تاکتیک ها، جزئیات استراتژی هستند.ابزار های الکترونیکی  تاکتیکی از جمله وب سایت ها ، ایمیل Opt-inT کانال های رسانه ای دیجیتال از قبیل جست و جوری پولی و تبلیغات نمایشی، نمایشگاه های مجازی و حمایت مالی ، تاکتیک ها نیازمند درک چیزی است که هر ابزار الکترونیکی  می تواند انجام دهد.تاکتیک ها همچنین ممکن است شامل محل و چگونگی  استفاده فیزیکی هر ابزار ، چه با یک  کیوسک، چه با تلویزیون ، تلفن همراه یا روش های دیگر (مثل ماکروویو) باشند.

هر یک ، پروژه کوچکی هستند که نیازمند برنامه ریزی دقیق، مهارت های مدیریت پروژه خوب در ترکیب  با “خرد” و خلاقیت تاکتیکی می باشند. اقدام یا پیاده سازی نیازمند مدیون چیزی است که اشتباه انجام شده است، از هجو سایبری تا ویروس ها ، بمب های پستی، هکر ها و های جکر ها، اقامت سایبری و بسیاری از موارد دیگر… برنامه ریزی وابستگی مورد نیاز است.هنگامی که سروری Down یا ویروسی وارد شهر می شود، چه اتفاقی می افتد؟ اگر یکی از ابزار های الکترونیکی کار نکند یا بررسی های کافی را انجام ندهند، چه اتفاقی می افتد؟ چیزی باید تغییر کند.

ولی چگونه پی می بریم چه چیزی خوب است؟ عملکرد در مقابل اهداف  تفضیلی اندازه گیری می شود. زمان باید برای یک مرور منظم از کاری که انجام می شود و کاری که انجام نمی شود ، در نظر گرفته شود . بازاریاب های خوب برآینده  خود کنترل دارند. آن ها شانس ها را از دست نمی دهند و امیدوار به بهترین هستند.آنها ، با یافتن آنچه کار می کند و آنچه کار نمی کند، ریسک را کاهش  می دهند، بنابراین ، تاکتیک های الکترونیکی یا حتی استراتژی های الکترونیکی در صورت لزوم می تواند تغییر کند.

بازاریاب های واقعی همچنین می خواهند به طور مستمر  پیشرفت کنند. کدام ابزارها بهترین برگشت سزمایه را حاصل می کنند؟ چرا؟ سازو کارهای کنترلی  دیگر شامل اندازه گیری  تعداد بازدید های سایت، تعداد بازدید کنندگان منحصر به ففرد، تعداد تبدیلات (بازدیدکنندگانی که خرید می کنند و مشترک می شوند) و نرخ ریزش(تعداد افرادی که درخواست دارند  از لیست اشتراک یا پایگاه داده  حذف شوند) است.

برخی شرکت ها از مدیران درخواست ارائه ” آموزش هایی ” را که در راستای عملکرد واقعی خود دارند . آموزش به معنی هر چیزی است که آنها در طی آخرین دوره  از بازار آموخته اند. این امر، فرهنگ بهبود مستمر را تقویت می کند.

بالاخره ، بهبود نیز شامل  هوش رقابتی (پایش رقبای شما) است ، آنچه آنها انجام می دهند، چه چیزی را تکرار می کنند؛ چه کارهایی برای آنها انجام می دهند؛ چه چیزی آنها را متوقف می کند.بازاریاب های خوب همچنین دارای طرح های وابستگی  یا شیوه مدیریت  ریسک هستند. اگر طرح ” A” کار نکرد چه اتفاقی می افتد؟اگر رقیب قیمت ها را کاهش دهد ، چه اتفاقی می افتد؟ یا بدتر اینکه ، اگر سرور از کار بیفتد و شبکه شما دچار اختلال شود، چه اتفاقی می افتد؟ آیا سرور دومی دارید؟ بازاریاب های خوب به تمام این موارد فکر می کنند.

سمت و سوی تحلیل وب:

تحلیل و توسعه یک سیستم خوب برای کنترل ارتباطات دیجیتال شما حیاتی است .تحلیل وب به شما کمک می کند بررسی کنید آیا اهداف شما حاصل شده  وباید برای بهبود های آتی  استفاده شود یا خیر؟

تحلیل وب همچنین بینش های تاکتیکی از قبیل فرصت مشاهده این که کدام صفحات ، محبوب ترین صفحات هستند (یعنی ، چه چیزی مورد علاقه مشتریان است) و چه مدت آن ها را صرف  صفحات خاصی  کرده اند ، فراهم می کند.لاگ ها یا آمار وب  نیز مشتریان را هنگامی ردیابی می کنند که آنها در سایت جست و جو می کنند، بنابراین بازاریاب الکترونیکی  می تواند ببیند بینندگان چگونه فکر می کنند(چگونه آنها جست و جو می کنند، اطلاعات را پرازش می کنند و از صفحه ای به صفحه ای دیگر می روند). مقایسه درخواست ها ( بازذید کننده ها)برای فروش ها(مشتریان)، نرخ های تبدیل را نشان  می دهد.چقدر خوب است اگر شما درخواستی را در یک فروش یا نمونه تبدیل کنید؟ این نسبت مهم استو باید به دقت در نظر گرفته شود .ترافیک بالا (بازدیدکنندگان) و فروش های پایین، نرخ تبدیل پایینی را می دهدو پیشنهاد می کند وب سایت باید بهبود یابد، زیرا ترافیک پایین  و فروش های بالا ، نرخ تبدیل بالایی را می دهد که حاکی از طراحی وب سایت خوب است، ولی شاید منابع بیشتری برای تولید ترافیک نیاز باشد