طراحی  صفحه یک سایت اساس بازاریابی دیجیتال است.تعریف ما در این مقاله از صفحه سایت صفحه ای  اینترنتی است  که با هدف متقاعد کردن بازدید کننده  به انجام دادن کاری ایجاد شده است.سایتتان باید برای هر پیشنهادی  که با مشتریان احتمالی  و مشتریان  می دهید، صفحه مخصوصی ایجاد کند. این همان روشی است که  بازاریابان دیجیتال تیز هوش به کمک آن  از منابع داخلی  و خارجی  برای سایتشان  ترافیک جذب می کنند.

عملکرد صفحه سایت باعث موفقیت  یا شکست در کمپین های دیجیتالی می شود. ممکن است در جذب ترافیک  برای وب سایت مهارت زیادی  داشته باشید،اما اگر صفحه سایت  عملکرد خوبی نداشته باشد کمپین ها هم شکست خواهند خوزد.

بررسی انواع صفحه سایت:

صفحه سایت را بر اساس کاری که سایت از بازدیدکننده  می خواهد ، دسته بندی  کنید ، برای مثال ، برخی از صفحه های سایت طراحی شده  تا بازدیدکنندگان به به وارد کردن اطلاعات  شخصی شان ترغیب  کند یا از آنها بخواهید مخصول یا خدماتی را بخرندو کمپین هایی که اکثر بازاریابان دیجیتال اجرا می کنند به دو دسته تقسیم می شوند:

صفحه جذب مخاطب:

صفحه  فشار هم نامیده می شود. هدف این صفحه ترغیب مشتری به وارد کردن اطلاعات شخصی است تا بتوان آنها را  به مخاطب تبدیل کرد.

صفحه فروش:

این صفحه ایجاد می شود  تا مخاطبان را به خرید  کالای فیزیکی یا محصولات اطلاعاتی یا خدمات  دعوت کند.

روش های متعددی برای طراحی سایت و فرم دهی  خوب صفحه سایت وجود دارد؛ اما همه آن ها در یک چیز مشترک اند : تمرکز.صفحه ای خوب هدف مشخص دارد و تا حد امکان هیچ عامل حواس پرتی  ای نداردو هسته صفحه باید  به کاری اختصاص یافته  باشدکه می خواهید بازدیدکننده انجام دهد.

صفحه اصلی سایت صفحه ای است که طوری طراحی شده باشد که به کاربر امکان  انتخاب های زیادی بدهد. کاربر می تواند با یک کلیک  اط صفحه اصلی وارد  صفحه محصولات شود  و توضیحاتی درباره شرکت بخواند یا وبلاگ آن را ببیند. به همین دلیل معمولا صفحه اصلی سایت ضعیف ترین  صفحه در اکثر موارد است. صفحه اصلی گزینه های بسیار زیادی را پیش روی بازدیدکنندگان می گذارد.

طراحی صفحه سایت باید به نحوی باشد که تا حد امکان «لینک» به هر پیشنهاد و توضیحات اضافه  و هر چیزی که برای رسیدن  به هدف آن صفحه ضروری نیست ، نداشته باشد. صفحه سایت باید  با حداقل لینک های  اضافه نشان داده شود  و حواس پرتی کاربر را کاهش و احتمال کلیک روی لینک های  موجود در صفحه را افزایش دهد.

برخی از منابع ترافیک مثل تبلیغات فیسبوک و گوگل ادوردز از شما می خواهد  لینک  به بعضی  صفحات خاص ، مثل شرایط استفاده و قوانین ومقررات سایت را در صفحه  قرار دهید. حتما قبل از اجرای ترافیک  در صفحه سایت، شرایط استفاده از هر بستر را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *