وقتی صندوق ورودی ایمیل هایتان را باز می کنید ، معمولا فقط به چند تا از ایمیل ها توجه می کنید ؛ حدود 10 درصد.چه مشکلی هست که 90 درصد دیگر جذبتان نمی کند؟ شاید طراحی یا متن خوبی ندارد یا محصولات و خدمات ارسال کننده را دوست ندارید.شاید به فرستنده اعتماد ندارید و ایمیل در دریای ایمیل های دریافتی گم می شود.

همانطور که در مبحث «برای ایمیل عنوان جذاب انتخاب کنید» گفتیم ، فقط 3 تا 4 ثانیه برای جلب نظر خواننده  فرصت دارید. شاید کمی ناعادلانه باشد، اما متن و طراحی و عنوان جذاب همیشه کافی نیست.

برای عبور  از این مانع  و افزایش تاثیر گذاری  ایمیل در ادامه ، چند راهنمایی آورده ایم:

1-زمان مناسب را انتخاب کنید:

ایمیل هایتان را در زمانی بفرستید که دیگران نمی فرستند.در این صورت ایمیل هایتان  دیده می شود و احتمال  باز شدنشان بیشتر است. به عقیده ما بهترین ساعت  برای ارسال ایمیل 8:30  تا 10 صبح، 14:30  تا 15:30 بعد از ظهر و 8 شب تا 12 شب است.

2-مخاطب را با نامشان خطاب کنید:

تحقیقات ما نشان داده که در عنوان ایمیل از نام کوچک شخص استفاده کنید که احتمال باز شدن آن 23 درصد افزایش می یابد.این تاثثیر چشمگیر است؛ اما در این کار زیاده روی نکنید. اگر این کار را زیاد انجام دهید، تاثیرش را از دست می دهد.

3-صبح ها مثبت و شب ها منفی باشید:

صبح ها پر انرژی و شاداب بیدار می شویم؛ بنابراین صبح ها ایمیل های مثبت بفرستید.شب ها ایمیل های منفی  تاثیر بهترین دارد.

اگر می خواهید ایمیل منفی بفرستید(مثلا درباره بازار رو به زوال یا نیاز ضروری) مطمئن شوید در ایمیل راه حلی برای مشکل می دهید. هیچ کس از اینکه  ناامیدی به او القا شود،خوشش نمی آید.

4-محتوای بحث بر انگیز  یا مرتبط ارسال کنید:

با ارسال محتواهای بحث برانگیز ( حتی اگر ندانید دنبال کنندگان با شما هم عقیده نباشند) یا مرتبط در صندوق ورودی ایمل  دیده شوید.

5-از عدد های فرد یا خاص استفاده کنید:

هر کسی برای انجام دادن هر کاری 10 راهنمایی دارد.سعی کنید از اعداد متفاوت  استفاده کنید: «6 راه برای اینکه امشب شغلتان را عوض کنید»،«10 اشتباه رایج در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ 2022»،« ایده ای 52 میلیاردی که همه چیز را دگرگون می کند».

هیچ وقت اعداد را رند نکنید. این کار باعث می شود حرفهایتان دروغ به نظر برسد.اگر فقط 9 ایده فوق العاده  برای تزئین درخت کریسمس دارید، باید بگویید 9 ایده فوق العاده .اگر بگویید 10 ایده و فقط 9 ایده بدهید، صداقتتان زیر سوال می رود.

6-عنوان را کوتاه بنویسید:

بهترین عنوان ها بین 6 تا 10 کلمه یا 25 حرف است. عنوان های کوتاه هنگام جلب نظر مخاطب  راحت تر خوانده می شود و روی گوشی همراه بهتر دیده می شود.

7-از عنوان دوم استفاده کنید:

اکثر اپراتور های ایمل ، قسمتی دیگر برای نمایش  محتوای ایمیل دارند. در سیستم بسیاری از ایمیل ها به این قسمت ، توضیحات(Description) گفته می شود. در صورتی که این قسمت خالی بماند به طور پیشفرض خط اول متن نمایش داده می شود.به جای استفاده از حالت پیشفرض، خودتان یک عنوان دوم  قدرتمند و مناسب بنویسید تادرباره ایمیل توضیح بیشتری به مشتریان بدهید.

8-در عنوان از نماد ها استفاده کنید:

استفاده از نماد ها در عنوان احتمال باز شدن ایمل  را تا  15 درصد  افزایش می دهد. این نماد ها می تواند نماد های  حرفه ای مثل کپی رایت یا فانتزی  مثل آدم برفی برای ایمل های پروموشن تعطیلات باشد.

ما تعدادی از علائمی را که می توان در عنواین استفاده کرد ، برایتان پیدا کرده ایم:(http://emailstuff.org.glyph) این سایت نماد های جذابی  از جمله ساعت ارائه می دهد که مثلا می توان با آن نشان داد تخفیف رو به پایان است.

9-استفاده از ویدئو:

به جای اینکه از لینک استفاده کنید، تصویری از یک ویدئو انتخا کنید و یک گزینه ی پخش روی تصویر  بگذارید. با این ترفند نرخ کلیک کمپین ایمیل به شدت افزایش می یابد.

10-نظر مشتریان را بپرسید:

نتیجه این کار افزایش نرخ کلیک  در همه کمپین هایتان خواهد بود ؛ بنابراین ما این کار را دائما  انجام می دهیم و نرخ کلیک بالایی دریافت می کنیم. این استراتژی می تواند شامل پرسیدن یک سوال با چهار  یا پنج گزینه پاسخ باشد و هر سوال هم یک لینک داشته باشد. همه لینک ها به یک جا منتهی می شود: جایی که مشتری به پاسخش می رسد.

11-از ویدئو و سوال با هم استفاده کنید:

فیلم به تنهایی نرخ کلیک  و جذب مشتری را بالا می برد. در ایمیل یک ویدئو  به همراه یک نظر سنجی قرار دهید که مخاطبان باید ویدئو را نگاه کنند تا پاسخ دهند.

خیلی از بازاریابان نگران اند که در تولید ویدئوی حرفه ای با کمبود بودجه و جذابیت مواجه شوند.نگران نباشید. چون این ایمیل برای برقراری ارتباط است، یک ویدئو ساده تاثیر گذار می تواند شخصیتتان را به مخاطبان نشان دهد و امکان  برقراری ارتباط  را انان را فراهم سازد.

12-زمان سنج قرار دهید:

عبارانی مثل « فقط 4 روز  از حراج شگفت انگیز  باقی مانده» و « دیگر این فرصت نضیبتان نمی شود»، به پروموشن فوریت می بخشید.

می توان با قرار دادن یک زمان سنج یا شمارش معکوس در ایمیل فوریت آن را بیشتر کنید و به مشتریان بگویید که دقیقا چقدر وقت دارند.

13-از گیف استفاده کنید:

تصاویر متحرک بامزه در صندوق ورودی ایمیل می تواند نظر مردم را جلب کند.اگر به طراحی که بتواند  برایتان گیف طراحی کند دسترسی دارید، از او کمک بخواهید؛ در غیر این صورت  از سایت هایی مثل Giphy گیف های متناسب  با محتوای خود را ، رایگان دریافت کنید و به ایمیل کمی حاشیه بدهید.