تفاوت بین Addon Domain، Parked Domain و Subdomain

در این مقاله قصد داریم  تفاوت بین ساب دامنه، ادان دامنه و پارک دامنه را به شما توضیح دهیم.

ممکن است این اصطلاحات را شنیده باشید، اما دقیقاً معنی آنها را نمی دانید. در اینجا ما جزئیات لازم را برای درک بهتر هر یک از آنها ارائه می دهیم.

قبل از اینکه وارد جزئیات بیشتری شویم بهتر است اطلاعات خود را در زمینه نام دامنه و نیم سرور دامنه بدانید.

نام دامنه چیست؟

نام دامنه مخفف یک آدرس پروتکل اینترنت خاص (IP) است. این یک آدرس شماره گذاری شده است که نشان دهنده یک وب سایت میزبانی شده روی یک سرور است. در واقع، نام های دامنه مانند ورودی های دفترچه تلفن شما هستند که در آن شماره هایی برای هر نام برای برقراری تماس دارید. به همین ترتیب، وقتی URL را در مرورگر خود تایپ می کنید، در واقع به اینترنت نامی می دهید که نشان دهنده یک یا چند آدرس IP باشد.

از آنجایی که وب فقط زبان آدرس‌های IP را می‌فهمد، نمی‌تواند نام دامنه‌ای را که وارد می‌کنید شناسایی کند. برای ترجمه این نام ها به آدرس های IP، هر وب سرور به یک سرور سیستم نام دامنه (DNS) نیاز دارد.

پسوندهای دامنه:

با توجه به ماهیت وب سایت شما، نام دامنه شما پسوندی به خود می گیرد که نشان می دهد به کدام دامنه سطح بالا (TLD) تعلق دارد. این پسوندهای دامنه می توانند بر اساس نهاد تجاری و مکان، در میان بسیاری دیگر، تغییر کنند.

اگرچه پسوندهای دامنه زیادی وجود دارد، مهم ترین آنها عبارتند از: .org برای سازمان ها. .gov برای سازمان های دولتی؛ .edu برای موسسات آموزشی; net برای سازمان های شبکه و غیره. با این حال، هیچ قانون دقیقی وجود ندارد که بگوید این پسوندها باید با معنای دقیق خود مطابقت داشته باشند. شما می توانید وبلاگ های شخصی را در زیر .com یا .net برای موسسات حرفه ای و غیره مشاهده کنید.

تفاوت بین Addon Domain، Parked Domain و Subdomain:

اکنون، بیایید بررسی کنیم که چگونه این دامنه ها با یکدیگر تفاوت دارند و بر مراحل توسعه وب سایت شما تأثیر می گذارند.

زیر دامنه:

یک زیر دامنه بخشی از یک نام دامنه بزرگتر است. به عنوان مثال، blog.bakehost.com و manager.bakehost.com زیر دامنه های bakehost.com هستند. اینها آدرس‌های وب هستند که برای سازماندهی سایت فعلی شما در دسته‌هایی کاملاً متفاوت از سایت اصلی شما ساخته شده‌اند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا صاحبان مشاغل از زیر دامنه ها استفاده می کنند. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند.

ایده آل برای مدیریت مقدار زیادی از محتوا:

اگر محتوای بیش از حدی در مورد موضوعی مرتبط با تجارت خود دارید، داشتن یک ساب دامین عالی است. می توانید آن را به عنوان یک سایت مستقل در نظر بگیرید. اما مطمئن شوید که محتوای با کیفیت کافی دارید که می تواند ترافیک قابل توجهی ایجاد کند. در غیر این صورت ایجاد یک ساب دامنه هیچ نتیجه ای را که به دنبال آن هستید نمی دهد.

بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو:

از آنجایی که موتورهای جستجو، ساب دامنه های شما را به عنوان سایت های منفرد می شناسند، می توانید رتبه بندی خود را با ساختن زیر دامنه های زیاد افزایش دهید. آنها با وب سایت اصلی در یک نتیجه جستجو ظاهر می شوند تا بتوانید رقابت خود را در رتبه بندی پایین تر بکشید.

امکان هدف گذاری کلمات کلیدی بهتر:

زیردامنه ها بر جنبه خاصی از یک وب سایت تمرکز می کنند، بنابراین می توانند به طور مؤثری مخاطب را در مورد موضوعی که آن را مدیریت می کند هدف قرار دهند. علاوه بر این، امکان استفاده از کلمات کلیدی هدفمند را در خود نام دامنه فراهم می کند. با گنجاندن این کلمات کلیدی هدفمند، می توانید بر جایگاه خود بسیار بهتر از وب سایت اصلی خود تأثیر بگذارید.

افزایش تعداد بک لینک ها:

با پیوند دادن زیر دامنه های خود به وب سایت مادر، می توانید تعداد بک لینک ها را به نام دامنه اصلی خود به طور گسترده افزایش دهید. این بک لینک ها یا لینک های ورودی می توانند نقش مهمی در نتایج رتبه بندی موتور جستجوی شما داشته باشند.

بسیار مقرون به صرفه:

هنگامی که می خواهید وب سایت های مرتبط با سایت اصلی خود ایجاد کنید – و اگر آنها را در یک نام دامنه جداگانه ثبت کنید – باید هزینه زیادی بپردازید. هنگامی که به جای آن زیر دامنه ایجاد می کنید، هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت. بسیاری از شرکت های میزبانی وب تعداد مشخصی زیر دامنه را بدون هیچ هزینه اضافی ارائه می دهند. با ساختن ساب دامین ها، می توانید خواسته های خاص کسب و کار خود را بدون هزینه برآورده کنید.

بهینه سازی استراتژی های ساخت برند:

هرچه بیشتر برای کسب و کار خود زیر دامنه ایجاد کنید، ارزش برند بهتری می توانید ایجاد کنید. نام برند شما از طریق آنها وارد حوزه عمومی می شود. و قرار گرفتن مکرر مشتریان بالقوه شما با نام تجاری شما مطمئناً به شما کمک می کند تا دامنه برند خود را گسترش دهید. اما شما باید با آنها به عنوان یک وب سایت جداگانه رفتار کنید و مانند سایت مادر خود از آنها مراقبت کنید. در این صورت فقط شما می توانید از مزایای آنها بهره مند شوید.

دامنه افزونه:

برخلاف یک زیر دامنه، یک دامنه افزودنی به شما امکان می دهد یک نام دامنه کاملاً متفاوت با وب سایت اصلی خود در سرور میزبان خود ایجاد کنید.

یک زیر دامنه به سایت اصلی پیوند نزدیک دارد. اما یک دامنه افزودنی می تواند مانند وب سایت اصلی شما از تمام مزایایی مانند آدرس های ایمیل، فورواردها، پهنای باند و غیره بهره مند شود.

برای ایجاد یک ساب دامنه نیازی به پرداخت هیچ هزینه دیگری ندارید. با این وجود، شما باید یک نام دامنه منحصر به فرد را از طریق یک ثبت کننده دامنه ثبت کنید که هزینه سالانه برای شما هزینه دارد.

مزیت اصلی یک ادان دامنه این است که می توانید چندین وب سایت را در یک هاست ایجاد کنید و آن را با استفاده از یک کنترل پنل مدیریت کنید. می تواند از تمام منابع موجود در میزبانی وب شما مانند پهنای باند و فضای دیسک استفاده کند. با ایجاد یک دامنه افزودنی، می توانید تقریباً از تمام ویژگی های مشابهی که از دامنه اصلی دریافت می کنید استفاده کنید.

علاوه بر این، مدیریت ادان دامنه در مقایسه با سایر گزینه های دامنه بسیار آسان تر است. برای مدیریت وب سایت های مختلف لازم نیست وارد حساب های میزبانی مختلف شوید. تنها چیزی که نیاز دارید یک داشبورد برای مراقبت از همه سایت های شما است.

پارک دامنه:

دامنه پارک شده به معنای نمایش محتوای یکسان در نام دامنه متفاوت است. در مورد totoweb، totoweb.ir دامنه اصلی حساب cPanel آن است. و اگر دامنه دیگری با عنوان totoweb.ir راه‌اندازی کنیم که همان محتوای totoweb.ir را بارگیری کند، به آن دامنه پارک شده می‌گویند.

وقتی از totoweb.ir بازدید می کنید، متوجه می شوید که اگرچه محتوای totoweb.ir در مرورگر بارگذاری می شود، نوار آدرس totoweb.ir را نشان می دهد.

برخلاف ساب دامنه و دامنه افزودنی، دامنه پارک شده یک وب سایت نیست. در واقع، این یک ماسک به سمت نام دامنه اصلی حساب cPanel شما است. با این حال، می توانید با استفاده از دامنه پارک شده خود حساب ایمیل جداگانه داشته باشید.

دامنه های پارک شده اغلب برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند، که در آن می توانید محتوای خود را از طریق نام های دامنه تقریباً یکسان نمایش دهید. همچنین در صورت نداشتن وب سایت مناسب، می توانید در مواقعی که به مکانی برای پارک دامنه نیاز دارید از آنها استفاده کنید. اگر چندین دامنه دارید که می‌خواهید آن‌ها را به دامنه اصلی خود هدایت کنید، یا اگر نام دامنه ثبت‌شده شما حاوی اشتباهات املایی باشد.

امیدوارم که از مقاله “تفاوت بین Addon Domain، Parked Domain و Subdomain” نهایت استفاده را برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *