متغیر های کلیدی در طراحی سایت کدامند؟
در بررسی های انجام شده توسط Forrester از 8600 مشتری در آمریکا نشان داده شد که کاربران وب بر این باورند که 4 عامل اصلی ذیل آنها را به بازدید مجدد از سایت تشویق می کنند:
1-درج مطالب پر محتوا
2- سهولت در استفاده
3- دانلود شدن سریع
4- بهنگام شدن همیشگی
عوامل دیگر همچون قبض تخفیف و پیشنهاد ها و فناوری های بسیار پیشرفته در مقام مقایسه ، اهمیت چندانی نداشته اند.در این جا این چهار عامل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم :
محتوا اهمیت دارد :
در اواسط دهه 1990 گفته می شد که ” محتوا ، از بیشترین اهمیت برخوردار است ” اما تفکر جدید حاکی از آن است که ” مضمون ، از بیشترین اهمیت برخوردار است “:در اختیار داشتن اطلاعات درست در زمان و مکان مناسب – یعنی درست وقتی که به آن نیاز داریم – پادشاه است . به عنوان مثال ، سایت های دارای پکیج مسافرتی آنلاین در حال حاضر بیشتر مورد نیاز هستند تا لیست های ساده ای از هتل ها .آنها به نظرات مهمان ها راهنمای اماکن و حتی فیلم های ویدیویی نیاز دارند . مطالب پر محتوا به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تصمیم درست اتخاذ و همچنین از طریق بهینه سازی موتور جستجو نسبت به جذب بازدیدکنندگان اقدام کنند و اطلاع رسانی در خصوص برند را افزایش دهند.
سهولت در استفاده:
سهولت دراستفاده نیز موضوع با اهمیتی است.سایت سهل الاستفاده یعنی سایتی که از پیمایش خوب برخوردار است.فرم یا ساختار سایت نه بسیار پیچیده است و نه بسیار بزرگ .امکان گم شدن در سایتی که به خوبی طراحی شده باشد وجود ندارد چرا که همیشه نشانه های آشکاری در آن وجود دارد . مثلا در مورد فروش، صفحه سفارش ها باید به راحتی یافت شود. تعاملات تجارت الکترونیکی باید به راحتی ایجاد شود و تضمین های لازم جهت امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد باید وجود داشته باشد.
دانلود شدن سریع :
سایت های خوب به سرعت بارگذاری می شوند .سایت های بد سنگین و کند هستند. بازدیدکنندگان منتظر نمی مانند. با خدماتی همچون SciVisum  یا Site Confidence  به عملکرد ، دست پیدا کنید .
به هنگام شدن همیشگی:
سایت های خوب همیشه به روز هستند. آنها اطلاعات جدید ، مفید و مرتبط را به موقع در اختیار مخاطبان خود قرار می هند . این سایت ها به طور نظام مند اطلاعات قدیمی و تاریخ گذشته (به ویژه پیشنهاد هایی که تاریخ انقضا آنها سر آمده است ) را پاک می کنند، چرا که اگر این اتفاق صورت نگیرد ، اعتبار آنها از بین می رود . نگهداری سایت ،کاری پر هزینه ، زمان بر و نیازمند انرژی و مهارت فراوان است .
آیا سایت شما به گونه ای است که بازدیدکنندگان را به بازدید مجدد ترغیب کند؟
آیا سایت شما مشتریان را ترغیب می کند که مجددا به آن مراجعه کنند؟
آیا سایت شما دلایل مناسبی برای بازگشت آنها فراهم می سازد؟
خرده فروشان الکترونیکی نیز باید بررسی کنند که چه عاملی سبب مسدود شدن خرید شده است و چه دلایلی سبب شده ” سبد های خرید کنار گذاشته شوند. “به خاظر داشته باشید که در مورد اغلب سایت ها کمتر از 10 درصد بازدیدکنندگان جدید ، خرید می کنند.
هرسایتی می تواند نرخ تبدیل را با مطالعه عواملی که سبب کناره گیری آنها می شود مرتفع کند و طراحی را بهبود بخشد تا مشکلات ،برطرف شوند.حتی آمازون هم هنوز باید دائما سایت خود را به روز رسانی کند تا میزان کناره گیری افراد را کاهش داده و میانگین ارزش سفارش را افزایش دهد .​

طراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *