مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

یکی از مشکلات رایج در بین صاحبان وب سایت این است که وردپرس ایمیل ها را به درستی یا اصلا ارسال نمی کند.

اکثر ارائه دهندگان میزبانی مدیریت وردپرس، از جمله توتو وب، میزبانی ایمیل را ارائه نمی دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی توانید از طریق نصب وردپرس خود ایمیل ارسال کنید. در توتو وب، همه سایت‌ها به پشتیبانی از ایمیل تراکنشی مجهز هستند، به این معنی که سایت وردپرس طراحی شده  شما می‌تواند اعلان‌ها، تاییدیه‌های سفارش ووکامرس و انواع دیگر ایمیل‌های مرتبط با سایت را ارسال کند.

معمولاً وقتی می‌خواهید مشکل ارسال نشدن ایمیل وردپرس را برطرف کنید، مشکلی در سرور نیست، بلکه ایمیل در نصب وردپرس اشتباه تنظیم شده است یا ناسازگاری وجود دارد.

در این پست، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تشخیص دهید چرا وردپرس برای شما یا کاربرانتان ایمیل نمی‌فرستد، و به شما نشان می‌دهیم که چگونه آن را برطرف کنید. چه یک سایت معمولی وردپرس دارید یا یک فروشگاه وردپرس که با ووکامرس ساخته اید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ایمیل‌ها را دوباره راه‌اندازی کنید.

ما همچنین به برخی از محبوب‌ترین افزونه‌های فرم تماس نگاه می‌کنیم و دقیقاً علت مشکل هر یک از آنها در ارسال ایمیل را شناسایی می‌کنیم.

چرا وردپرس ایمیل نمی فرستد:

چند دلیل وجود دارد که ممکن است با وردپرس در ارسال ایمیل مشکل داشته باشید. این شامل:

1. ایمیل ها ارسال می شوند اما به اسپم می روند:

قبل از اجرای هر آزمایش دیگری، مطمئن شوید که ایمیل‌های وردپرس اسپم نمی‌شوند.

اگر کاربری به شما گزارش می‌دهد که وردپرس ایمیل ارسال نمی‌کند، ممکن است به سادگی ایمیل‌های او اسپم شوند.

از آنها بخواهید که پوشه اسپم خود را برای ایمیل های سیستم بررسی کنند. برخی از مشتریان ایمیل ممکن است ایمیل های وردپرس را به عنوان هرزنامه شناسایی کنند زیرا آنها خودکار هستند.

2. سرور شما به درستی پیکربندی نشده است:

یکی از دلایل رایج عدم ارسال ایمیل توسط وردپرس این است که سرور شما برای ارسال آنها پیکربندی نشده است.

وب سرورها برای ارسال ایمیل طراحی نشده اند و ممکن است سرور شما برای استفاده از تابع PHP mail () پیکربندی نشده باشد.

خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا این عامل ایجاد مشکل است یا خیر و می توانید آن را برطرف کنید.

نحوه آزمایش اینکه آیا سرور در حال ارسال ایمیل است یا خیر
اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که با استفاده از افزونه رایگان چک ایمیل، تستی را در سایت وردپرس خود انجام دهید.

این یک افزونه اساسی است که برای آزمایش اینکه آیا نصب و یا سرور وردپرس شما می تواند ایمیل ارسال کند یا خیر طراحی شده است.

پس از نصب، به Tools > Check Email در داشبورد وردپرس خود بروید. یک آدرس ایمیل برای ارسال آزمون وارد کنید و روی Send test email کلیک کنید.

سرویس گیرنده ایمیل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا ایمیل آزمایشی را دریافت کرده اید یا خیر. خط موضوع به عنوان  ایمیل آزمایشی از https://yourdomain.com  ظاهر می شود.

همچنین، مطمئن شوید که پوشه هرزنامه یا نامه های ناخواسته خود را بررسی کنید. اگر ایمیلی دریافت کرده اید، به این معنی است که وردپرس می تواند به خوبی ایمیل ها را روی وب سرور شما ارسال کند.

اگر هنوز ایمیل دریافت نمی کنید، این بدان معناست که به احتمال زیاد پیکربندی نادرست با افزونه فرم تماس شما یا ناسازگاری است. همیشه می توانید برای کمک با توسعه دهنده افزونه تماس بگیرید. به آنها اطلاع دهید که آزمایش فوق را انجام داده اید و ایمیل روی نصب وردپرس شما کار می کند. یا مراحل زیر را برای برخی از قطبی ترین پلاگین های فرم تماس دنبال کنید.

3. افزونه فرم تماس شما در حال ارسال ایمیل های  جعلی  است:

اگر تست بالا را انجام داده اید و سرور شما برای ارسال ایمیل پیکربندی شده است، به این معنی است که مشکلی در افزونه ارسال ایمیل از سایت وردپرس شما وجود دارد.

به احتمال زیاد این یک افزونه فرم تماس خواهد بود.

افزونه های فرم تماس، ایمیل هایی را ارسال می کنند که گاهی اوقات توسط مشتریان ایمیل به عنوان ایمیل های جعلی شناسایی می شوند. اینها شبیه ایمیل‌های هرزنامه هستند: مشتریان ایمیل آنها را مشکوک علامت‌گذاری می‌کنند.

دلیل اینکه گاهی اوقات قسمت ایمیل های فرم تماس به عنوان جعلی دیده می شود این است که آنها از آدرسی متفاوت از آدرسی که به قسمت From: در ایمیلی که دریافت می کنید ارسال می شوند.

بنابراین اگر فرم تماس خود را طوری پیکربندی کرده اید که فیلد From: را با آدرس ایمیل شخصی که فرم را پر می کند پر کند، اما ایمیل در واقع از سایت وردپرس شما می آید، مشتری ایمیل شما به ایمیل مشکوک خواهد شد و ممکن است آن را به عنوان جعل علامت گذاری کنید

همچنین اگر ایمیل ها از همان آدرس ایمیل و به همان آدرس ایمیل ارسال شوند، ممکن است با مشکل مواجه شوید. بنابراین اگر افزونه فرم‌های شما ایمیل‌هایی را از آدرس ایمیل ادمین شما ارسال می‌کند (که به طور پیش‌فرض این کار را انجام می‌دهد) و همچنین آن را برای ارسال آنها به آن آدرس پیکربندی کرده‌اید، ممکن است برخی از ارائه‌دهندگان ایمیل آن را دوست نداشته باشند. این احتمال کمتر از مشکل ایمیل های  جعلی   است.

برای فرم های تماس، دریافت کننده ایمیل اعلان معمولاً شما خواهید بود. این بدان معناست که می توانید تنظیمات افزونه فرم تماس خود را برای رفع این مشکل تغییر دهید و به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا ایمیل ها دریافت می شوند یا خیر.

پلاگین های فرم تماس تحت تأثیر قرار گرفتند
هر افزونه فرم تماس می تواند تحت تأثیر این مشکل قرار گیرد. برخی از افزونه هایی که ممکن است با آنها مشکل داشته باشید در اینجا آمده است:

به زودی به شما نشان خواهم داد که چگونه مشکل ارسال نشدن ایمیل ها را برای هر یک از فرم های تماس برطرف کنید. ابتدا، بیایید نگاهی به نحوه رفع مشکل عدم ارسال ایمیل وردپرس برای هر یک از دلایلی که شناسایی کرده‌ایم بیندازیم.

چگونه از رفتن ایمیل های وردپرس به اسپم جلوگیری کنیم:

1. آدرس ایمیل را در لیست سفید قرار دهید.

اگر ایمیل قرار است هرزنامه شود، می‌توانید از کاربران خود بخواهید با افزودن آدرس ایمیل خود به مخاطبین، ایمیل‌های شما را در لیست سفید قرار دهند.

در جیمیل، اگر آنها ایمیل را به صندوق ورودی منتقل کنند، به این معنی است که ایمیل‌های آن آدرس در آینده به هرزنامه منتقل نمی‌شوند. اما افزودن آدرس به مخاطبین نیز ایمن‌تر خواهد بود.

2. از یک آدرس ایمیل امن تر استفاده کنید

همچنین ممکن است بخواهید آدرس ایمیلی که سایت شما از آن ایمیل می فرستد را بررسی کنید. به طور پیش فرض، این آدرس ایمیل مدیر شما خواهد بود. اگر این info@، contact@، sales@ یا چیزی مشابه است، ممکن است ارائه‌دهندگان ایمیل فرض کنند که هرزنامه است.

سعی کنید آدرس ایمیل را به چیزی که حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد تغییر دهید و مطمئن شوید که ایمیل‌های ارسال شده به آن آدرس به آدرس معمولی شما هدایت می‌شوند تا هیچ پاسخی را از دست ندهید. می توانید این کار را با ایجاد یک نام مستعار برای آدرس ایمیل خود انجام دهید.

3. احراز هویت ایمیل را تنظیم کنید:

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است ایمیل های وردپرس شما اسپم شوند این است که نام دامنه شما به درستی برای ایمیل تأیید نشده است.

راهنمای ما را برای احراز هویت ایمیل دنبال کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

نحوه تنظیم SMTP در وردپرس برای ارسال ایمیل:

اگر تست ایمیل بالا را انجام داده اید و ایمیل ها اصلا از سایت شما ارسال نمی شوند، باید از یک ارائه دهنده SMTP شخص ثالث استفاده کنید و آن را به سایت خود پیوند دهید تا دوباره ایمیل ارسال کند.

SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است. این ایمیل ها را در شبکه ها و بین آن ها جابه جا می کند. بنابراین اگر سرور شما برای ارسال ایمیل پیکربندی نشده باشد، این امکان را فراهم می کند.

تعدادی ارائه‌دهنده SMTP وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله ارائه‌دهنده‌های رایگان (مانند سرور SMTP Gmail): بنابراین نیازی به هزینه‌ای برای شما ندارد، فقط کمی زمان.

چگونه پلاگین فرم های خود را برای ارسال صحیح ایمیل پیکربندی کنید:

اگر سرور شما برای ارسال ایمیل پیکربندی شده است، اما هنوز با مشکل ارسال نشدن ورودی‌های فرم‌ها مواجه هستید، احتمالاً به این معنی است که باید تنظیمات فرم را تغییر دهید.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید برای هر یک از محبوب ترین افزونه های فرم انجام دهید تا دوباره آن ایمیل ها ارسال شوند.

برای هر یک از این موارد، من فرض می‌کنم که سعی کرده‌اید SMTP را به سایت خود اضافه کنید، یا سرور شما در حال ارسال ایمیل است (و پوشه هرزنامه را بررسی کرده‌اید)، اما ایمیل‌ها هنوز دریافت نمی‌شوند.

عدم ارسال ایمیل فرم تماس 7 را برطرف کنید

فرم تماس 7 یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین افزونه های رایگان فرم های وردپرس است.

اگر در ارسال ایمیل با آن مشکل دارید (و می دانید که سرور شما در حال ارسال ایمیل است)، راه حل این است که آدرسی که ایمیل ها از آن ارسال می شوند را تغییر دهید.

در مدیر وردپرس خود، به تماس > فرم های تماس بروید.

مطمئن شوید که فیلد From دارای آدرس ایمیل مدیر سایت شما باشد، نه آدرس ایمیل ورودی در فرم. می توانید از آن در قسمت Reply to استفاده کنید اما در قسمت From نه.

از استفاده از آدرس های ایمیل یکسان برای فیلدهای From و To خودداری کنید. از آدرس ایمیلی متفاوت از آدرسی که برای سایت خود استفاده می کنید استفاده کنید.

تغییرات خود را ذخیره کنید

حالا با تکمیل فرم خودتان موارد را تست کنید.

رفع عدم ارسال ایمیل توسط افزونه Gravity Forms

Gravity Forms یکی از محبوب ترین و بسیار معتبرترین افزونه های فرم های پریمیوم است. احتمال اینکه با مشکل ارسال نشدن ایمیل ها از این افزونه مواجه شوید کمتر از فرم تماس 7 هستید، اما اگر این اتفاق بیفتد. در اسناد افزونه راهنمایی دقیق خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *