بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد ویدیو، مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، راهنماهای نحوه کار، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی، گالری‌های عکس، اینفوگرافیک، وبینارها یا سایر اشکال رسانه‌ای درباره کسب‌وکار یا برند شما است. ایجاد محتوا، ارسال آن در وب سایت شما، سپس تبلیغ آن از طریق رسانه های اجتماعی، جستجوی گوگل و کلیک بر روی پرداخت، ترافیک را به وب سایت شما می آورد. هرچه افراد بیشتری به وب سایت شما بیایند، احتمال خرید از شما، ایمیل خود را به عنوان سرنخ به شما می دهند یا کسب و کار شما را در فیس بوک، توییتر یا پینترست دنبال می کنند، بیشتر می شود.

زیبایی واقعی بازاریابی محتوا این است که می تواند جلوه گلوله برفی برای وب سایت شما ایجاد کند. به عنوان مثال، فرض کنید وب سایت شما بشقاب، فنجان و غیره می فروشد، بنابراین وبلاگی به نام «چگونه میز بچینیم» بنویسید. هنگامی که وبلاگ منتشر می شود و از طریق ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی منتشر می شود، اتفاقات شگفت انگیزی شروع می شود. ابتدا، مردم شروع به بازدید از سایت شما می کنند. آنها ممکن است بلافاصله به صورت دسته جمعی نیایند، اما همانطور که رسانه های اجتماعی جادوی اولیه خود را انجام می دهند، شاهد افزایش ترافیک خواهید بود. سپس، گوگل صفحه شما را ایندکس می‌کند، بنابراین وقتی افراد «نحوه تنظیم جدول» را جستجو می‌کنند، ممکن است در صفحه اول یا دوم نتایج ظاهر شوید و حتی پس از پایان یافتن سروصدای رسانه‌های اجتماعی، پست شما همچنان به بازدید خود ادامه دهید.

بازاریابی محتوا در هسته آن ایجاد دارایی هایی برای وب سایت شما است که مردم می توانند بارها و بارها از آنها استفاده کنند. چیزی که آن را موثر می کند این است که افزایش ترافیک خریداران بالقوه به لطف جستجوهای گوگل تا ابد ادامه خواهد داشت.

کل زیبایی بازاریابی محتوا

زیبایی بازاریابی محتوا به هزینه آن باز می گردد. بسیار ارزان است هزینه را معمولاً می توان به یکی از دو روش متقبل شد – یا کارمندان فعلی با نوشتن وبلاگ یا ایجاد ویدیو هزینه می شوند و هزینه های اضافی را به حداقل می رساند. گزینه دیگر این است که به یک شرکت متخصص در بازاریابی محتوا استخدام کنید، چه به صورت پروژه ای یا به صورت ماهانه. اگر تصمیم به استخدام یکی از این شرکت ها دارید، معمولاً بسته به میزان محتوایی که باید تولید شود، از 3 میلیون تومان در ماه تا 6 میلیون تومان خرج خواهید کرد.

اگرچه ممکن است گران به نظر برسد، اما در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی می تواند بسیار کارآمد باشد. به عنوان مثال، استخدام یک شرکت روابط عمومی می تواند 10 میلیون تومان در ماه هزینه داشته باشد، Google AdWords به راحتی می تواند میلیون ها تومان باشد، و تبلیغات پستی مستقیم، تلویزیون و روزنامه همگی نسبتاً گران هستند. یکی از کارآفرینان اخیراً در بخش تجارت یکشنبه نیویورک تایمز گزارش داده است که 290000 دلار برای تبلیغات روزنامه هزینه کرده است.

در نهایت، در حالی که برای هر ایمیل و هر پخش تلویزیونی هزینه می‌کنید، برای هر بازدید از سایت خود از طریق جستجوی Google هزینه ای پرداخت نمی‌کنید. وبلاگی که یک سال پیش نوشتید همچنان می تواند ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. و این ترافیک رایگان است!

نه تنها بازاریابی محتوا نسبتاً ارزان است، بلکه می تواند تجربه کاربری بسیار بهتری را نیز ایجاد کند. تبلیغات سنتی مبتنی بر حواس پرتی است. تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند کاربر با منحرف کردن آن‌ها از تبلیغ آگاه شود. به عنوان مثال، ایجاد یک تبلیغ تلویزیونی در طول یک برنامه، یا ارسال یک ایمیل مستقیم در میان سایر صورت‌حساب‌ها و نامه‌های آن‌ها، یا ایجاد یک آگهی بازشو در یک سایت، همه راه‌هایی برای منحرف کردن تمرکز افراد از فعالیت فعلی‌شان هستند.

از سوی دیگر، بازاریابی محتوا مبتنی بر قصد است و شبیه تبلیغات در صفحات کتاب است. شما با ایجاد محتوای مناسبی که مردم به دنبال آن هستند و می خواهند بخوانند شروع می کنید. به این ترتیب شما در نهایت توجه کامل و غیرقابل تقسیم آنها را به خود جلب می کنید – و حواس آنها را از روال روزمره خود منحرف نمی کنید