ریدایرکت دامنه یا URL چیست؟

وقتی یک URL را تغییر مسیر می دهید، به سادگی آن را به آدرس دیگری در همان دامنه یا دامنه متفاوت ارسال می کنید. می‌توانید تغییر مسیری راه‌اندازی کنید که وقتی بازدیدکنندگان سعی می‌کنند به URL متعلق به دامنه قدیمی شما دسترسی پیدا کنند، به نام دامنه جدید شما می‌فرستد.

چگونه یک دامنه را تغییر مسیر دهیم؟

ساده ترین راه برای تغییر مسیر URL با استفاده از کنترل پنل ارائه دهنده هاست خود است. برای این آموزش، ما از hPanel استفاده خواهیم کرد:

انواع تغییر مسیر دامنه چیست؟

بسته به مدت زمان و وضعیت آن، چند نوع تغییر مسیر دامنه وجود دارد:

ریدایرکت دامنه 301:

تغییر مسیر 301 یک تغییر مسیر دائمی است. زمانی استفاده می شود که دیگر قصد استفاده از URL اصلی را ندارید. تغییر مسیر نیز بدون نقاب است، به این معنی که بازدیدکنندگان شما تغییر URL را در مرورگر خود مشاهده خواهند کرد.

این تغییر مسیر برای سئو خوب است زیرا می توانید رتبه جستجوی دامنه قدیمی را حفظ کنید. تغییر مسیر 301 به موتور جستجو می گوید که این دو دامنه برای یک وب سایت هستند، اما عملیات به یک دامنه جدید منتقل می شود.

ریدایرکت دامنه 302 :

302 تغییر مسیر موقتی است. آنها همچنین  آشکار هستند بنابراین بازدیدکنندگان شما متوجه تغییر URL خواهند شد.

شما می توانید از این تغییر مسیر زمانی استفاده کنید که وب سایت شما تحت مراقبت های سنگین است. در شرایط دیگر، می توانید هنگام انجام تست A/B، تغییر مسیر 302 را اجرا کنید.

URL Frame :

بر خلاف دو نوع دیگر، فریم URL یک تغییر مسیر ماسک شده است. این بدان معناست که بازدیدکنندگان شما URL دقیقی را که در مرورگر خود تایپ کرده اند می بینند در حالی که در واقع URL دیگری را مشاهده می کنند.

نه تنها این، همانطور که از نامش پیداست، فریم URL به یک صفحه وب خاص هدایت نمی شود، بلکه یک فریم از آن نمایش می دهد.

پنهان کردن دامنه اصلی اغلب توسط شخصی استفاده می شود که از یک سرویس میزبانی رایگان استفاده می کند. میزبانی رایگان شما را ملزم می کند که از یک زیر دامنه استفاده کنید مگر اینکه به یک برنامه پریمیوم ارتقا دهید.

با این حال، اگر از یک سرویس هاست پولی استفاده می کنید و به سئو اهمیت می دهید، باید از این روش اجتناب کنید. محتوای مشابهی که در دو URL جداگانه یافت می شود باعث ایجاد محتوای تکراری می شود. موتورهای جستجو یک URL را بر دیگری انتخاب می کنند که ممکن است ترجیح شما نباشد.

شایان ذکر است که همه ارائه دهندگان هاست اجازه این نوع تغییر مسیر را نمی دهند. بنابراین، اگر هنگام اعمال تغییر مسیر URL فریم با مشکلی مواجه شدید، برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی هاست ارتباط بر قرار کنید.

اگرچه یک کد متاتگ رفرش می تواند برای نمایش تبلیغات در حالی که تایمر شمارش معکوس در حال اجرا است موثر باشد، اما معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد. اول، اعتبار سایت شما را به خطر می اندازد زیرا بازدیدکنندگان ممکن است تصور کنند که یک مشکل امنیتی دارد. به علاوه، اگر موتورهای جستجو تغییر مسیر را صرفاً هرزنامه بدانند، می‌تواند بر سئو تأثیر منفی بگذارد. این ممکن است منجر به ایندکس شدن وب سایت یا صفحه شما شود.

چرا باید وب سایت خود را ریدایرکت کنیم؟

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که تغییر مسیر یک دامنه یا URL می‌تواند مفید باشد. شایع ترین دلایل عبارتند از:

داشتن محتوای تکراری پست های متعددی که حاوی محتوای یکسان هستند می توانند بر سئو تاثیر منفی بگذارند. موتورهای جستجو نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام URL صحیح است و کدام یک را در SERP رتبه بندی کنند.
مدیریت چندین دامنه به جای استفاده از چندین دامنه برای نمایش یک صفحه، می توانید آنها را به صفحه اصلی هدایت کنید.
مهاجرت به دامنه جدید مجدداً، می توانید با استفاده از نوع ریدایرکت 301، یک دامنه قدیمی را برای همیشه به یک دامنه جدید هدایت کنید. این صفحه رتبه گوگل و سایر عوامل سئو مانند اعتبار صفحه را حمل می کند.
تغییر URL یک پست شما می توانید با هدایت هر URL صفحه حذف شده به آدرس جدید از خطای 404 جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *