بی اعتمادی به برند شما خواهند کرد. پاسخ مناسب بدهید و اگر خلاف واقع است آن را حذف کنید.
  • شما هرزنامه ها را روی دیوار خود خواهید دید. با خیال راحت پست های آنها را حذف کنید و گزارش دهید. اگر این کار را نکنید، هرزنامه های بیشتری دریافت خواهید کرد.

راه اندازی صفحه توییتر خود:

اولین چیزی که در مورد توییتر باید فهمید این است که فیس بوک نیست. فیس بوک در واقع به اشتراک گذاری نام تجاری شما با مشتریان و دنبال کنندگان شما است، در حالی که توییتر بیشتر در مورد گفتگو در مورد آنچه اکنون در صنعت شما اتفاق می افتد است. در حالی که فیس بوک ممکن است خنک کننده آب اینترنت باشد، توییتر میدان عمومی است.

توییتر همچنین تمایل دارد ترکیب متنوع تری از مصرف کنندگان فعال را جذب کند که مایلند در مورد جدیدترین محصولات و آخرین روندها بیاموزند. توییتر می‌تواند به برند شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد مستقیماً با کارشناسان، روزنامه‌نگاران و سایر افرادی که ممکن است پس از مدتی نه چندان طولانی شما را متخصص بدانند، در ارتباط باشید.

اولین کاری که باید هنگام دریافت حساب توییتر انجام دهید این است که در مورد دسته خود تصمیم بگیرید. همیشه دسته ای را انتخاب کنید که یا نام تجاری شما باشد یا بسیار نزدیک به نام تجاری شما.

هنگامی که یک نام تجاری را انتخاب کردید، بیوگرافی خود را تکمیل کنید. کاربران توییتر که بیوگرافی خود را پر می کنند، بیش از 6 برابر بیشتر از افرادی که این کار را تکمیل می کنند، دنبال کننده دارند. تخصص شما در یک موضوع خاص.

اکنون که یک حساب توییتر راه‌اندازی کرده‌اید، باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما می‌تواند با نصب یک دکمه توییت در وبلاگ و سایر صفحات ممتاز به انتشار این خبر کمک کند. کسانی که به وبلاگ، وب سایت شرکت و سایر شبکه های اجتماعی خود در توییتر پیوند می زنند، 6 برابر بیشتر از کسانی که این کار را نمی کنند، دنبال کننده دارند.

برای شما مهم است که یک فضای نسبتاً معمولی در حساب توییتر خود ایجاد کنید. این یک رابطه غیر رسمی تر و در عین حال شخصی تر و راحت تر با مشتریان تایر گذار ایجاد می کند که آنها را تشویق می کند که اغلب با شما در ارتباط باشند. توییتر همه چیز در مورد یک مکالمه جهانی است، بنابراین شما می خواهید مردم با خیال راحت از شما سوال بپرسند و بازخورد ارسال کنند. بسیاری از مردم از توییتر به عنوان یک مگافون استفاده می کنند، در حالی که بیشتر در مورد مکالمه است و نه فریاد زدن.

قرار گرفتن در آگاهی و معرض عمومی:

افراد در توییتر اینفلوئنسرها و کارشناسان کلیدی را در صنایعی که در آن حضور دارند دنبال می‌کنند. برای موفقیت اکانت توییتر خود، برقراری روابط با رهبران صنعت بسیار مهم است تا پیروان این رهبران صنعت بتوانند از طریق منبعی که به آن اعتماد دارند، برند شما را یاد بگیرند. هنگامی که برای شخصی خود توییت می کنید، از نماد “@” استفاده کنید، که نه تنها توسط رهبر صنعت، بلکه همه دنبال کنندگان آنها نیز دیده می شود. این یک راه عالی برای شروع تبدیل شدن به بخشی از جامعه جهانی توییتر و یافتن افرادی است که به همان چیزهایی که شما علاقه مند هستند، علاقه مند هستند.

خوب. پس از کجا شروع کنیم؟

  1. مانند فیس بوک با دوستان خود یا افرادی که با حساب شخصی توییتر شما مرتبط هستند شروع کنید.
  2. با روزنامه نگاران و وبلاگ نویسانی که صنعت شما را پوشش می دهند ارتباط برقرار کنید. از تکنوراتی برای شناسایی و شروع به دنبال کردن اینفلوئنسرها استفاده کنید.
  3. شروع به تعامل با افرادی کنید که دنبال می کنید. در مورد مقالاتی که آنها می نویسند نظر دهید، نظر خود را به صورت واضح و مختصر بیان کنید و اگر آنها چیزی نوشتند که شما نیز در آن مقالاتی در وبلاگ دارید، آنها را نیز به اشتراک بگذارید. اینفلوئنسرها را به صورت مکالمه درگیر کنید تا بخشی از مکالمه آنها شوید و آنها شروع به دنبال کردن شما کنند.
  4. نسبت 1:1 را برای فالوورها و افرادی که دنبال می کنید حفظ کنید. تعادل بیش از حد به نظر می رسد که شما معتبر نیستید و عدم تعادل به نظر می رسد که مایل به گوش دادن به دیگران نیستید. به عنوان مثال، باراک اوباما ممکن است بیش از 15 میلیون دنبال کننده داشته باشد اما 678000 نفر را نیز دنبال می کند.

در اینجا ابزارهای دیگری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تأثیرگذاران را در صنعت خود پیدا کنید و میزان عملکرد خود را اندازه بگیرید.

افرادی که در توییتر هستند تمایل دارند که اولین پذیرندگان باشند. بنابراین دریافت بازخورد مثبت از افراد توییتر در مورد محصول شما می تواند به بسیاری از دنبال کنندگان آنها کمک کند تا تصمیم بگیرند که با شما و شرکت شما همراهی کنند.

پیروی از این رهبران فکری به شما کمک می کند تا الهام بخش تولید محتوای خود را پیدا کنید، در حالی که به شما فرصتی می دهد تا با مصرف کنندگان فعال در صنعت خود در تماس باشید.

نظارت و استفاده از توییتر

یکی از چیزهایی که توییتر در آن بسیار خوب است، انتشار اخبار است و زمانی که اخبار را منتشر می کند، این کار را خیلی سریع انجام می دهد. در سال 2011، زمانی که ساحل شرقی در نزدیکی واشنگتن دی سی زمین لرزه ای داشت، اخبار توییتر سریعتر از زلزله واقعی حرکت کرد. بنابراین بسیار مهم است که حساب توییتر خود را برای بررسی های مثبت و منفی نظارت کنید. فالوورهای شما هر نظری را که درباره شما و محصول شما دارند از طریق توییتر به اشتراک خواهند گذاشت. وظیفه شما برجسته کردن رفتار خوب و رسیدگی به مشکلات و شکایات است.

با این حال، اول از همه، توییتر زبان خاص خود را دارد که مردم از آن استفاده می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید با مردم صحبت کنید، دانستن این زبان به شما کمک می‌کند.

  • علامت @ یک ذکر عمومی است. تصور کنید که چیزی را به کسی که به طور عمومی صحبت می کند، می گویید – آنچه شما به عنوان عضوی از مخاطبان می گویید به همان اندازه برای آن سخنران عمومی است.
  • RT مخفف retweet است. اینگونه است که محتوا به سرعت در توییتر ویروسی می شود. با بازتوییت کردن محتوا، اساساً به پدیدآورنده آن محتوا می گویید که ارزشمند بوده است.
  • DM برای پیام مستقیم است و یک پیام خصوصی به یک شخص یا شرکت است.
  • # یک هشتگ است و برای تگ کردن یک توییت به یک موضوع خاص است. این موضوع ممکن است روزی پرطرفدار شود، به این معنی که افراد بیشتری در توییتر در مورد آن صحبت می کنند.

اکنون که کمی به  زبان انگلیسی مسلط هستید، باید تصمیم بگیرید که چگونه حساب توییتر خود را نظارت کنید. مشابه فیس‌بوک، می‌توانید توییتر را طوری پیکربندی کنید که هر بار که کسی از شما نام می‌برد، یا RT به شما ایمیل می‌فرستد. یکی دیگر از ابزارهای نظارتی محبوب Tweet Deck است که به شما امکان می دهد چندین حساب توییتر را دنبال کنید و می تواند ستونی را به شما نشان دهد که در آن می توانید نام تجاری خود را جستجو کنید. همچنین می توانید توییت ها را برنامه ریزی کنید. توییت‌های زمان‌بندی‌شده می‌توانند برای اطلاعات حساس به زمان مفید باشند، اما به سادگی حذف توییت‌ها موجو خوبی در توییتر نیست. یکی دیگر از ابزارهای عالی توییتر در آیفون است که هر بار که به شما اشاره یا RT داده می‌شوید به شما اطلاع می‌دهد. این یک راه عالی برای نظارت در حال حرکت است.

هنگامی که یکی از مشتریان از شما درخواست سوالی می کند، از هر ابزار نظارتی که استفاده می کنید مطلع خواهید شد. سریع و مستقیم پاسخ دهید. با پاسخ به سؤالات آنها، 59 درصد بیشتر احتمال دارد که شما را دنبال کنند.

همانطور که به زندگی در دنیای توییتر عادت می کنید و شروع به ایجاد دنبال کننده می کنید، باید برخی از قوانین جاده را دنبال کنید تا مطمئن شوید نفوذ شما همچنان در حال افزایش است:

  • سعی کنید تعادل 50/50 را در مکالمه حفظ کنید و به سادگی مطالب را توییت کنید.
  • به منظور کمک به مشتریان خود در یافتن چیزهایی که ممکن است به آنها کمک کند راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند یا اطلاعات بیشتری در مورد کاری که انجام می دهید به آنها بدهید، می توانید توییت های خاصی را مورد علاقه خود قرار دهید. این کار با کلیک روی ستاره درست زیر توییت انجام می شود و در تب مورد علاقه شما در توییتر ظاهر می شود.
  • از اینکه از مردم بخواهید چیزی را RT کنند نترسید: شما می توانید به سادگی با درخواست آن، 4 برابر ریتوییت بیشتری ایجاد کنید.
  • اگر رویدادی دارید که در حال تبلیغ یا تعدیل آن هستید از یک #هشتگ استفاده کنید تا مردم بتوانند در مورد رویداد یا موضوع سوال بپرسند یا نظر بدهند.
  • فقط کلمات را توییت نکنید. پیوندهای توییت به خصوص آنهایی که به صفحات شما برمی گردند، جایی که می توانند به عنوان بازدیدکننده تبدیل شوند یا چیزی بخرند!
  • یک URL کوتاه منحصر به فرد برای گسترش نام تجاری خود دریافت کنید. می توانید به Domain.r بروید و متوجه شوید و سپس از طریق bit.ly از آن استفاده کنید.

حضور شما در توییتر باید کاملاً در مورد شفافیت و راحتی باشد. فالوورهای شما باید بتوانند به راحتی هر گونه واکنشی را که در مورد پست‌های وبلاگ، پیشنهادات و اخبار شرکت دارند به اشتراک بگذارند، بنابراین تبلیغات و ترافیک بیشتر در مورد این مطالب شروع می‌شود.

نتیجه:

با ایجاد یک حضور تعاملی و سرگرم‌کننده در شبکه های اجتماعی، کسب‌وکار شما می‌تواند نه تنها با مشتریان فعلی‌تان بلکه با مشتریان بالقوه نیز درگیر شود. شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما این توانایی را می دهند که صدای شما را به صدها و به طور بالقوه هزاران نفر تقویت کند و وقتی توییتر و فیس بوک به درستی پیکربندی و استفاده شوند، به بخش های بسیار مهمی از بازاریابی دیجیتال شما تبدیل می شوند.

با این حال، در حالی که شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند هستند، نمی توانند به تنهایی به عنوان یک راه حل بازاریابی اینترنتی بایستند. در واقع، زمانی که شما استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کار می گیرید، شبکه های اجتماعی آخرین جایگاه را دارند. ابتدا باید وب سایتی بسازید که سئو دوستانه باشد و فرصت های زیادی را برای افراد داشته باشد تا با ارائه آدرس های ایمیل به سرنخ تبدیل شوند. ثانیا، شما باید صدای خود را از طریق وبلاگ نویسی کشف کنید و از استراتژی کلمات کلیدی استفاده کنید تا شانس قرار گرفتن آن وبلاگ ها در بالای جستجوی گوگل را به حداکثر برسانید.

شبکه های اجتماعی فرض می‌کنند که شما محتوایی برای اشتراک‌گذاری یا چیزی برای گفتن دارید، بنابراین قبل از تمرکز بر استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی، فرآیند کلی بازاریابی درون‌گرای خود را در نظر بگیرید. با یک پایه خوب شروع کنید و سپس با استفاده از شبکه های اجتماعی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5