هدف دیگر بازاریابی الکترونیکی ” صرفه جویی” است. این چیزی است که مدیران مالی آن را همراه با فروش در نظر دارند ، زیرا این دو به همراه یک دیگر  موجب افزایش سود آوری می شوند. در پول ، زمان و تلاش  صرفه جویی کنید.صرفه جویی ها در کانال های رسانه ای دیجیتال، خدمات مشتری ، هزینه های تراکنشی والبته چاپ و توزیع انجام می شوند.

طراحی سایت خوب به مشتریان کمک می کنند تا آنها به خودشان سرویس دهی کنند. این امر موجب صرفه جویی قابل توجهی  در پول می شود و اگر انجام آن ساده و روش آن سریع  و کارآمد باشد موجب افزایش رضایت  مشتری نیز می گردد.

Fedex برآورد کرد که وقتی از طریق وب سایت  سرویس دهی داشته باشند( و نه از طریق تلفن )بین 2 تا 5 دلار  صرفه جویی می کنند که این امر موجب صرفه جویی چند میلیون دلاری  در هر سال  می شود.به طور مشابه ،Dell نشان داد که آن ها بین 5 تا 10 دلار  به ازای هر مشتری  صرفه جویی  کرده اند که موجب افزایش  چند میلیون دلاری شده است.Cisco سالانه صد ها میلیون دلار  از طریق خدمات مشتریان  تحت وب خود  ضرفه جویی کرده است.

سایر برآورد ها نشان می دهند که هزینه تراکنش هنگامی  که به صورت آنلاین  تکمیل گردند صرفه جویی های بزرگی را سبب می شوند .مثلا ، هزینه یک تراکنش روی پیشخوان در یک بانک حدود  1 دلار در مقایسه با یک سنت هنگام آنلاین بودن است.

Ultralase در برخی روش های صرفه جویی کرد ( ابتدا با استفاده از کانال های رسانه ای  دیجیتال که کم هزینه تر است، از جمله وابسته ها  و جست و جوی پولی  که مبلغی بابت آن پرداخت می شود). سپس، از سایت خود برای احراز صلاحیت بازدیدکنندگان  استفاده کرد، زیرا بازدیدکنندگان می توانند یه خودشان سرویس دهند که این به معنی ، مدیریت کمتر ، تماس های تلفنی ورودی و مکالمات تلفنی است که می تواند بر مشتریانی تمرکز داشته باشندکه نیاز به این نوع سرویس دارندیا آن را ترجیح می دهند. همچنین از طریق ارسال ایمیل به جای پست در پول  صرفه جویی می کنند(تماس درست را به خاطر آورید).

علاوه بر راندمان های کارایی سیستم های الکترونیکی ، بیشتر بنگاه ها به صورت آنلاین  مذاکرات بهتری دارند (( از تامین کنندگان در هر جای دنیا). این بنگاه ها همچنین می توانند از صرفه جویی های  مقیاسی جدید از اتحادیه های خرید آنلاین جدید نظیر GM و Ford به خاطر توان  خرید بالاتر  لذت ببرند.

صرفه جویی های دیگر در چاپ و توزیع است. گزارش های سالیانه ، بروشور های فروش ، دفتر چه های راهنمای کاربر و… می توانند به صورت الکترونیکی ذخیره  و توزیع شوند( صرفه جویی در  فضای حافظه ،کاغذ،درختان، سوخت(حمل ونقل) و البته پول و زمان).

برخی شرکت ها صرفه جویی های دیگری  را با استفاده از اینترنت برای تماس های تلفنی  ارزان تر پیدا کرده اند. شرکت های دیگر ، صرفه جویی هایی را با درخواست کردن ایده های صرفه جویی  در هزینه از کارکنان، مشتریان یا حتی بازدیدکنندگان خود برای وب سایت هایشان یافته اند.

شرکت های دیگر عملیات وب خود را  پیدا کرده اند که نه تنها موجب صرفه جویی  در پول  می شود، بلکه همچنین درآمد های اضافی  را از طریق تبلیغات  بنری ایجاد می کند. سایت های شلوغ  جاذب ترافیک هستند. آگهی دهندگان نیاز به مخاطب دارند، بنابراین برخی از سایت ها به آگهی دهندگان  اجازه تبلیغ در وب سایت خود را می دهند و بابت آن  مبلغی را دریافت می کنند.