در اینجا سه قانون پیمایش مربوط به الگوی پیمایش مورد استفاده در  طراحی سایت  ذکر می شود .

سایت را ساده نگه دارید:

از به کار بردن دکمه های زیاد  خئدداری کنید. روانشناسی  که رفتار کاربران کامپیوتر را در آزمایشگاه ها تحلیل  کرده اند،می گویند که عدد جادویی ،هفت (یا کمتر )است .اگر این عدد از هفت بیشتر باشد ،کاربر در انتخاب خود با مشکل مواجه می شود .تعداد هفت یا کمتر از سبب ساده ماندن کار می شود . می توان برای جلوگیری از لزوم فراهم سازی منوها بسیار زیاد یا  آیتم های بیش از حد منو،از منوهای تو در تو یا بازشود استفاده کرد.برای جلوگیری از سرگردان شدن کاربران ،رعایت سادگی یک ضرورت است.

طراحی سایت املاک

سازگار بودن :

سازگاری عامل مفیدی است  چرا که قصد داریم زمان حرکت  کاربران در سایت ،از روئیت  منوهای متفاوت  و چیدمان های مختلف صفحه  توسط آنان خودداری کنیم.به عنوان مثال برای پشتیبانی از مشتریان ،ساختارهای منو باید مشابه ساختار منو در زمان مرور اطلاعات محصول باشد.

علائم راهنما:

علائم راهنما با نشان دادن مکان کاربران  در وبسایت به آنها کمک می کنند. لوازم مورد نیاز را در هر مرحله از فرآیند خرید در اختیار مشتریان  قرار دهید. عده ای  از مشتریان می خواهند  مطالب بیشتری  ببینند. عده ای دیگر سعی می کنند نمونه ای  را امتحان کنند و برخی هم می خواهند مطالب بیشتری ببینند،عده ای دیگر سعی می کنند نمونه ای را امتحان کنند و برخی هم می خواهند در همان زمان خرید کنند. از این رو در نظر گرفتن گزینه های See،try و همچنین Buy می تواند مثمرثمر باشد. این گزینه ها را می توان  در فرمت های مختلف ارائه داد؛ به ویژه در زمان فراهم سازی لوازم مورد نیاز  برای مشتریانی که ترجیح می دهند اطلاعات را با فرمت های مختلف مثلا ویدئو(آموزش تصویری)،متنی(اغلب مقاله ای  با فرمت PDF ) یا صحبت کردن با فردی دیگر (فناوری Call-Back) دریافت کنند. همچنین باید پوشه ها یا دایرکتوری های موجود در سایت به طور کاملا آشکار ،تگ گذاری کرد به طوری که آنها به صورت نقطه ارجاع برای شرح دادن انواع خاصی از محتوا  در سایت به کار گرفته شوند.استراتژی URl تنوع محتوایی را که پوشه های مختلف  قرار می گیرد  مشخص می کند.

طراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *