Ken McGaffin در سال 2004 مقدمه ای فوق العاده را درباره ایجاد بک لینک فراهم کرده است. اصل اساسی ایجاد لینک بنا به گفته های او به این شکل می باشد.

محتوای  خوب ایجاد کنید ، لینک هایی با محتوای خوب ایجاد کنید و محتوای خوب به شما لینک می شود”.

با این حال ، کمپین ایجاد  لینک ساختار یافته جهت به حداکثر رساندن تعداد لینک های داخلی با کیفیت  و لینک های بازگشتی که اغلب  از سایت های بار رتبه صفحه بالا  وسایت های  حاوی  متن و لنگر  و متحوای ضحیح هستند، ضروری است.

1-چه کسی سایت شما را لینک کرده است؟ نصب google webmaster tools  برای بهترین نمایش لینک های

2- چه کسانی سایت های رقبای شما را لینک می کنند؟ از Yahoo site Explorer استفاده  کنید.

3- چه سایت هایی می توانند سایت شما را لینک کنند؟ پاسخ این سوال به دسته بندی  انواع سایت در زمان لینک کمک می کند، شما از قبل با بسیاری از آن ها  در ارتباط هستید، برای مثال ، فهرست آدرس ها  ، سایت های رسانه ای ، مشتریان ، شرکا  وتامین کنندگان.

4- پی بردن به این که  چرا سایت های خارجی ، سایت شما را لینک می کنند.پاسخ این سوال به فهرست بندی  انواع محتوایی که می توانند لینک ها را تقویت کند ، کمک  می کند.به ویژه محتوایی که به طور طبیعی  لینک ها را به سوی خود جذب کند که به Linkbait معروف است. نمونه های  آن شامل نکات مفید ، مقالات  بینشی  و حتی فهرست  لینک های مفید ( از لینک  کردن  سایت های دیگر هراسی  ندارند) می شود. محتوای ویروسی نیز  که فراد در وبلاگ ها درباره  آن بحث خواهند کرد ارزش خاصی دارد.

5-تعیین مقاصد . از خود سوال کنید که تا چه اندازه امید  به بهبود  PageRank خود و تعداد  لینک هایی که  به دنبال آن هستید، دارید و  چگونه این بهبود  به بازدیدکنندگان و جایگاه رقابتی منتقل می شود.پاسخ این سوال تا  حدودی دشوار است، زیرا  یک لینک با کیفیت ممکن است از 10  لینک با کیفیت پایین که می تواند توسط موتور های جست و جو  نادیده گرفته شود یا حتی باعث  لطمه زدن به  اعتبار شما شود،با ارزش تر باشد.

6-اطمینان حاصل کنید  که سایت شما دوستانه لینک می شود.  شما باید استراتژی URL داشته باشید به این معنی  که URL هایی را  که دیگران می توانند  در سایت  خود استفاده کنند، پاک کنید. تسهیل  رسانه اجتماعی بخشی  از این استراتژی  است  که بسیاری از سایت ها  اکنون دارای گزینه هایی جهت  نشانه گذاری سایت با Delicious Bookmarks یا google bookmarks هستند.

7-چه  لینک هایی بر روی سایت شما قرار دارند؟ داشتن قسمت ها یا  مقالات با لینک های خروجی از سایت ها می تواند دیگران را به لینک کردن سایت شما ترغیب کند. گاهی اوقات گفته می شود که لینک های 2 دوطرفه 100% نامناسب هستند ، اما این مورد برای مدت زمان طولانی نیست، خروجی لینک ها بخشی از فرآیند تبادل لینک نیستند.گاهی اوقات گفته می شود که لینک های خروجی  از سایت 100% نامناسب هستند، اما اگر این لینک ها  برای بازدیدکنندگان مفید باشند و بتوانند به عنوان  یک هاب توسط موتور های جست و جو افراد را به سایت شما هدابت کنند، این موضوع صدق نمی کند.

8- درخواست بک لینک های ورودی به سایت : اگر چه ken و متخصصان ایجاد لینک مانند Eric Ward تصریح می کنند که بهترین لینک ها، طبیعی هستند  و از طریق  محتوای با ارزش تولید می شوند، به دست آوردن فعالانه لینک ها هنوز جنبه کلیدی  ایجاد لینک به شمار می آید.

9- پیگیری و بهبود: جعبه ابزاری را که در ذیل فهرست شده است، نگاه کنید.

اما به خاطر بسپارید که کیفیت بک لینک مهم است نه کمیت آن ( شما  باید لینک ها  را از منابعی به دست آورید که نزد  موتورهای جست و جو  معتبر هستند).