انتخاب دامنه برای سئو

سئو وارد می شود.

مواظب دامنه هایی که از قبل خریداری شده اند باشید:

هنگامی که دامنه ای را خریداری می کنید، نمی دانید که آیا دامنه شما قبلاً بخشی از تاکتیک های سئوی سیاه یا سایر تاکتیک های سئوی هرزنامه ای بوده است یا به عنوان بخشی از یک شبکه وبلاگ خصوصی استفاده شده است یا خیر. با استفاده از  برنامه هایی مانند Majestic، Ahrefs و SEMrush می تواند این موضوع را بررسی کنید.

سن دامنه:

جان مولر بیان کرده است که سن دامنه نقشی ندارد.
در رتبه بندی موتورهای جستجو در پاسخ به سوال توییتری در
آیا سن دامنه نقشی دارد یا خیر، که او با قاطعانه پاسخ داد
“نه”

در حالی که آنها اعلام می کنند که این کار را نمی کند، این نشان می دهد که گوگل به نوعی از آن استفاده می کند، حداقل به دلایل حداقلی.

اگر در مورد سن هر دامنه ای کنجکاو هستید، در اینجا یک روش خوب و ارزان برای بررسی آن وجود دارد. همچنین اگر احساس ماجراجویی دارید، می‌توانید از چک‌کننده WHOIS  توتو وب استفاده کنید.

چگونه بفهمیم که دامنه بد داریم؟

زمانی که دامنه خود را خریداری می کنید و بررسی های لازم را انجام می دهید، ممکن است ندانید که دامنه بدی دارید.

برخی از عواملی که می توانید متوجه شوید که دامنه بدی را تشکیل می دهد چیست؟

یک دامنه بد دارای لینک های زیادی است که به آن اشاره می کنند، و شما این را نمی خواهید. اگر دامنه ای با سابقه دارید، آن لینک ها را بررسی کنید.

همه آنها ممکن است پیوندهای اسپم باشند. یا ممکن است پیوندهای خوبی باشند.

هیچ راهی برای تشخیص وجود ندارد تا زمانی که وارد لینک پیوند نشده و این بک لینک بررسی نشود.

یک دامنه بد در نمایه Google هیچ صفحه ای ایندکس شده را نخواهد داشت وقتی که شما بررسی های لازم را با این سایت انجام دهید: search operator

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که سابقه ای در پشت دامنه وجود داشته باشد و پیوندهایی وجود داشته باشد.

اگر SEMrush سابقه ترافیک جستجوی ارگانیک را قبلاً نشان دهد و اکنون هیچ کدام را نداشته باشد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، اگر در فهرست گوگل نیز نتیجه ای پیدا نکردید، ممکن است دامنه مشکل داشته باشد و شما را نسب به خرید آن باز دارد.

به همین دلیل بسیار مهم است که در هر دامنه ای که خریداری می کنید، دقت لازم را به این روش انجام دهید.

طول ثبت دامنه:

Google’s patent در مورد طول ثبت دامنه موارد زیر را بیان می کند:

دامنه‌های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال ثبت می‌شوند، در حالی که دامنه‌های غیرقانونی به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می‌شوند. بنابراین، داده‌هایی که یک دامنه در آینده منقضی می‌شود، می‌تواند به عنوان عاملی برای پیش‌بینی مشروعیت یک دامنه استفاده شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5