وب سایت ها نیز مانند هر سیستم دیگری نیاز به تعمیر و نگهداری دارند . نگهداری و پشتیبانی وب سایت فرایندی است که تضمین می کند سایت شما به طور مداوم بهترین تجربه کاربری را به کاربران شما دهد . و برای جذب مشتریان بالقوه مجهز باشد
در طول زمان با تغییر تکنولوژی های توسعه وب سایت نیاز است که وب سایت شما نیز همواره برروز رسانی شود . یا گاهی در صورت شناسایی باگ یا حفره ی امنیتی لازم است وب سایت شما برای محافظت از این بدافزار ها محافظ و قسمتی از آن تغییر پیدا کند .

آیا همه وب سایت ها نیاز به خدمات نگهداری و پشتیبانی دارند؟

در اوایل راه اندازی سایتتان شاید این احساس را داشته باشید  که نگهداری وب سایت هزینه ای است که می توانید از آن جلوگیری کنید . در حالی که توصیه می شود برای دنبال کردن اهداف بلند مدت خود ، خدمات پشتیبانی سایت را انتخاب کنید .
اگر وب سایت شما مقدار زیادی محتوا دارد و میزان قابل توجهی از ترافیک روزانه یا ماهانه است ، شما باید توجه بیشتری به پشتیبانی وب سایت خود اختصاص دهید .
همچنین سایت هایی که تعامل بیشتری با مشتریان دارند مانند سایت های فروشگاهی و شرکتی باید برای نگهداری وبسایت خود اهمیت بیشتری قائل شوند .

مزایای خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

1. ایجاد یک تجربه کاربری آنلاین عالی برای

 مشتریانپیوندها و لینک های خراب ، سرعت پایین  بارگذاری سایتتان و … باعث می شود مشتریان بالقوه را از ماندن در سایت منصرف نماید .
ناسازگاری در طراحی و محتوا باعث مختل کردن تجربه ی آن ها در وب سایت شما می شود .
پشتیبانی و نگهداری از سایت باعث جلوگیری از چنین اختلال هایی می گردد و همچنین  اطمینان حاصل می کند که تمام عناصری که تجربه کلی کاربر را ایجاد می کنند ، از نظم روان برخوردار هستند .

2. پشتیبانی جهت جذب بازدید کننده و ترافیک بیشتر

موتورهای جستجوگر وب سایت هایی را ترجیح می دهند که دارای محتوای بروز شده و مرتبط داشته باشند و UXD عالی را ارائه دهد .
UXD فرآیند طراحی  است که هدف اصلی آن طراحی سیستمی است که بهترین تجربه را به کاربران خود ارائه دهد .
همچنین برای دیده شدن در نتایج اول گوگل باید محتواهایی ساخته شود که مناسب با هنجارهای SEO باشد .

3. تضمین امنیت وب سایت شما

امنیت وب سایت برای امنیت وب سایت برای محافظت از دارایی های سایت و داده های مشتری شما بسیار مهم است .
تعمیر و نگهداری منظم سایت شما باعث جلوگیری از هک شدن و سرقت اطلاعات کاربرانتان می شود .
به روزرسانی های نرم افزاری و از بین بردن ویروس های آلوده کننده و برقراری نظم در صورت حمله برخی از راه هایی است که توسط پشتبان سایت اجرا میگردد و به محافظت از یکپارچگی وب سایت ها کمک می کند .

4. پشتیبان گیری (بکاپ گیری) کامل و منظم از سایت

امکان وجود هرگونه مشکل در سایتتان وجود دارد برای اینکه داده های مهم وب سایت را از دست ندهید بهرین راه این است که به طور منظم از فایل های پشتیبانی بکاپ گیری نمایید .
ارائه دهندگان خدمات نگهداری سایت اطمینان حاصل می کنند که اطلاعات سایت به دلیل سهل انگاری یا سایر مشکلات ناگهانی از دست نرود .

5. انجام بروزرسانی های فنی سایت

وب سایت ها اغلب با استفاده از نرم افزارهای سیستم مدیریت محتوا و افزونه هایی ساخته می شوند .
افزونه ها مانند برنامه های کوچکی هستند که به هسته ی اصلی سیستم مدیریت محتوای سایت اضافه میشوند و به آنها کارایی بیشتری می بخشند .
با این حال باید هر چند وقت یکبار این افزونه ها ارتقا یابند زیرا به مرور نسخه های جدیدتری از افزونه ها منتشر می شود .
بعضی اوقات این به روزرسانی ها با چارچوب وب سایت موجود سازگار نیستند و باعث از بین رفتن ویژگی ها می شوند .

6. جلوگیری از بروز اشکالات جدی و مشکلات پیچیده تر

بعضی از مشکلات فنی در صورتی که رفع نگردد بزرگ و بزرگتر می شود . واگر به آن ها رسیدگی نشود به مرحله ای می رسند که تعمیر کردن آن ها گران و وقت گیر است .
مداخله پشتیبانی سایت و بررسی به موقع وب سایت ،اغلب از بروز چنین مشکلات جدی جلوگیری می کند .

7. دسترسی به پشتیبانی سریعتر در مواقع اضطراری

اگر برای وب سایتتان پشتیبان اختصاصی نداشته باشید در هنگام بروز مشکل تازه باید به دنبال فردی باشید که بتواند مشکل وب سایت را حل نماید که این پروسه بسیار زمان بر است و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به وب سایتتان و فروش آنلاینتان وارد نماید .