معیار های عدم موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

تعدادی از وب سایت ها در حال حاضر سود آور هستند.این بدان معناست که اغلب آن ها این شرایط را نداشته و این مسئله در برگیرنده تعدادی از آنهاست که تا به حال با ناکامی رو به رو هستند . در این بخش خسارات زیادی وجود دارد . با بررسی بسیاری از این ناکامی ها ،این مسئله را به خوبی در نمی کنیم

حتی وب سایت تاثیر گذاری  وجود دارد که کسب و کار الکترونیکی موفق را ردیابی کرده و سقوط آنها را نشانه گذاری می کند.

چه اشتباهی وجود داشته است .با مطالعه این بخش به علت ناکامی آنها  و نحوه پرهیز از ناکامی پی خواهید برد .دلایل ذکر شده در اینجا همچنین در ناکامی کسب وکار اینترنتی صدق می کند .خواهید توانست این آزمون ها را در مورد خود و طرح های شرکتی دیگر به کار گرفته و عوامل ریسک را ارزیابی کنید سپس خواهید توانست به منظور افزایش شانس موفقیت ،طرح مربوطه را مورد تجدید نظر قرار دهید .

توضیح خواهیم داد که چرا آنها با شکست رو به رو شدند و چطور می توان از شکست خودداری کرد.اما مدت ها پیش و قبل از آنکه کسی راجع به کسب و کار اینترنتی فکر کند ،موضوع ناکامی بیشتر بنگاه های جدید ، حقیقت مسلمی به حساب می آمد .بنابراین قبل از آنکه جنبه های کسب وکار اینترنتی را مورد توجه قرار دهید ، اطمینان حاصل کنید که جنبه های خاص غیر الکترونیکی ، همگی عمل می کنند و درمسیر درست قرار دارند .

9 معیار عدم موفقیت در طراحی سایت:

1- ایده بد در وهله اول  ؛ بازاری وجود ندارد :

بیشتر مباحثات پیرامون اقتصاد جدید راجع به مدل های کسب و کار و مدل های درآمد جدید است. واضح است که اگر این موارد به شکست بیانجامد کسب و کار نیز با شکست روبه رو خواهد شد. الگو های مهم در شکست ، همگی به زمان مرتبط می شوند :نقدینگی شما تمام می شود ،تغییرات محیطی صورت می گیرند ، نظر سرمایه گذارها  و افراد تغییر کرده وبازارها و روحیات نیز تغییر می کنند. اما همه اینها بدان معنا نیست که شما نتوانید این موارد را تا حدود زیادی کنترل کنید .بسیاری از سایت ها پیشنهاد های کاملا شفافی در اختیار نداشتند تا نیازهای واقعی افراد را پاسخ گو باشند .ذره هوشمندی از فناوری وب ، پیشنهاد ، راه حل  یا حتی یک محصول به حساب نمی آید .

2-تولید یا تحویل دهی نامناسب:

با توجه به موارد فوق آیا ناکامی به خود محصول یا خدمات باز می گردد؟

آیا طرح ها ایده ای نادرست در وهله اول وجود دارد ؟

گاهی اوقات شکافی در بازار وجود دارد چرا که در واقع ، بازاری وجود ندارد ( مثل ضرب المثل زیره به کرمان بردن ).

با این همه ممکن است ایده ها خوب بوده باشند اما به واسطه تولید یا تحویل دهی نامطلوب به شکست انجامیده اند.

3- بی تجربگی با عدم انعطاف مدیریت:

اگر مدیریت ، کلید موفقیت باشد میتواند کلید شکست نیز باشد : غالبا روسای کسب وکار اینترنتی از رهبران شرکت های سنتی ، جوان تر هستند آنها ممکن است از تجربه کاری کافی در نواحی کلیدی برخوردار نبوده و این مسئله به شکست آنها بیانجامد . مدیران سنتی اعلب نمیتوانند خود را با شرکت های تازه کار وفق دهند: آنها از انعطاف ، خلاقیات و شکیبایی لازم برای انجام کاری غیر از تبعیت از طرح خود برخوردار نیستند.کسب وکار اینترنتی باید بتواند نسبت به تغییر تمایلات پاسخگو بوده و به سرعت طرح ها را تغییر دهد .گاهی اوقات سرمایه گذاران ،بدترین دشمن آنها هستند ( فقدان کنترل مالی کافی).

4- ناکامی در ایجاد محصولی ویژه :

ناکامی در ایجاد محصولی ویژه و متوسل شدن به آنها تا زمانی که به خوبی عمل می کنند:برای حرکت از وضعیت جوینده سود بودن به وضعیت سود آوری باید به جای خرج کردن بیشتر بفروشید .بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ، بیشتر خرج می کنند : آنها دفاتری را در اروپا باز کرده وفناوری را بیشتر توسعه می دهند بدون آنکه دلایل عدم سود آوری خود را عنوان کنند. پیدا کردن جایی مناسب در بازار برای محصولی ویژه خیلی خوب است اما مشتریان ، عملگرا هستند  و انتظار دارند محصول کاملی را مشاهده کنند. مشتریان، خریدار ایده های درخشان نخواهند بود بلکه از شما توقع دارند ، محصول را ساخته ، آن را بفروشید ، محصولات را تحویال داده و خدمات بدهید .

5- سعی کنید کسب و کار اینترنتی خود را جدا از کل شبکه ارزش ، ایجاد کنید :

یک راه حل ، تمرکز روی مشکل شبکه ارزش است : آیا کسب و کار اینترنتی جدید باید تلاش کرده و کل شبکه را ایجاد کند یا آنکه شرکا و وابستگان را با تخصص های مرتبط در هر بخش قرار دهد؟

آیا حتی می شود تامین کنندگان را به عنوان شرکا در نظر گرفت ؟

6-تمرکز شرکت بر محصول  یا خدمات نه نیاز های مشتریان :

اگر کسب وکار اینترنتی  نتواند برنیاز های مشتریان تمرکز کند ، ناکامی آن قطعی است . در جریان مطرح شدن ایده های جدید بهتر است از خود بپرسیم:

آیا کسی  این محصول را خواهد خرید ؟

7-محصول  یا خدمات که به طور نامناسب بازاریابی می شوند:

کم اهمیت جلوه دادن موضوع بازاریابی موجب شکست می شود ، این تجربه صد میلیون کاربر است . بدون آنکه کسب و کار اصلی شکل بگیرد ، کار زیادی باید روی بازاریابی صورت پذیرد . به این ترتیب آدرس هر سایتی را تقریبا می توان روی برچسب  هر محصول ، در هر روزنامه و تبلیغات خارجی مشاهده کرد .

چهار حرف P را در خصوص بازاریابی به خاطر داشته باشید:

محصول (Product)

قیمت (Price)

مکان (Placement)

تبلیغات (Promotion)

رهبران بازار همیشه بهترین نوع محصول نیستند بلکه آنها تقریبا همیشه محصولاتی هستند که از بهترین بازاریابی برخوردار هستند.

8- ترس سرمایه گذار :

در بسیاری از موارد اگر نتایج مورد نظر به دست نیاید ، ممکن است علاقه سرمایه گذاری به سرعت از بین برود .

9-فناوری آماده نباشد یا ارائه نشود :

راه حل های مربوط به فناوری برای توسعه و تعریف مجدد به زمان نیاز دارد و اگر ارائه  نشود ، برند و جریان درآمد ، آسیب خواهند دید.

خلاصه مقاله
لیست معیار های عدم موفقیت در طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی:

1- ایده بد در وهله اول  ؛ بازاری وجود ندارد

2-تولید یا تحویل دهی نامناسب

3- بی تجربگی با عدم انعطاف مدیریت

4- ناکامی در ایجاد محصولی ویژه در سایت

5- سعی کنید کسب و کار اینترنتی خود را جدا از کل شبکه ارزش ، ایجاد کنید

6-تمرکز شرکت بر محصول  یا خدمات نه نیاز های مشتریان

7-محصول  یا خدمات که به طور نامناسب بازاریابی می شوند

8- ترس سرمایه گذار

9-فناوری و یا سایت  آماده نباشد یا ارائه نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *