CTR یا نرخ کلیک چیست؟

در تبلیغات آنلاین، نرخ کلیک (CTR) درصدی از افرادی است که یک صفحه وب را مشاهده می‌کنند و آگهی خاصی را که در آن صفحه ظاهر می‌شود، مشاهده می‌کنند و سپس روی آن کلیک می‌کنند. نرخ کلیک نشان می دهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، تبلیغ در ایجاد علاقه بیشتر موفق بوده است. نرخ کلیک بالا می تواند به صاحب وب سایت کمک کند تا از طریق دلارهای تبلیغاتی که بر اساس هزینه هر کلیک اندازه گیری می شود، از سایت پشتیبانی کند.

از آنجایی که کاربران اینترنت در طول زمان نسبت به تبلیغات در صفحات وب حساسیت زیادی پیدا کرده اند، نرخ کلیک معمولی ممکن است تنها حدود دو کاربر در هر 1000 بازدید (یا نمایش) یا 0.2٪ باشد.

موارد کلیدی:

CTR یا نرخ کلیک نسبت افرادی را که یک تبلیغ آنلاین (نمایش‌ها) را می‌بینند و متعاقباً روی آن کلیک می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند.
CTR در تبلیغات برای سنجش اثربخشی یا موفقیت یک کمپین بازاریابی آنلاین استفاده می شود.
از آنجایی که تبلیغات اینترنتی در همه جا حاضر شده اند، نرخ کلیک در طول سال ها کاهش یافته است زیرا کاربران به نادیده گرفتن آنها عادت می کنند. CTRهای تنها یک یا دو کاربر در هر هزار اکنون رایج هستند.

نحوه محاسبه CTR یا نرخ کلیک

برای محاسبه نرخ کلیک، تعداد دفعاتی که روی یک تبلیغ کلیک شده است را در نظر بگیرید و آن را بر تعداد کل نمایش ها تقسیم کنید. سپس آن مقدار را بگیرید و در 100 ضرب کنید تا درصدی بدست آورید که نرخ کلیک است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین پس از 50000 بار ارائه، 200 بار کلیک شده باشد، با ضرب آن نتیجه در 100، نرخ کلیک دریافت می کنید.

نرخ کلیک بیانگر چیست؟

نرخ کلیک می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا کارایی انواع کمپین های بازاریابی آنلاین را اندازه گیری کنند. ممکن است با انواع رسانه ها مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات ایمیلی و جستجوی پولی استفاده شود.

همچنین می‌توان از آن برای اندازه‌گیری اثربخشی کپی‌های تبلیغاتی، عناوین و توضیحاتی که ابرداده محتوای آنلاین را تشکیل می‌دهند، استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر وب‌سایت‌ها برای وادار کردن کاربران به انجام یک اقدام ساخته شده‌اند، نرخ کلیک می‌تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا بفهمند چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست.

چنین نظارتی به تبلیغ کنندگان بینشی در مورد هدف و استدلال فردی که روی یک آگهی آنلاین یا محتوایی کلیک کرده است، به تبلیغ کنندگان نمی دهد، اما به دلیل راحتی آن، استاندارد باقی می ماند.

تفاوت بین CTR یا نرخ کلیک و نرخ تبدیل:

نرخ کلیک بالا به این معنی است که تعداد زیادی از کاربران روی یک تبلیغ کلیک می کنند، اما کاربر را از تعداد فروش هایی که در نهایت منجر به خرید می شود، مطلع نمی کند. به همین دلیل، نرخ تبدیل درصد کلیک‌هایی که منجر به فروش واقعی می‌شود – ممکن است معیار مفیدتری برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی باشد.

نرخ کلیک در بازاریابی ایمیلی:

نرخ کلیک برای ایمیل‌ها تقریباً به همین روش محاسبه می‌شود، اما به‌جای اینکه تبلیغی ارائه شود و روی یک وب‌سایت کلیک شود، درصدی از کلیک‌های دریافت‌کننده ایمیل بر روی یک یا چند پیوند در یک ایمیل را در نظر بگیرید تا به آن منتقل شود. وب سایت فرستنده یا مقصد دیگر به عنوان تعداد کل کلیک هایی که یک ایمیل برای فرستنده خود ایجاد کرده است، راحت تر قابل درک است. بازاریابان ایمیل ممکن است نرخ کلیک را با نرخ باز، نرخ پرش و سایر اندازه گیری ها جفت کنند تا اثربخشی کمپین های خود را محاسبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *