برندسازی و فروش اینترنتی در سال 2022 .اگر خرده‌فروش هستید، دانستن آنچه می‌فروشید آسان‌ترین پاسخ به آن است، اما اگر در حال فروش تجارت به کسب‌وکار هستید، می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد. اگر خرده فروش هستید، باید به فروشگاه خود نگاه کنید و بپرسید موجودی شما چیست؟ آیا چیزهایی را می فروشید که اقلام خاص یا عمومی تر هستند؟

اگر چوب گلف و آموزش گلف بازی می فروشید، چیزی که واقعاً می فروشید خدمات گلف است، بنابراین محتوایی که ایجاد می کنید باید حول محور گلف باشد. اگر تجهیزات قهوه اسپرسو می فروشید، پس باید به فکر ایجاد محتوا در مورد استفاده صحیح از تجهیزات قهوه برای تهیه اسپرسوی عالی باشید. شما باید مطمئن شوید که محتوا برای مصرف کنندگان شما مفید و آموزنده است.

در حالی که خرده‌فروشان رویکرد ساده‌ای برای تولید محتوا دارند، خدمات کسب‌وکار به کسب‌وکار ممکن است کمی گیج‌کننده باشد و شناسایی آن سخت باشد. با این حال، بهترین کار در اینجا این است که در مورد صنعت خود بحث کنید. به عنوان مثال، Hubspot شرکتی است که نرم افزاری را برای کسب و کارها برای ایجاد و مدیریت بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد. بنابراین به منظور تبلیغ شرکت خود از طریق بازاریابی محتوا، محتوای زیادی در صنعت بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنند. آنها درباره فیس بوک و بازاریابی ایمیلی وبلاگ می نویسند، وبینارهایی درباره وبلاگ نویسی برای کسب و کار دارند، و اینفوگرافیک در مورد همه چیزهای دیجیتالی انجام می دهند.

اگر تجارت به تجارت هستید و تصمیم می گیرید محتوای خود را ایجاد کنید، همان قوانینی که تجارت برای مصرف کننده را اعمال می کند، برای شما اعمال می شود. با تمرکز بر تخصص خود، محتوا را در اطراف صنعت خود ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله ساده برای افزایش تولید محتوای شما وجود دارد.

درک کنید که مردم چگونه محصول شما را می خرند!

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی را می فروشید و به چه کسی می فروشید، وقت آن است که شروع به ایجاد یک قیف کنید. دلیل ایجاد یک قیف این است که قطعاتی از محتوا را توسعه دهیم که به هر بخش از چرخه فروش نوشته شده و مطمئن شویم که محتوای مفیدی را برای هر یک از انواع خریداران خود ارائه می دهیم.

در بالای قیف افرادی هستند که هیچ ایده ای از شما یا کسب و کار شما ندارند، چون کاملا از کاری که شما انجام می دهید بی اطلاع هستند، ما می خواهیم از بازاریابی برای معرفی خدمات شما به این افراد استفاده کنیم.

هنگامی که مصرف کنندگان از کسب و کار شما آگاه شوند، سعی می کنند بفهمند که آیا به آن نیاز دارند و چرا. چرا باید برای آموزش گلف به شما پول پرداخت کنم؟ چرا قهوه شما بهتر از قهوه دیگران است؟ در اینجا می‌خواهید به مردم آموزش دهید که چرا برند یا تجارت شما چیزی است که آنها به آن نیاز دارند.

بعد از اینکه فردی را متقاعد کردید که نمی‌تواند بدون خدمات شما زندگی کند، باید او را از خط پایان عبور دهید – و به صندوق پول بروید. در این مرحله، می توانید محتوایی مانند کوپن، قرعه کشی و غیره را به آنها ارائه دهید تا انگیزه بیشتری برای خرید به آنها بدهید.

در نهایت، هنگامی که شخصی متعهد به خرید شد، مطمئن شوید که به طور مستمر با او درگیر هستید و او را تشویق به خرید بیشتر محصول شما می‌کنید. همانطور که یک سرنخ یا مشتری بالقوه در چرخه فروش حرکت می کند، بازاریابی محتوا از اشکال مختلف محتوا استفاده می کند تا آنها را به سمت دورتر و دورتر از قیف سوق دهد. برای ترسیم نقشه جایی که محتوا در قیف می رود، مهم است که ابتدا بدانید چه محتوایی دارید و چه محتوایی را باید ایجاد کنید.

با چیزی که از قبل دارید شروع کنید.

هیچ کسب و کاری با دست خالی از راه محتوا شروع نمی شود. هر کسب و کاری چیزی دارد که از آن برای کمک به فروش محصول یا خدمات خود استفاده می کند. این می تواند یک تبلیغ در یک روزنامه، یک بروشور یا تصاویری از یک رویداد باشد. هر چیزی که می تواند دیجیتالی شود یا در حال حاضر در قالب دیجیتالی است مانند تصاویر، می تواند به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا استفاده شود.

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید ممیزی محتوا است. شما یا کارمندانتان چه چیزی ساخته اید که موفق بوده است؟ آیا کسی ارائه پاورپوینت یا ویدیوی عالی از ارائه خود دارد؟ آیا تصاویر آنها مربوط به یک رویداد شرکتی است؟

هنگامی که فهرستی از محتوایی که مالک آن هستید وجود دارد، باید شروع به نگارش آن به فرآیند فروش خود کنید.

محتوای خود را در چرخه خرید ترسیم کنید.

اکنون که قیف و لیستی از تمام محتوای خود را ایجاد کرده اید، زمان آن است که هر قسمت از محتوا را به قیف برگردانید. به این ترتیب، مهم نیست که یک سرنخ در کجای فرآیند فروش باشد، می‌توانید محتوایی را به آن‌ها بدهید که آنها را به سمت جلو حرکت می‌دهد.

اولین مرحله قیف زمانی است که مشتریان از شرکت شما اطلاعی ندارند، بنابراین باید برند شما را کشف و درک کنند. این به عنوان آگاهی از برند شناخته می شود. محتوایی که به افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند، وبلاگ‌هایی هستند که می‌توانند از طریق موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده از طریق لایک‌ها، پین‌ها و توییت‌ها، و تبلیغات پولی مانند AdWords یا تبلیغات بنری پیدا شوند. شما می خواهید مطمئن شوید که یک وبلاگ در وب سایت خود به همراه صفحات رسانه های اجتماعی در فیس بوک و توییتر دارید که حداقل 20 بار در ماه به روز می کنید تا نام تجاری خود را در فیدهای خبری نگه دارید و برای کاربرانی که به طور تصادفی به سایت شما برخورد می کنند محتوای مفیدی ارائه دهید. ممکن است در این مرحله نیز به خرید تبلیغات فکر کنید تا مردم از خدماتی که ارائه می دهید آگاه شوند.

مرحله دوم قیف شانس شما برای نشان دادن تخصص خود به مشتری است. در این مرحله شما می خواهید مطالعات موردی را به اشتراک بگذارید، وبینارها را برگزار کنید، نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید، و همچنین قیمت خود را به اشتراک بگذارید. برخی از این محتوا ممکن است در پشت فرم ایمیل زندگی کنند. برای مثال، ممکن است نخواهید مطالعات موردی را بدون دریافت یک آدرس ایمیل  از شخصی ارسال کنید. این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا محتوا باید پشت فرم باشد یا نه یا اینکه به اندازه کافی ارزشمند است که کسی آدرس ایمیل خود را به شما بدهد.

معمولاً کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و دموها را پشت فرم‌ها می‌بینیم، در حالی که وبلاگ‌ها و سایر محتواها در دسترس عموم هستند. با این حال، محتوای دیگری که در دسترس است باید دارای فرم هایی باشد که به مرحله بعدی در قیف منتهی می شود. به عنوان مثال، اگر آنها به قیمت گذاری نگاه می کنند، احتمالاً علاقه بیشتری به خرید دارند تا کسی که فقط وبلاگ شما را می خواند. فرمی که از شما درخواست نقل قول می کند چیزی است که باید در این مرحله از قیف قرار دهید.

اکنون به مرحله سوم رسیده اید. هنگامی که مردم آماده خرید هستند، باید این کار را برای آنها آسان کنید! ایجاد یک سبد خرید یا یک مجموعه محصول دقیق که در آن افراد می توانند انتخاب و انتخاب کنند، یک راه عالی برای بیرون آوردن محصول است. همچنین می توانید از سایت های بزرگی مانند آمازون استفاده کنید که می توانند آن را به عنوان شخص ثالث بفروشند.

در نهایت، اکنون که آنها چیزی را خریداری کرده اند، چگونه می توانید آنها را وادار به خرید بیشتر کنید؟ ارسال ایمیل‌هایی که نشان می‌دهند میزان استفاده و نحوه افزایش محدودیت‌ها به همراه محصولات جدیدی که مشابه آن چیزی است که خریداری کرده‌اند، راه‌های بسیار خوبی برای استفاده از محتوا برای خرید دوباره مردم است.

ایجاد یک تقویم ویرایشی

اکنون که تمام محتوای خود را فهرست کرده اید و قیفی دارید که نقشه برداری شده است، درک بهتری از محتوایی که هنوز باید ایجاد شود خواهید داشت.

بهترین کار این است که با یک هدف شروع کنید، معمولاً 3 ماه قبل. برای مثال، شاید بخواهید یک فصل تعطیلات بزرگ یا روز پدر داشته باشید. شاید شما یک کسب و کار هستید که می خواهید به تعداد مشخصی از مشترکین آنلاین دسترسی پیدا کنید. شروع با یک هدف به شما این امکان را می دهد که از نظر برنامه ریزی و موضوع به عقب کار کنید.

در مرحله بعد، یک تقویم ایجاد کنید و از یک سیستم مدیریت پروژه مانند Basecamp استفاده کنید. اگر می‌دانید که باید هفته‌ای دو بار وبلاگ بنویسید تا در کریسمس تعداد «x» فروش داشته باشید، باید هر یک از آن وبلاگ‌ها را در تقویم خود قرار دهید تا بدانید چه زمانی باید نوشته شوند.

اکنون باید کاری را انجام دهید که اکثر مردم از آن می ترسند … در واقع محتوا ایجاد کنید. آنقدر ها هم که مردم فکر می کنند سخت نیست. اشکالی ندارد که در مورد مطالب موضوعی خود انعطاف پذیر باشید. وبلاگ ها و اخبار مربوط به دسته و صنعت خود را بخوانید تا الهام بگیرید که چه وبلاگ هایی بنویسید، چه پیشنهاداتی ممکن است منطقی باشد و چه وبینارهایی را برای اجرا انجام دهید. اما مطمئن شوید که همیشه محتوای اصلی و مفید ایجاد کنید. ثانیاً، مسئولیت آن را فقط به عهده یک نفر قرار ندهید. این موردی است که بسیاری از دست‌ها کار را سبک‌تر می‌کنند، بنابراین کارمندان را تشویق کنید تا در وبلاگ و حساب رسانه‌های اجتماعی مشارکت کنند. از یک نفر به عنوان دروازه بان استفاده کنید تا محتوا را یکسان نگه دارید و کمکی در ویرایش ارائه دهید، اما داشتن تعداد بیشتری از کارمندان در نوشتن وبلاگ یک راه عالی برای ایجاد محتوای بسیار سریع است.

با یک تیر دو هدف بزنید – اگر در حال انجام یک ارائه یا وبینار هستید، آن را ضبط کنید! برنامه های زیادی هم برای ویندوز ، مک و هم برای رایانه های شخصی موجود است که به شما امکان ضبط از روی صفحه نمایش را می دهد. پس از دریافت فایل، می توانید آن را در YouTube آپلود کرده و پخش کننده YouTube را در وب سایت خود قرار دهید.

احساس نکنید که همیشه نیاز به جدیت یا برند دارید. فرهنگ محل کار خود را با نشان دادن حواشی ها در دفتر، اخبار کارمندان بزرگ، بتفریحات شرکت و هر رویداد سرگرم کننده دیگری که به مردم بیشتر از محصولات شما را نشان می دهد، نشان دهید.

از نرم‌افزارهایی مانند Basecamp به عنوان مخزن ایده‌ها استفاده کنید تا اگر برای مقاله وبلاگی گیر کرده‌اید، بتوانید به مخزن ایده مراجعه کنید.

محتوا را بگیرید و به شکل دیگری از آن استفاده کنید. اگر یک ارائه عالی در مورد صنعت خود دارید، تبدیل آن به وبلاگ بسیار آسان است. یا اگر یک وبلاگ عالی نوشته اید، یک ویدیوی یوتیوب سریع ایجاد کنید که می توانید آن را در سایت خود جاسازی کنید تا روند واقعی را در عمل نشان دهید. بازیافت محتوای شما یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است.

در نهایت، یک راه آزمایش شده و واقعی برای ایجاد محتوا این است که با استفاده از خدماتی مانند Survey Monkey یک نظرسنجی انجام دهید، سپس محتوا و نتایج را به یک وبلاگ تبدیل کنید. به عنوان مثال، شاید در مورد 5 ایده برتر هدیه برای مادر در روز مادر نظرسنجی کنید. پس از دریافت نتایج، وبلاگی به نام 5 هدیه برتر برای مادر در روز مادر (که یک عبارت بسیار جستجو شده درست قبل از روز مادر است) به سادگی با ارائه نتایج نظرسنجی خود می نویسید. دریافت این اطلاعات در وب سایت شما می تواند افرادی را که به دنبال یک هدیه خاص هستند جذب کند.

محتوای خود را بیرون بیاورید

پس از ایجاد این محتوا، باید مطمئن شوید که مردم از آن آگاه می شوند. این زمانی است که از کانال های مختلف برای نقاط مختلف در قیف و وب سایت استفاده می کنید تا مردم شروع به مشاهده کنند و متوجه شوند. اگر محتوا در ابتدا فقط مقداری ترافیک ایجاد می کند، ناراحت نشوید – این محتوا در شبکه جهانی وب منتشر شده است و اغلب به ارائه ادامه می دهد.

محتوا به کلمات کلیدی نیاز دارد تا گوگل بتواند آن را به درستی ایندکس کند. از ابزار کلمات کلیدی گوگل و ابزار بینش برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی که افراد در جستجوی آن هستند و اینکه آیا آن کلمه رقابتی است یا خیر استفاده کنید. شما می خواهید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در رقابت کم تا متوسط هستند، اما همچنان جستجوهای زیادی دارند. این یک استراتژی منفعل است زیرا به افرادی بستگی دارد که آن کلمات کلیدی را جستجو کرده و به وب سایت شما می رسند، اما از مدفون شدن در جستجوی Google جلوگیری می کند.

از رسانه های اجتماعی خود برای به اشتراک گذاری ویدیوهای یوتیوب، پیشنهادات جدید، اخبار، وبلاگ ها و غیره استفاده کنید. همیشه مطمئن شوید که پیوندی به سایت اضافه می کنید تا افراد بتوانند به جای ماندن در فیس بوک، توییتر یا پینترست، به سایت شما بیایند.

ایمیل یک کانال عالی برای استفاده در تمام مراحل بازاریابی است. راه‌اندازی یک فرم ایمیل در وبلاگ به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که محتوای جدید را به صورت خودکار پس از انتشار دریافت کنند. با استفاده از یک رهبر می توانید اطمینان حاصل کنید که پیشنهادات را در چرخه درست به افراد ارائه می دهید. به عنوان مثال، اگر یک بازدید کننده به صفحه قیمت‌گذاری شما نگاه کرد، ممکن است ارسال یک پیشنهاد ویژه یا برخی از توصیفات مشتری برای آنها مفید باشد.

اگر مقداری بودجه برای شما باقی مانده است، استفاده از Pay-Per-Click و انتشارات مطبوعاتی گزینه های عالی برای هدایت ترافیک محتوا به سایت شما هستند.