احتمالا این مثال قدیمی را شنیده اید که « مهم نیست چه می دانید . مهم این است که چه کسی را می شناسید». اینگونه باید آن را تفسیر کرد که باید به شبکه سازی اهمیت دهید.فعالیت در شبکه های اجتماعی  یعنی روابط عمومی کسب و کار که باعث ایجاد سئو سایت و برند شدن سایت شما خواهد شد . در سیستم سنتی روابط عمومی (PR)،تلاش بر این بود که با کمک افراد ثالث ، مثل نویسندگان روزنامه ، پیام های بازریابی نشر داده شود.شبکه های اجتماعی نیز همین کار را از طریق پیدا کردن و مشارکت با افراد و برندهای معتبر و تاثیر گذار  در شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

اگر چه اینفلونس به اشتراک گذاری محتوای خودتان مثل پست وبلاگ و پادکست و ویدئو برای کسب اعتبار  سایت تان مربوط می شود، می توانید با دیگران در ارتباط باشید و محتوای آن ها را برای مخاطبان تان به اشتراک بگذارید. مثل ارتباط فرد به فرد، در شبکه های اجتماعی باید به دنبال برقراری ارتباطی با سود متقابل، با افراد و شرکت ها باشید. این ارتباط با سود متقابل، ایجاد پست هایی با نویسنده مهمان یا پیدا کردن سخنگویی برای برنامه هایی که شرکت می خواهد اجرا کند، ممکن می کند.

می توانید از شبکه های اجتماعی برای دسترسی به روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان  وسازندگان پادکست که در شبکه های اجتماعی  فعالیت دارند، استفاده کنید. برندهایی که در نشریات چاپی یا ایستگاه های رادیویی ارتباط دارند، در این گروه قرار می گیرند. شبکه های اجتماعی تاثیر فوق العاده ای دارد که می تواند کسب و کارتان را متحول کند.

توجه به رسانه های خاص در شبکه سازی:

یک شرکت نرم افزاری استارت آپ را در نظر بگیرید که محصولی بی نظیر دارد و می خواهد با جلب توجه در شبکه های اجتماعی، افراد را از وجود خود آگاه کند. این شرکت می تواند شرکت های بزرگی مثل شبکه ان بی سی با میلیون ها دنبال کننده یا سایت های متوسط  که بر استارت آپ تمرکز دارند، مثل تک کرانچ که انتشارات آنلاین است و از استارت آپ ها تا شرکت های تاسیس شده  را پوشش می دهد، هدف قرار دهد. دسترسی تک کرانچ کمتر از ان بی سی است؛ اما باز هم قابل توجه است. ممکن است نشان داده شدن در رسانه ای بزرگ با دسترسی گسترده، اتفاق جذابی باشد. طبق قانون نانوشته، هرچه در یک بستر، کسب نام بری سخت باشد، میزان دسترسی بیشتر می شود.

خبر خوب اینکه هزاران رسانه خاص در وبلاگ و پادکست و کانال یوتیوب و… وجود دارد. هر چند مقداری از دسترسی را با هر نوع رسانه خاصی که کسب کرده اید باید فدا کتید، امنیت نام بری رسانه ها در هر نوع رسانه خاص آسان تر از بستر های بزرگ تر است. نام بری در رسان های خاص می تواند در مجموع حتی از شبکه های بزرگی  مثل ان بی سی هم فراتر رود.

دسترسی به رسانه خاص در شبکه سازی:

شرکت های رسانه خاص، شرکت های کوچک یا متوسط اند که بر موضوعات خاصی تمرکز و آن را منتشر می کنند. این ناشران کوچک ممکن است محتواهایی عالی درست کنند؛ اما هم در کشورشان  و هم در موضوع خود  ناشناخته اند . به منظور استفاده از همه ویژگی های رسانه خاص باید بدانید که این دارایی ها چه می خواهند . این مسئله سختی نیست؛ چون در واقع همان چیزی است که هر ویژگی رسانه نیاز دارد: محتوایی عالی از منبعی معتبر. یک پخش کننده رسانه خاص کوچک به تیم های ژورنالیستی و تولید کننده های محتوایی که با سرعت بالایی محتوای جدید تولید می کنند، دسترسی ندارد و دائم در حال تحقیق درباره محتوای بیشتر برای ارائه به مخاطبان است.

وقتی به ویژگی های رسانه خاص دسترسی پیدا می کنید، باید به زبان آن ها صحبت کنید و روی نقاط ضعفشان دست بگذارید. آنها را آگاه کنید که شما منبع مطمئن و معتبری هستید و می توانید محتوایی عالی به مخاطبان عرضه کنید و تنها چیزی که نیاز دارید، ذکر آن لینک در وب سایت یا صفحه سایت است. به یاد داشته باشید که محتوای عالی باید آموزنده و انگیزه بخش یا سرگرم کننده باشد. این دقیقا همان چیزی است که این ویژگی های رسانه های خاص به دنبال آن هستند.

به کار گیری شبکه های اجتماعی بر اساس موضوع:

همانطور که برای کسب نام بری تلاش می کنید و در شبکه های اجتماعی با دیگران همکاری می کنید، در خصوص آن دسته از مباحث  فراکشوری رایزنی کنید که به شرکتتان مربوط شود و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید. احتمالا بعضی از موضوعاتی که به ذهنتان می رسد خارج از حیطه سازمانتان است. از طریق این فرصت، شرکت ها و افرادی که در آن موضوعات فعالیت می کنند و اعتبار دارند، پیدا کنید و برای برقراری ارتباط  و همکاری با آنان از استراتژی های شبکه های اجتماعی بهره ببرید و شبکه سازی کنید. محتوای آنان را با مخاصبان خود با اشتراک بگذارید و نویسنده یا برند را زیر پست تگ کنید. با این کار به عنوان فاز فعالیت اجتماعی استراتژی بازاریابی آنلاین ، با این برندها و افراد همکاری می کنید و به همکاران بالقوه تبدیل می شوید.

برای مثال، اگر شرکت نرم افزاری آموزش زبان رزتا استون بخواهد در فیسبوک  محتوایی درباره سفر به اسپانیا بگذارید، ممکن است مقاله ای از برندهای معتبر پرواز مثل لونی پلانت یا تریپ ادوایزر بیاورد. رزتا استون برای اشتراک گذاری محتوایی که برای مشتریان بالفوه جذاب است، هم زمان با برندهای تاثیر گذار همکاری می کند.