15 راز مخفی گوگل در سئو

15 راز مخفی گوگل در سئو

معمولا در تمامی آموزش های سئو ، همواره فقط تکنیک های اصلی آموزش داده می شود که چیزی فراتر از آن در مبانی سئو می توانید یاد بگیرید. ما در این مقاله از توتو وب  حتی به کوچکترین عواملی که احتمال می دهیم در موفقیت سئو نقش دارند می پردازیم . جالب است بدانید که گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه دادن به وب سایت ها در نظر می گیرد که به تعدادی از مهمترین آن ها در این مقاله اشاره می کنیم.

بازدید مستقیم:

اینکه کاربران  بدون جستجو  در گوگل آدرس سایتتان را تایپ کنند ، ارزش بسیاری دارد و یکی از ملاک های  امتیاز آور در گوگل است . شاید غیر منطقی  ه نظر برسد  که چرا گوگل متوجه می شود ما مستقیما  از چه سایتی بازدید کرده ایم، اما واقعیت دارد ! به نظر شما  چرا گوگل روی مرورگرش (گوگل کروم ) آن قدر تمرکز دارد؟ یا فلسفه وجود گوگل  آنالیتیکس ، فقط ارائه گزارش های آماری  به مدیران سایت هاست ؟ قطعا پاسخ منفی است.برای اینکه بهتر متوجه شوید، مثالی دیگر میزنیم . اینکه می گویند گوگل ترافیک جاده های  ایران را بهتر از راهنمایی و رانندگی  دارد ، به چه دلیل است؟ چون اغلب مردم گوشی اندرویدی دارند که به اینترنت متصل بوده و گوگل از این طریق  داده های مورد نیازش را  جمع آوری می کند . پس تردیدی وجود ندارد که گوگل می تواند  متوجه شود  آیا مستقیم وارد سایتی شده اید یا نه ! اینکه مستقیم وارد یک سایت بشوید  از این جهت اهمیت دارد  که قدرت برند سازی  آن سایت و مورد اعتماد  کاربران بودن  آن را نشان می دهد. با توجه به این آیتم ، سعی کنید به کمک شبکه های اجتماعی  و دیگر ابزارهای تبلیغاتی برند خود را به دیگران  بشناسانید  تا مستقیما وارد سایتتان شوند.

برگشت مجدد کاربران:

اینکه  یکبار فردی وارد وارد سایت شما شود و مجددا دفعات دیگری  نیز برای  بازدید به آن مراجعه کند  خیلی خوب است  و نشان از مفید بودن  مطالب سایت  دارد . گوگل این آمار  را از طریق گوگل آنالیتیکس به راحتی به دست می آورد.

 

عمر دامنه:

بارها به نقل از کارکنان  گوگل موضوع  عنوان دامنه به صورت غیر مستقیم  بیان شده است. شاید گوگل  حدس میزند، سایت هایی که با هدف ساخت  بک لینک طراحی می شوند عمر کمتری  از یک سال دارند . این موضوع چندان  هم به دور از  منظق نیست، طبیعی است سایتی که هفتمین سال فعالیت  خود را می گذراند  مورد اعتماد تر از سایتی باشد که مجموعه فعالیتش به 7 ماه هم نمی رسد. همچنین پارامتر دیگری  که حدس زده می شود برای گوگل  مهم باشد، مدت اعتبار باقی مانده از ثبت دامنه سایت است. به همین دلیل توصیه می شود که زمان ثبت دامنه ، بجای  ثبت یک سال ، Domain را با مدت های طولانی تر مثلا 5 ساله ثبت کنید.

طراحی سایت قزوین

جریمه شدن مالک دامنه :

حتما شنیدید که می گویند، همه چیز را می توان  درست کرد به جز  ذات خراب را ! حال اینگونه تصور کنید  که شخصی کارش اسپم کردن  است و گوگل این موضوع را از روی دامنه های مختلفی که با نام  و ایمیلش به ثبت رسانده تشخیص می دهد.اکنون اگر شخص دست از اسپم  برداشته و می خواهد  روی یک سایت به صورت اصولی  کار  کند، همچنان  این احتمال وجود دارد که چون وی به عنوان  مالک دامنه ، سابقه خوبی ندارد دامنه های جدید  نیز با سخت گیری بیشتر توسط گوگل  رتبه بگیرند.

کلمه کلیدی در دامنه سایت:

وجود کلمه کلیدی در دامنه درآدرس  که دقیقا با محتوای سایتتان  مرتبط باشد، می تواند تاثیر مثبتی در سئو داشته باشد. به عنوان مثال ، آدرس سایت توتو وب را در نظر بگیرید www.totoweb.ir همانطور که می دانید این سایت یک سایت طراحی سایت ، میزبانی وب و سئو است و کلمه وب یک کلمه کلیدی است که در آدرس سایت قرار گرفته است.

افزودن سایت به علاقه مندی ها در گوگل کروم :

شاید باورش سخت باشد! اما این احتمال وجود دارد، سایت هایی که در مرورگر  گوگل کروم  توسط کاربران Bookmark می شوند، امتیاز مثبتی نزد گوگل در سئو دارند!

طول دامنه سایت:

سعی کنید آدرس  سایتتان  زیاد طولانی نباشد. گوگل به آدرس های طویل  توجه کمتری  نشان می دهد.

به روزرسانی محتوای قدیمی:

شک نکنید  که هر چه بیشتر به مطالب  و صفحات قدیمی خود برسید و مدام آن ها را  بر حسب نیاز  به روز نگه دارید در سئو موفق تر  خواهید بود. اطلاعات قدیمی  هیچ سودی  برای کاربران ندارند و از این رو مهم است که به محتوای سایت خود رسیدگی کنید ، چه جدید وچه قدیمی باشند.

نگارش و املای صحیح:

قبل از خواندن این مطلب ، کلمه  تراحی سایت در قزوین را در گوگل جستجو کنید، قطعا گوگل خواهد گفت  آیا منظور شما طراحی سایت در قزوین است و سایت هایی مرتبط به طراحی سایت در استان قزوین را به شما  نشان خواهد داد. این نشان می دهد که  گوگل اشتباهات املایی را درک کرده  و به آن اهمیت می دهد. همچنین آراسته بودن متن ها و نگارش صحیح، مطالب شما را چشم نواز  کرده و ریعایت این موارد ، بدون تردید در سئوی سایت تاثیر مثبت دارد.

زیاد لینک ندهید:

هرچه لینک های خروجی یک مطلب  یا صفحه بیشتر باشد، حواس کاربر  بیشتر پرت می شود و این از نظر گوگل چندان  جالب نیست.

بک لینک از دامنه های آموزشی و دولتی:

دریافت لینک ورودی از سایت های با دامنه  edu. و gov. دارای ارزش بالایی می باشد.

دریافت بک لینک از سایت ویکی پدیا:

ویکی پدیا به عنوان دانشنامه آزاد و معتبر  در سراسر جهان ، در پایین مقالات خود  به عنوان منبع  لینک وب سایت هایی  که در تهیه آن  مقاله نقش داشته اند ره به عنوان منبع  قرار می دهد. این لینک ها DoFollow نیستند ، اما در جلب توجه و اعتماد بیشتر موتورهای جستجو  بدون تاثیر نیستند.

نظرات کاربران:

وجود نظرات زیاد در پایین مطالب  یک سایت ، نشان از تعمالی بودن آن سایت دارد و پویایی و ارتباط بیشتر  با کاربران از پارامتر های دارای اهمیت برای موتورهای جستجو است.

ریدایرکت زیاد( تغییر مسیر):

تغییر مسیر  یعنی کاربر وارد لینکی شود  و به صورت اتوماتیک ، آدرس تغییر کند. در مواردی محدود استفاده از ریدایرکت 301 برای انتقال رنک صفحه ( در صورت تغییر ساختار لینک ها ) خوب است ، اما زیاده روی در تعریف دستور ریدایرکت باعث آسیب به سئو می شود.

لینک های خروجی با کیفیت:

سعی کنید در مطلبی که می نویسید،یک یا دو واژه را  در صورت نیاز به یکی از سایت های معتبر  مانند ویکی پدیا لینک کنید. این احتمال وجود دارد  که در این صورت گوگل امتیاز مثبتی  برایتان در نظر بگیرد. چرا که متوجه می شود به فکر کاربرانتان هستید  و منابع معتبر بیشتری  را به آنها معرفی می کنید.

 

درباره نویسنده مقاله

۰ thoughts on “15 راز مخفی گوگل در سئو

  1. مسعود نیکزاد - ۱۴۰۰-۰۷-۲۵ at ۱۱:۵۸

    Visitor Rating: 5 Stars

    Reply

نوشتن یک نظر درباره این مقاله