خبر خوب این است که امروزه اکثر وب سایت ها از سیستم مدیریت محتوا مانند دروپال، وردپرس و جوملا استفاده می کنند. این سیستم ها در نحوه عملکردشان بسیار سازگار هستند تا شانس شما برای ایندکس کردن کلمات کلیدی توسط گوگل به حداکثر برسد. وب‌سایت‌هایی که در Dreamweaver یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا ساخته شده‌اند، ممکن است چارچوب مناسبی برای ایندکس کردن سایت شما توسط گوگل داشته باشند یا نداشته باشند، اما می‌توانید به راحتی بررسی کنید.

ممکن است Dreamweaver چارچوب مناسبی برای نمایه سازی در گوگل نداشته باشد.

چهار حوزه کلیدی وجود دارد که گوگل برای کلمات کلیدی جستجو می کند:

عنوان صفحه:

اینها معمولاً در برگه مرورگر شما ظاهر می‌شوند و توسط Google برای درک موضوع صفحه وب استفاده می‌شوند.

برچسب های H1:

این چیزی است که فقط یک کدنویس می تواند دوست داشته باشد. تگ های H1 عناوینی در صفحه وب سایت هستند. همراه با عنوان صفحه، به موتورهای جستجو زمینه بیشتری برای موضوع صفحه شما می دهد. بنابراین اگر عنوان صفحه شما شکلات و تگ های H1 شما می گوید “شکلات سفید”، موتورهای جستجو می دانند که شکلات سفید بخشی از سایت شما است. تگ های H1 برای سئو مهم هستند.

URL ها را تمیز کنید:

شاید برخی از شما تعجب کنید که چرا URL ها چیزی جز تمیز هستند؟ این به ساختار url اشاره دارد. در برخی از وب سایت ها شما می توانید بسیاری از گوبلدها مانند www. digitalfireflymarketing.com/#hlhldkhjglkahjd;dkjgf. نه تنها شما نمی دانید URL به چه معناست، بلکه یک موتور جستجو نیز نمی داند. شما به URL هایی نیاز دارید که کلمات کلیدی در آنها وجود داشته باشد تا گوگل نه تنها بفهمد که صفحه چیست، بلکه به نظر شما چقدر مهم است. هر چه صفحه از جلو دورتر باشد به این معنی است که اهمیت آن کمتر است.

Alt Tags:

عبارت قدیمی یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد بهترین چیزی است که می تواند توضیح دهد که تگ alt چیست و چرا نمی توانیم تصویری را به شما نشان دهیم. هر بار که تصویری در یک وب‌سایت نمایش داده می‌شود، گزینه‌ای برای قرار دادن یک برچسب alt در پشت آن وجود دارد تا افرادی که دارای اختلال بینایی هستند بتوانند وقتی به یک صفحه وب نگاه می‌کنند، متن توصیف تصویر را دریافت کنند. گوگل اکنون از Alt Tags به عنوان راهی برای فهرست بندی تصاویر استفاده می کند زیرا گوگل فقط می تواند متن را بخواند و (هنوز) تصاویر را تشخیص نمی دهد.

چه کلمات کلیدی شما را توصیف می کنند؟

چه کلمات کلیدی کسب و کار شما را توصیف می کند؟ این به عنوان تحقیق یا استراتژی کلمه کلیدی شناخته می شود. به عنوان مثال یک آکادمی گلف از کلمات کلیدی مانند درس گلف یا آموزش گلف استفاده می کند.

آیا وب سایت شما حاوی کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب است؟ می توانید به آدرس های وب سایت و عناوین آن نگاه کنید. اگر وب سایت شما حاوی این عبارات است، احتمالاً آنها مشکلی ندارند.

در حالی که تگ‌های H1، عنوان‌های صفحه، تگ‌های Alt و URLهای تمیز چارچوبی برای ایجاد انطباق با سئو ارائه می‌دهند، این کلمات کلیدی هستند که هر چیز دیگری را ارائه می‌کنند. آنها دیوارهای خشک، پرده‌ها، مبلمان و حتی کف‌پوش‌ها هستند که یا وب‌سایت شما را درخشان می‌کنند یا آن را در ابهام می‌گذارند. به هر صفحه وب سایت خود در آن چهار قسمت نگاه کنید و ببینید آیا می توانید کلمات کلیدی لیست خود را در آن قسمت ها ببینید یا خیر. اگر شما نمی توانید آنها را ببینید، گوگل نیز نمی تواند آنها را ببینید.

اگر نمی توانید آن کلمات کلیدی را ببینید یا کلمات کلیدی را که واقعا مبهم هستند مشاهده کنید، گام بعدی این است که شروع به تغییر آنها کنید. هر سیستم مدیریت محتوا متفاوت است، بنابراین باید کمی در مورد نحوه عملکرد سیستم مدیریت محتوای خود تحقیق کنید. با این حال، برخی از شباهت ها وجود دارد که می تواند فوایدی را به همراه داشته باشد.

عنوان صفحات شما اکثر سیستم ها از عنوان صفحه شما به عنوان URL، و عنوان صفحه استفاده می کنند. تغییر عنوان صفحه را در نظر بگیرید. Google دفعه بعد که از سایت شما بازدید می کند این تغییر را دریافت خواهد کرد.

تصاویر به هر تصویر در سیستم شما نگاه می کنند، آیا چیزی به نام Alt Tag دارد؟ آیا خالی است؟ اگر چنین است، برای برچسب گذاری دقیق، یک توضیح سریع کلمه کلیدی قرار دهید.

لینک ها در سئو

اکنون که ما در مورد کلمات کلیدی، استراتژی های آنها و چگونگی اطمینان از اینکه آنها به درستی در وب سایت قرار دارند، فهمیدیم، زمان آن رسیده است که بفهمیم چگونه وب سایت های عالی را از خوب جدا کنیم و این به پیوندها مربوط می شود.

گوگل از لینک ها برای یافتن وب سایت ها استفاده می کند. برای رتبه بندی وب سایت ها، یکی از محرک های بزرگ تعداد وب سایت ها و صفحاتی است که به وب سایت شما لینک می دهند. نه تنها تعداد وب‌سایت‌ها تفاوت ایجاد می‌کند، بلکه کیفیت یا «اقتدار» یک وب‌سایت نیز تفاوت ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، لینکی از CNN.com در الگوریتم یا چشم‌های گوگل ارزش بیشتری نسبت به پیوندی از سایتی در مورد ماهیگیری دارد که کسی به آن لینک ندارد. سئو به معنای افزایش احتمال قرار دادن سایت شما توسط گوگل در بین ده سایت برتر هنگام جستجوی یک عبارت است. در اینجا چند استراتژی کلی برای افزایش تعداد لینک ها و کمک به سئو وجود دارد.

صدور بیانیه مطبوعاتی را در نظر بگیرید. می توانید از PR Newswire برای تنظیم و توزیع یک بیانیه مطبوعاتی با چند صد دلار استفاده کنید. هنگامی که این بیانیه مطبوعاتی توزیع می شود توسط تعدادی از شرکت های خبری و وبلاگ نویسان در مورد موضوع وب سایت شما به عنوان مثال مد انتخاب می شود. این وبلاگ نویسان یا بیانیه مطبوعاتی شما را بازنشر می کنند یا از آن برای محتوای اصلی استفاده می کنند. یکی از مواردی که همیشه باید در بیانیه مطبوعاتی اطمینان حاصل کرد این است که همیشه یک نام دامنه مرتبط داشته باشید. ما بسیاری از انتشارات مطبوعاتی را دیده‌ایم که به وب‌سایت خود پیوند نمی‌دهند و فرصت پیوند را از دست می‌دهند.

سایت خود را به دایرکتوری ها ارسال کنید. برخی از آنها رایگان هستند و برخی برای درج لیست نیاز به پرداخت دارند. یکی از مواردی که همیشه باید استفاده شود DMOZ.org است که رایگان است و توسط همه موتورهای جستجو به عنوان مرجع وب سایت ها استفاده می شود. دایرکتوری هایی در تقریباً همه چیز از صنایع دستی گرفته تا فناوری و سیاست وجود دارد. اگر می خواهید سایت خود را چند لینک دریافت کرده و پیدا کنید، ارسال به دایرکتوری ها یک مکان عالی برای شروع است. برای شروع، جستجوی «دایرکتوری‌های صنعت خود» را امتحان کنید، جایی که صنعت شما جایی است که شرکت شما تجارت می‌کند، مانند خرده‌فروشی یا فناوری.

در مورد وبلاگ های مربوطه نظر دهید یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند کارساز باشد اگر هر روز انجام شود، اظهار نظر در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی است که در صنعت شما هستند. به طور معمول اکثر وبلاگ ها به شما اجازه می دهند یک URL به عنوان نظر دهنده و همچنین یک URL در قسمت نظر ارسال کنید. هر وبلاگ قوانین متفاوتی برای ارسال نظرات دارد، بنابراین از عقل سلیم خود در مورد زمان نظر دادن و احترام به مخاطبان استفاده کنید. این استراتژی معمولاً ارزش کمی دارد، اما اگر با افزایش تعداد پیوندها طی ماه‌ها انجام شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط بنویسید

سه استراتژی اول استراتژی های فعال برای ایجاد لینک به وب سایت شما هستند. ایجاد محتوا یک استراتژی منفعل است، اما استراتژی ای که واقعاً می تواند به سرعت نتیجه دهد. در حال حاضر 20 درصد از تمام جستجوهای گوگل کاملاً جدید هستند، به این معنی که هیچ کس قبلاً آن جستجو را انجام نداده است. با ایجاد محتوا، این امکان را دارید که قبل از هر کس دیگری این ترافیک را جذب کنید زیرا محتوایی در اطراف آن جستجو دارید. ثانیاً، ایجاد محتوا، به خصوص محتوای خوب، به افراد اجازه می دهد تا به شما به عنوان یک مرجع لینک دهند. محتوای وبلاگ می تواند متن یا تصویر یا ویدیو باشد اما باید اصلی باشد. هنگامی که آن محتوا ایجاد شد، از کانال های رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی استفاده کنید. هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد، احتمال اینکه لینکی به وب سایت و محتوای اصلی خود دریافت کنید بیشتر است. حتی چند لینک می توانند بین صفحه اول و صفحه دوم گوگل تفاوت ایجاد کنند. قرار گرفتن در صفحه یک به شدت ترافیک شما را از طریق جستجوی ارگانیک بهبود می‌بخشد و این همان چیزی است که پیوندها و سئو به آن نیاز دارند.

الگوریتم گوگل پاندا:

آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل پاندا نام دارد. این به روز رسانی به گونه ای طراحی شده است که به وب سایت هایی که محتوای اصلی ایجاد می کنند، تمام اعتبار موتور جستجو را بدهد. این تلاش گوگل برای نگاه کردن به نتایج جستجو از نقطه نظر کیفیت است، دقیقاً همانطور که یک انسان ممکن است به یک نتیجه وب سایت نگاه کند. برخی از مواردی که الگوریتم جدید در نظر می گیرد و باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی جستجوی شما می شود:

  1. پیوندهای خروجی فقط به درون تمرکز نکنید، برای مراجع به وب سایت های دیگر پیوند دهید.
  2. ساختار مقاله باید تمیز باشد، سرفصل داشته باشد و به مکان های دیگر در وب سایت شما پیوند داده شود.
  3. تعامل هر چه بیشتر کسی در سایت شما باشد، بهتر است. گوگل این نتیجه را به عنوان افرادی که محتوای شما را جالب می دانند تفسیر می کند.
  4. نرخ پرش این اندازه گیری تعداد افرادی است که به سرعت سایت شما را بدون مشاهده بیش از یک صفحه ترک می کنند. هر چه نرخ پرش بالاتر باشد، کیفیت صفحه وب شما پایین تر است.
  5. رسانه‌های اجتماعی آیا مردم صفحه را لایک می‌کنند، ریتوییت می‌کنند، آن را پین می‌کنند یا از 1+ استفاده می‌کنند؟ هر چه اعداد در رسانه های اجتماعی بیشتر باشد، گوگل بیشتر باور می کند که مردم صفحه وب شما را جالب می دانند.

در پایان، معنای این موضوع برای اکثر مردم این است که اگر قبلاً طبق قوانین بازی می کنید، تحت تأثیر پاندا قرار نخواهید گرفت. برای اینکه پاندا از رتبه بندی موفقیت آمیز وب سایت شما جلوگیری کند، باید از مواردی اجتناب کنید:

  • از کپی و چسباندن مطالب از وب سایت های دیگر مانند مقالاتی که در مورد شما نوشته شده است خودداری کنید. لینک را ارائه دهید.
  • سطحی نباشید یک پاراگراف چند جمله ای با پیوند مرتبط نخواهد بود.
  • از تصاویر و ویدئو برای تولید محتوا استفاده کنید. این سوال را بپرسید: آیا این برای شما جالب یا مفید است؟ آیا به جستجوی شما پاسخ می دهد؟

سئوی بین المللی:

همانطور که شرکت ها رشد می کنند، یکی از چیزهایی که آنها شروع به بررسی می کنند، بین المللی شدن است. درک نحوه عملکرد سئو در خارج از ایران می تواند به صاف کردن این انتقال و صرفه جویی در هزینه کمک کند. خوشبختانه اگر می‌دانید سئوی داخلی چگونه کار می‌کند، احتمالاً 90 درصد راه را برای یافتن سایت خود در خارج از ایران دارید. برای یافتن توسط موتورهای جستجوی محلی، بهترین کار این است که مانند آنچه در ایران انجام دادید، شروع کنید. برنامه ریزی مانند زیر:

  1. بازار خود را بشناسید در حالی که گوگل 65 درصد از بازار ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد، در برخی از کشورها مالکیت بسیار بیشتری و در برخی دیگر بسیار کمتر است. برای مثال، اگر قصد ورود به بازار چین را دارید، باید وب سایت خود را برای Baidu بهینه کنید. اگر به روسیه نگاه می کنید، باید Yandex را در نظر بگیرید.
  2. زبان را بدانید. مانند آنچه در ایران انجام دادید، باید زبان محلی خود را بدانید، حتی انگلیسی ایالات متحده و انگلیسی بریتانیا می توانند تفاوت هایی در کلمات کلیدی داشته باشند. اگر با یک سایت غیر انگلیسی می روید، به فردی با دانش محلی نیاز دارید تا به شما اطلاع دهد که مردم چگونه محصول شما را جستجو می کنند و آن کلمات و عبارات کلیدی چیست. بهترین فرد در این شرایط معمولاً فروشنده ای است که شما در کشور استخدام می کنید. سیستم وب سایت خود را بشناسید – برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا دروپال می توانند از سایت های چند زبانه پشتیبانی کنند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. شما باید مطمئن شوید که مطالب منتشر شده در ایران را می توان پس از ترجمه به کشورهای دیگر منتقل کرد. همچنین باید بدانید که آیا سایت شما می‌تواند زبان‌هایی را انجام دهد که بسیار متفاوت از زبان‌های انگلیسی  هستند، مانند زبان عربی.
  3.  موقعیت مکانی درست مانند بازار املاک و مستغلات اهمیت دارد. موتورهای جستجو به سایتی که در داخل یک کشور میزبانی می شود به جای سایتی در خارج از یک کشور میزبانی می شود ترجیح بیشتری می دهند. استفاده از یک سیستم محتوا مانند وردپرس می‌تواند یک وب‌سایت اصلی و پایگاه داده در میزبانی ایران فراهم کند که به سایتی که در آالمان میزبانی می‌شود اجازه می‌دهد اطلاعات را جمع‌آوری کند.

خوشبختانه، بقیه ارزیابی سئو نیز به همین صورت است. شما همچنان به سرفصل ها (برچسب های h1) عناوین صفحه، URL های تمیز و تگ های Alt نیاز دارید. تنها تفاوت این است که اینها باید با زبان منحصر به فرد منطقه پر شوند.

انجام ممیزی SEO توسط خودتان:

بنابراین اکنون که به اندازه کافی در مورد سئو می دانیم که خطرناک است، چگونه شخصی می تواند حسابرسی سئو خود را انجام دهد؟

  • بیایید با لیست کلمات کلیدی شروع کنیم. نام شرکت شما چیست؟ چی می فروشی؟ لیستی از 50 کلمه کلیدی تهیه کنید تا بتوانید تعداد آنها را در وب سایت خود مشاهده کنید. Screaming Frog را اجرا کنید، URL خود را در بالا وارد می کنید و قورباغه بقیه کارها را انجام می دهد. شما یک خروجی از تمام صفحات وب خود و ظاهر آن از نظر Google دریافت خواهید کرد.
  • مرتب سازی بر اساس کد پاسخ به دنبال 404 باشید. اینها لینک هایی هستند که خراب شده اند. آنها باید اصلاح شوند تا بتوانید مطمئن شوید که Google و مشتریان تاثیر گذار شما می توانند اطلاعاتی را که می خواهید پیدا کنند. می‌توانید با اصلاح پیوند شکسته به جایی که می‌خواهید آن‌ها را برطرف کنید. با Internal شروع کنید و سپس بر روی External کلیک کنید تا مطمئن شوید که پیوندهای خروجی مانند صفحه فیس بوک شما خراب نیست.
  • روی عنوان صفحه کلیک کنید چند عدد خالی هستند؟ چه تعداد فقط شامل نام شرکت شماست؟ چند نفر منحصر به فرد هستند؟ چه تعداد در لیست کلمات کلیدی شما وجود دارد؟
  • روی H1 کلیک کنید – سوالات یکسان – چند عدد خالی هستند؟ چند نفر منحصر به فرد هستند؟ چه تعداد از آنها در لیست کلمات کلیدی شما هستند؟
  • روی URL کلیک کنید چه تعداد از URL ها حاوی اعدادی مانند اعداد یا علامت های % یا #s هستند؟ این بدان معنی است که URL های شما تمیز نیستند و اگر نمی توانید کلمات را ببینید، گوگل نیز نمی تواند. چه تعداد از URL های شما حاوی برخی از کلمات کلیدی شما هستند؟ روی Images و سپس روی Image Info کلیک کنید. با این کار تگ های Alt بررسی می شود که چه تعداد از این ها خالی هستند؟ تعداد آنها حاوی کلمات کلیدی شماست.

با این حال، اگر سایت شما حاوی کلمات کلیدی زیادی است، ممکن است به سادگی نیاز باشد که کلمات کلیدی را با کلمات کمتر رقابتی جایگزین کنید تا بتوانید رتبه بالاتری کسب کنید. اکنون که کار ما با ممیزی داخلی تمام شده است، می‌توانیم به سمت یک ممیزی خارجی برویم تا ببینیم چگونه می‌توانیم رتبه‌بندی را به سادگی با دریافت پیوندهای ارسال شده به Google و رفع هرگونه خطا بهبود دهیم.

  • به وب سایت خود بروید و به دو روش اولی با www و دومی بدون www وارد وب سایت خود شوید. آیا یک سایت به دیگری تغییر کرده است یا به صورت www یا بدون www باقی مانده است؟ اگر تغییر نکرد، طبق گفته گوگل شما دو سایت متفاوت دارید و لینک های سایت www شما در سایت غیرwww شما حساب نمی شود. می توانید با هدایت یک سایت به سایت دیگر این مشکل را برطرف کنید. این یک اصلاح می تواند پیامدهای زیادی در جستجو داشته باشد. وارد گوگل وبمستر شوید و وب سایت خود را انتخاب کنید. اگر دسترسی ندارید، می توانید حساب خود را با Google Analytics مرتبط کنید.
  • اگر یک حساب وب مستر راه اندازی کرده اید، روی داشبورد قرار می گیرید. در گوشه سمت راست خطاها را مشاهده خواهید کرد. روی Crawl errors کلیک کنید. این URL ها تغییر مسیرهای بدی از سایت های دیگر یا در سایت شما خواهند بود. منبع خطا را خواهید دید. با رفع این خطاها می توانید اعتبار پیوند را دریافت کنید و نتیجه جستجوی صفحات وب خود را بهبود بخشید. به داشبورد برگردید و به نقشه سایت بروید. اگر نقشه سایت دارید، آن را به گوگل ارسال کنید. این به گوگل می گوید که همه صفحات شما کجا هستند تا بتواند همه آنها را فهرست کند.
  • آخرین گام در ممیزی خارجی این است که ببینید چگونه در مقایسه با سایت های دیگر رتبه بندی می کنید و یک خط مبنا در مورد تعداد افرادی که به سایت شما لینک می دهند به دست آورید. یکی از بهترین سایت ها برای این کار Open site explorer است. آدرس وب سایت خود را وارد کنید. شما یک گزارش دریافت خواهید کرد و این به شما ایده بسیار خوبی از اینکه چند نفر به شما لینک می دهند، می دهد.
  1. Page Authority این نشان می دهد که موتورهای جستجو چگونه صفحه شما را بر اساس تعداد لینک ها به صفحه و کیفیت آن لینک ها مشاهده می کنند.
  2. Domain Authority دامنه کلی شما و اینکه موتورهای جستجو چگونه آن را مرتبط می بینند. هر چه به 100 بالاتر برید بهتر است.
  3. پیوند دادن دامنه های ریشه در اینجا وب سایت هایی هستند که به شما پیوند می دهند.
  4. تعداد کل پیوندها تعداد کل پیوندها به وب سایت شما:این اعداد یک بار در ماه به روز می شوند و به صاحبان وب سایت پایه بسیار خوبی در مورد جایگاه وب سایت آنها در دید موتورهای جستجو می دهند.

درک بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند موضوعی دشوار باشد. ما فقط سطح این دانش را خراش داده‌ایم، اما امیدواریم به شما ایده دهد که SEO چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید برخی از اسرار سئو را به تنهایی کشف کنید.