مقدمه ای درباره الگوریتم پاندا:

گوگل در یک به رورسانی برگی به نام الگوریتم پاندا  یک تغییر بزرگ در روش فیلتر کردن نتایج جستجوی به شمار می رود. این به روز رسانی در اواخر فوریه سال 2011 منتشر شد. در ابتدا توسط بازاریابان وب به الگوریتم کشاورزان گوگل نامیده شد. متعاقباً پس از اینکه بازاریابان فهمیدند که گوگل از الگوریتم داخلی با این نام نام برده است، مجدداً به عنوان “الگوریتم پاندا” طبقه بندی و نام گذاری شد.

الگوریتم پاندا گوگل صاحبان وب سایت ها را مجبور کرد تا درباره نحوه ایجاد محتوا برای وب سایت تجدید نظر کنند. متأسفانه، بیش از شش سال بعد، بسیاری از این صاحبان در مورد آنچه که الگوریتم پاندا گوگل در تلاش است تا انجام دهد سردرگم شدند. الگوریتم پاندا برای ایجاد یک طبقه‌بندی صفحات  استفاده شد، فیلتری که در برابر هر صفحه ای که گوگل برای گنجاندن در فهرست وب قابل جستجو در نظر می‌گیرد، شامل: بیش از 100 میلیارد صفحه است که اجرا می‌شود. الگوریتم پاندا برای امتیازدهی پویا به هر صفحه به‌طور مستقل بر اساس مشخصه هایی که سیستم‌های یادگیری گوگل تشخیص داده‌اند که به شدت با کیفیت یک صفحه مرتبط هستند، استفاده می‌شود. این مشخصه ها هرگز توسط گوگل به صورت عمومی منتشر نشده اند.

الگوریتم پاندا چیست؟

چگونه گوگل متوجه می شود که یک وب سایت در خدمات میزبانی وب باید به عنوان یک سایت عالی یا معمولی رتبه بندی شود؟ ما معتقدیم که آنها چندین، شاید تعداد زیادی، نظرسنجی جدید ارزیابی کیفیت انجام داده اند، زیرا مجموعه یادگیری خود را گسترش داده اند. هر بار که سایت‌هایی به مجموعه خدمات میزبانی وب اضافه می‌شوند، ارزیابی‌کننده‌های کیفیت بازخوردی را در مورد سایت‌ها ارائه می‌کنند و مهندسان از این بازخورد برای تعیین اینکه سایت‌ها عالی یا معمولی هستند استفاده می‌کنند.

گوگل همیشه یک نقشه فعلی از ظاهر وب دارد. این طرح برای کمک به الگوریتم پاندا برای یافتن بهترین تطابق ساخصه های وب‌سایت و نحوه وزن کردن آن شاخصه ها برای تولید مجموعه‌ای از امتیازات (که به صفحات جداگانه اختصاص داده می‌شوند) استفاده می‌شود که وب سایت ها را به سایت های عالی یا معمولی تقسیم بندی می‌کند.

ما بر این باور هستیم که الگوریتم پاندا کم و بیش اتوماتیک شده است. باید آستانه‌هایی وجود داشته باشد که از یک «لایه میانی» نامشخص از وب‌سایت‌هایی که صفحات آن‌ها واقعاً نمی‌تواند عالی یا معمولی باشد را  در نظر گرفت، محافظت می‌کند. شاید به این محتوا اصلاً امتیاز پاندا تعلق نگیرد. شاید این فقط به این معنی باشد که امتیاز به صورت یک سند ارزشمند در گوگل تأثیر نمی گذارد.

 نحوه عملکرد الگوریتم پاندا:

الگوریتم پاندا یک الگوریتم بررسی است. به این معنا که مجموعه داده‌های بزرگی را اسکن می‌کند و به دنبال انواع خاصی از راه‌حل‌ها برای سؤالات یا مشکلات می‌گردد (مانند:چه ترکیبی از سیگنال‌های آماری داده‌ها را به گروه‌های ALPHA و BETA تقسیم می‌کند؟). آنچه ممکن است در مورد الگوریتم پاندا انقلابی باشد این است که  این الگوریتم به دنبال حذف یا دور زدن مقایسه ها و محاسبات غیر ضروری است، بنابراین تعداد کلی محاسبات مورد نیاز برای یافتن بهترین تطابق برای یک راه حل مورد نظر خاص را کاهش می دهد.

کاری که گوگل باید انجام می‌داد این بود که مجموعه‌ای از اندازه گیری های رتبه‌بندی را ایجاد کند که به آنها کمک کند تا وب‌سایت‌ها را به سایت‌های با کیفیت و یا بی کیفیت تفکیک کنند. نظرسنجی رتبه‌بندی کیفیت ظاهراً برای تقسیم مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های مخفیانه انتخاب‌شده در چنین صفحه‌ای مجزا مورد استفاده قرار گرفت.  سپس حجم عظیم داده‌های خود را در مورد وب‌سایت‌ها با هدف یافتن بهترین گروه‌بندی سیگنال‌ها و مقادیر وزنی برای سیگنال‌هایی که نزدیک‌ترین تطابق را با انتخاب‌های جمعی ارزیابی‌کنندگان کیفیت ایجاد می‌کنند، از دست دادند.

از طریق کلمه های عمومی فراوان، گوگل مجموعه (وب سایت های میزبانی وب) وب‌سایت‌هایی را تغییر می‌دهد (احتمالاً بیشتر آن را بزرگ می‌کند) که برای تعیین ترکیبی از سیگنال‌ها و وزن‌ها برای تعیین پاندا صفحه وب سایت استفاده می‌شود. این امتیاز در صورت وجود احتمالاً در نمرات همکاران سند گنجانده شده است، که برای تعیین یک امتیاز رتبه بندی در هنگام انتخاب سند برای گنجاندن در نتایج جستجو، با هم ضرب می شوند. که در استفاده ثابت به این معنی است که برنامه ای است که اسناد وب را اسکن می کند و آنها را ارزیابی می کند.

از این روالگوریتم پاندا،صفحات جداگانه ای اختصاص داده می‌شود، و در مجموع صفحات کافی در وب‌سایت شما ممکن است تحت تأثیر منفی قرار بگیرند که بقیه سایت شما را به پایین می‌کشند.

الگوریتم پاندا در سال 1396:

در سال 1396، الگوریتم پاندا همچنان بسیاری از مدیران وب سایت ها را ناراحت کرد. بیشتر از هر الگوریتم گوگل به جز پنگوئن، در طیف گسترده ای از بحث های سئو که دنبال می شود، همچنان افرادی به نظر می رسد سایت هایشان نمی توانند از پاندا بازیابی شوند.

بهینه سازی سایت برای الگوریتم  پاندا:

الگوریتم‌های گوگل ممکن است گاهی اطلاعات جدیدی را شناسایی کنند که می‌توانند برای تقسیم بندی سایت ها به گروه‌های با کیفیت و بی گیفیت استفاده شوند. خود الگوریتم پاندا به عنوان بخشی از سیستم نمایه سازی و امتیازدهی اولیه گوگل به طور مداوم اجرا می شود.

بنابراین، وقتی الگوریتم پاندا گوگل امتیاز پایینی را به صفحات سایت شما اختصاص می دهد، چگونه می توانید آن را بهینه کرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است: شما سایت خود را برای ارائه اطلاعات و ایجاد تجربه کاربری از نو طراحی می کنید که از نظر کیفیت ارائه تقریباً با سایت هایی که از الگوریتم پاندا استفاده می کنند قابل مقایسه است.

به بیان واضح تر، شما باید از قرار دادن منافع خود بر منافع کاربران دست بردارید و ارزش ارائه واقعی برای آن کاربران ایجاد کنید. تاکید روزافزون بر  بازاریابی وب به‌طور کلی تضمین می‌کند که الگوریتم پاندا گوگل صفحات زیادی برای کاهش رتبه در سال‌های آینده خواهد داشت.

الگوریتم پاندا به وب سایت هایی پاداش می دهد که اطلاعات مفید، منحصر به فرد و مرتبط با کاربر را سازماندهی و ارائه می کند. الگوریتم، وب‌سایت‌هایی را که صرفاً محتوا منتشر می‌کنند به پایین می کشد تا وب سایت دیگری بتواند رتبه بهتری کسب کند. آیا این قصد گوگل از پاندا بود؟ من شک دارم. آنها همچنان به بسیاری از وب سایت ها کمک می کنند تا میلیاردها تومان درآمد داشته باشند. پاندا واقعاً برای درآمد زایی مدیران سایت ها نیست . پاندا به سادگی پاسخی به فشارهای رقابتی برای بهبود مستمر کیفیت نتایج جستجو ها است.

اگر موتور جستجوی بینگ و سایر موتورهای جستجو نبود، شاید هرگز الگوریتم پاندا گوگل را نمی دیدیم و یا شاید رفتار دیگری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *