آیا سایت شما قانون چهار ثانیه را رعایت می کند؟

طراحی سایت​

تحقیقات Akamai نشان می دهد که باید محتوای سایت به سرعت  بارگذاری شود(ظرف چهار ثانیه ) درغیر اینصورت بازدیدکنندگان،سایت شما را ترک می کنند. اما تحقیقات حاکی از آن است که هزینه های بالای محصولات ،حمل و نقل آنها  و مشکلات مربوط به آن ،مهم تر از سرعت در نظر گرفته شدند.اما بسیاری از خریداران عنوان کرده اند که امکان ضعیفی وجود دارد دوباره به سایت هایی که  عملکرد ضعیفی دارند سر بزنند(64%) یا از خرده فروش خرید کنند(62%)

این نکات عملی برای طراح سایت که توسط متخصص توانمندی Trenston از Webcredible انجام شده حاکی از آن است که روش های کد نویسی صفحات چطور می تواند تفاوتی را به وجود آورد .بنابراین اطمینان حاصل کنید که طراحان سایت ، بهینه سازی را  در مورد سرعت انجام می دهند،نه آنکه فقط بر طراحی بصری تمرکز می کنند.

1-چیدمان صفحات خود را با شیوه نامه های آبشاری یا Css انجام دهید نه با جداول.

2-برای نمایش متن ،از تصاویر استفاده نکنید.

3-تصاویر تزئینی را از طریق Css فراخوانی کنید.

4-از انتخاب گرهای متنی استفاده کنید(برای فرمت بندی از کلاس های استفاده کنید).

5-از خصوصیات Css اختصاری استفاده کنید.

6-فضای خالی[ موجود در کد] ، بازگشت به ابتدای خطوط و تگ های توضیح را به حداقل برسانید

7- از call-up های نسبی استفاده کنید.

8-تگ های Meta غیر ضروری و محتوای Meta را بردارید.

9-CSS و JavaScript را در قالب اسناد خارجی قرار دهید.

10-در پایان لینک های دایرکتوری از  / استفاده کنید.

وضوع صفحه نمایش :

امروزه نسبتا کاربران کمتری از وضوح های صفحه نمایش کمتر از 640 ×480 یا 800×600 استفاده می کنند.اغلب کاربران از 768×1024 پیکسل یا بیشتر استفاده می کنند.اما اگر طراحان از وضوح های بیشتر  از وضوح های میانگین کاربران  استفاده کنند،ممکن است خواندن صفحه نمایش برای افراد دشوار باشد. طراحی های شناور ممکن است  برای سایت های خرده فروشی که در آن ها طراحی ، فضای صفحه نمایش را  به حداکثر می رساند ،بهترین انتخاب باشد.اما طراحان سایت های برند اغلب  ،طراحی های ثابت را ترجیح می دهند ،چرا که کنترل بیشتری  روی موارد بصری دارند.برخی از طراحی های سایت همچون Kelkoo ،انتخاب را به کاربران واگذار می کنند.

تعداد رنگ ها :

برخی از کاربران مانیتور هایی دارند که تعداد 16 میلیون رنگ را نمایش می دهند و عکس ها را واقعی نشان می دهند، درحالی که دیگران ممکن است  کامپیوتر خود را روی 265 تنظیم کرده باشند.

4-مرورگرها :

انواع مختلف مرورگر های وب همچون mozilla , safari, google chorome و Opera  و نگارش های مختلف مرورگر ها مثل نگارش 6/0 یا 7/0  ممکن است گرافیک یا متن را قدری متفاوت نشان دهند. یک سایت فروشگاهی که تحت یک مرورگر ،آزموده شده ممکن است با مرورگر دیگر ،کاملا به ناکامی روبه رو  شود ،اطمینان حاصل کنید که طراحان سایت ،ماحصل طراحی خود را با نگارش های مختلف مرورگر های وب و قابلیت رسپانسیو بودن آن آزمایش کرده باشند.بسیاری این کار را انجام نمی دهند اما بهتر است این کار صورت گیرد.

5- پلاگین ها و زمان دانلود :

اگر سایت مورد نظر به پلاگینی احتیاج داشته باشد که کاربر در اختیار نداشته باشد ممکن است تعداد مخاطبان شما متناسب با  تعداد  افرادی که قادر به دانلود این پلاگین ها نیستند یا آمادگی لازم را برای انجام این کار ندارند ، کاهش پیدا کند . از پلاگین های استانداردهمچون Macromedia flash یا windows media player که از قبل روی کامپیوتر ها نصب می شوند استفاده کنید .

6-اندازه فونت :

انتخاب فونت های بزرگ در بعضی سایت ها سبب  رویی هم افتادگی بخش های مختلف طراحی می شود . به جهت توانمندی ، امکان تغییر اندازه فونت برای کاربر ، مورد نیاز است .از این رو میزان تلرانس طراحی را برای تغییر فونت متن ، امتحان کنید.

7-پلتفرم:

سایت ها از طریق تلفن های همراه یا وسایل دستی دیگر همچون Play station plus دیده می شوند.شیوه نامه های مختلفی را می توان برای حالت های نمایش یا پلت فرم های مختلف همچون چاپ یا بدون تصاویر فراهم کرد .اما کارآمد تر آن است که تمهیدات لازم برای مرور صفحات وب از طریق تلفن همراه در نظر گرفته شود .در نتیجه این محدودیت هاست که کار طراحی سایت مصالحه ثابتی است میان آنچه توجه را به خود جلب می کند و آنچه مدرن به نظر می رسد ؛ آنچه در مرورگرهای قدیمی به نظر می رسد و آنچه با مودم های کند تر روئیت می شود یعنی کوچکترین مخرج مشترک.

پیچیدگی های تمامی این محدودیت های چیست؟

اگر چه بسیاری از طراحان حرفه ای سایت با این محدودیت های کار می کنند ، بهترین کار آن است  که در مورد پلتفرم هایی که منظور نظرتان است پیشتاز باشید.توجیح یا مشخصه نیازمندی ها باید  محیط های مقصد همچون وضوح صفحه نمایش ، مروگر ها  و پلتفرم های را مشخص کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *