طراحی سایت مدارس با توتو وب

در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی مفید و کاربردی در مورد طراحی سایت مدارس بپردازیم و ضرورت ایجاد چنین وب سایت هایی را مورد بررسی قرار دهیم. زمانی که اپیدمی ویروس کرونا باعث قرنطینه جهانی شد، فضای اینترنت مانع از تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی شد. تمامی مدارس توانستند از طریق روش های مختلف آنلاین، کلاس های درس خود را دایر کنند. به این ترتیب مردم دنیا قدرت نمایی فناوری های جدید ارتباطی در سیستم آموزشی را به وضوح مشاهده نمودند. در حال حاضر تقریبا تمامی مدیران مدارس این واقعیت را پذیرفته اند که در راستای بهبود فضای آموزشی، بایستی از فضای وب به نحو احسن استفاده کنند. در چنین حالتی طراحی سایت برای مدارس می تواند بهترین گزینه باشد.

با طراحی سایت مدارس فضای آموزشی دگرگون می شود و به صورت محسوس شاهد پیشرفت دانش آموزان خواهیم بود. سایت مدارس امکانات و قابلیت های متنوعی را برای دانش آموزان، معلمان، مدیران و اولیاء به همراه خواهد داشت. از مهمترین این امکانات می توان به برگزاری کلاس های آنلاین، اعلان اطلاعیه ها، مشاهده نتایج و کارنامه، ارائه فایل های آموزشی، امکان بارگذاری تمرین ها، پرسش و پاسخ، نظرسنجی، جلسه اولیاء و مربیان، برگزاری دوره های آموزشی متنوع و غیره اشاره نمود. در واقع با طراحی این گونه وب سایت ها می توان منزل دانش آموزان را به یک کلاس درس تبدیل نمود. شرکت توتو وب با برخورداری از سال ها تجربه در ارتباط با طراحی وب سایت های آموزشی؛ مدیران مدارس را به راه اندازی وب سایت از طریق ثبت سفارش در سامانه خود تشویق می کند.

طراحی سایت مدارس با توتو وب
بهترین روش برای طراحی سایت مدارس چیست؟

بهترین روش برای طراحی سایت مدارس چیست؟

روش های متنوعی جهت طراحی سایت مدارس وجود دارد که می توان یکی از آنها را برای راه اندازی این گونه وب سایت های آموزشی به کار برد. اگر مدیر یا هیات مدیره یک مدرسه قصد داشته باشد به صورت اختصاصی اقدام به طراحی سایت نماید بایستی از زبانهای برنامه نویسی استفاده نماید. این نوع طراحی از انعطاف بالایی برخوردار است و هر آنچه مد نظر مدیر باشد در فرایند طراحی لحاظ می شود. البته این طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی مدت زمان بالایی را می طلبد و به همین دلیل نیازمند صرف هزینه زیادی می باشد. به دلیل وضعیت کنونی جامعه اکثر مدارس با مشکل کمبود بودجه برای صرف هزینه های جانبی مواجه هستند. در چنین حالی بایستی وب سایت به گونه ای طراحی گردد که هزینه بسیار پایینی را به مدارس تحمیل نماید.

بهترین و محبوب ترین روش جهت طراحی سایت مدارس استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMSها می باشد. در میان سیستم های مدیریت محتوا نیز وردپرس به دلیل امکانات خارق العاده ای که دارد در جایگاه برتر طراحی وب سایت قرار گرفته است. مدیران مدارس می توانند با استفاده از سیستم مدیریت محتوای قدرتمند وردپرس با صرف هزینه ای بسیار پایین صاحب یک وبسایت بسیار حرفه ای شوند. شرکت معتبر توتو وب نیز به دلیل محبوبیت و قابلیت های وردپرس از این سیستم مدیریت محتوای محبوب برای طراحی سایتهای مدارس استفاده می نماید. با استفاده از این CMS می توان در سریع ترین زمان ممکن، وب سایت مدارس را در فضای  وب منتشر ساخت.

فاکتور سرعت در فرایند طراحی سایت مدارس

طراحی سایت مدارس بایستی به گونه ای صورت پذیرید که امکان برگزاری کلاس های آنلاین در این وب سایت های آموزشی فراهم گردد. در نتیجه وب سایت مدارس بایستی دارای سرعت بسیار بالایی باشد تا دانش آموزان و معلمان در حین برگزاری کلاس با مشکل مواجه نشوند. اگر سرعت وب سایت پایین باشد و دانش آموزان ویدیوهای زنده را به صورت ناقص و با تاخیر زمانی دریافت نمایند، بدون تردید پروژه طراحی سایت با شکست همراه خواهد شد. در صورت طراحی سایت به صورت اصولی می توان اطمینان یافت که وب سایت مورد نظر از نظر سرعت در حد بالایی قرار خواهد گرفت.

مهمترین فاکتور در افزایش سرعت وب سایت های مدارس استفاده از یک هاست قدرتمند و پر سرعت می باشد. هاست های وردپرسی با کیفیت، بهترین نوع هاست برای میزبانی از وب سایت های وردپرسی می باشد. این نوع میزبان های وردپرسی در صورتی که در داخل کشور قرار گرفته باشند از سرعت بالاتری برخوردار خواهند بود. توتو وب به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه هاستینگ از میزبان های قدرتمند وردپرسی برخوردار است که فاکتور پایداری و سرعت بالا را در وب سایت های وردپرسی تضمین می نماید. موارد مهم دیگری در افزایش سرعت وب سایت های وردپرسی تاثیرگذار است که از جمله آنها می توان به استفاده از قالب های سبک، بهینه سازی تصاویر و استفاده از پلاگین های کاربردی اشاره نمود.

فاکتور سرعت در فرایند طراحی سایت مدارس
طراحی سایت های مدارس به صورت ریسپانسیو

طراحی سایت های مدارس به صورت ریسپانسیو

در طراحی سایت مدارس بایستی به این مسئله توجه داشت که وب سایت مورد نظر بایستی برای تمامی کاربران با هر گونه تبلت و موبایلی، به درستی نمایش داده شود. به این نوع وب سایت ها در طراحی وب اصولا ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته می شود. در واقع ابعاد صفحه نمایش دستگاه های ارتباطی کاربران با یکدیگر متفاوت هستند و این واقعیت بایستی در طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرد. سایت های ریسپانسیو نشان دهنده این حقیقت هستند که این گونه وب سایت ها برای راحتی کاربران خود ارزش زیادی قائل هستند. با توجه به اینکه گوگل اهمیت زیادی به رضایت کاربران می دهد، شاهد افزایش رتبه این نوع وب سایت ها از دید گوگل خواهیم بود. شرکت توتو وب تمامی وب سایت های آموزشی خود از جمله مدارس را به صورتی طراحی می نماید که هر کاربر با هر دستگاهی بتواند بدون کوچکترین مشکل در نحوه نمایش، از امکانات این گونه وب سایت ها استفاده کند.

برندسازی مدارس با استفاده از امکانات فضای مجازی

یکی از مهمترین اهداف طراحی سایت مدارس، انجام برندسازی می باشد. در فضای وب با استفاده از برخی اعمال خاص می توان یک وب سایت را به عنوان یک برند شناخته شده در میان سایر وب سایت های رقیب متمایز ساخت. وب سایت های مدارس نیز در صورتی که به عنوان یک برند معتبر شناخته شوند، از سوی کاربران مورد توجه قرار خواهند گرفت. بدون تردید مدارسی که در فضای وب خوشنام باشند با حجم بالایی از دانش آموزان جهت ثبت نام در مدرسه مورد نظر مواجه خواهند شد. البته مدارس آنلاین برخی دوره های آموزشی متفرقه را برای تمامی کاربران به صورت آنلاین برگزار می کنند. در صورتی که یک مدرسه از لحاظ برندینگ شاخص باشد، می تواند انتظار داشته باشد که کاربران زیادی برای ثبت نام در این دوره ها اقدام نمایند. به این ترتیب بودجه خوبی به مدرسه مورد نظر تزریق خواهد شد.

توتو وب به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه برندسازی این قابلیت را دارد که نام و اعتبار مدارس را در فضای اینترنت برجسته سازد. روش های بسیار متنوعی برای برندسازی مدارس وجود دارد که برخی از مهمترین آنها شامل زیبایی خارق العاده وب سایت، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، استفاده از رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و انجام سئو سایت می باشد. این روش ها باعث می شود که نام یک مدرسه به صورت گسترده در فضای وب منتشر شود و به تدریج به یک برند معتبر تبدیل گردد. البته در میان روش های ذکر شده، عملیات سئو سایت نسبت به بقیه از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. با انجام عمل سئو، یک وب سایت در میان نتایج برتر موتورهای جستجو قرار می گیرد. به این ترتیب اعتبار وب سایت مورد نظر به شدت ارتقاء می یابد.

برندسازی مدارس با استفاده از امکانات فضای مجازی

مشاوره رایگان طراحی سایت مدارس

028-32530579
0910-9588573

لزوم استفاده از شرکت های پشتیبان
لزوم استفاده از شرکت های پشتیبان

پس از طراحی وب سایت ابزار و یراق و انتشار موفق آن بر روی فضای وب، نباید وب سایت را به حال خود رها ساخت. هر وب سایتی ممکن است با مشکلات و ایراداتی مواجه شود که این مشکلات می تواند به دلایل فنی یا حملات خرابکارانه رخ دهد. در نتیجه بایستی از یک شرکت معتبر پشتیبانی جهت عبور از این مشکلات استفاده نمود. شرکت های پشتیبان وظیفه دارند که به صورت مداوم وب سایت های فروش ابزار و یراق را از لحاظ وجود ایرادات مورد ارزیابی قرار دهند. به این ترتیب اگر مشکلی در روند طبیعی وب سایت وجود داشته باشد، برطرف شده و به اصطلاح وب سایت به روز می شود. این شرکت ها وظیفه مهم آپدیت وردپرس و عناصر آنرا نیز بر عهده دارند و با انجام این عملیات به صورت مستمر، به امنیت وب سایت کمک شایانی می کنند.

یکی دیگر از وظایف پشتیبان سایت، بکاپ گیری با دوره های زمانی مشخص از اطلاعات وب سایت می باشد. تهیه نسخه پشتیبان این ضمانت را به وجود می آورد که در صورت حذف شدن اطلاعات وب سایت به دلایل مختلف از جمله حملات خرابکارانه، بتوان اطلاعات حذف شده را بازیابی نمود. شرکت توتو وب از یک تیم پشتیبانی قوی برخوردار است. این تیم می تواند به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته، وظیفه پشتیبانی از وب سایت های فروش ابزار و یراق را بر عهده گیرد.

ضرورت طراحی سایت های آموزشی با رابط کاربری ساده

طراحی سایت مدارس بایستی به گونه ای انجام شود که یک رابط کاربری ساده را برای بازدید کنندگان پدید آورد. به دلیل اینکه وب سایت های مدارس دارای محدوده وسیعی از کاربران با سطح سواد متفاوت هستند، این وب سایت ها بایستی به صورت کاملا ساده طراحی گردند. سادگی به این معنی است که یک کاربر این توانایی را داشته باشد که بدون هیچ گونه دردسری به پیمایش تمامی بخشهای وب سایت بپردازد. همچنین طراحی گرافیکی وب سایت های مدارس بایستی به قدری زیبا باشد که هر کاربری را جذب خود کند. تمامی عناصر گرافیکی وب سایت ها از جمله منوها، اسلایدرها، تصاویر و غیره باید به صورت کاملا زیبا و حرفه ای طراحی گردند.

شرکت توتو وب در طراحی سایتهای آموزشی به صورتی عمل میکند که حتی والدینی نیز که از سطح سواد پایینی برخوردار هستند، به راحتی بتوانند در داخل وبسایت پیمایش کنند. این شرکت معتبر نرم افزاری، وب سایت های مدارس را از لحاظ گرافیکی به گونه ای طراحی می کند که مورد تحسین کاربران قرار گیرد. به این ترتیب بایستی امیدوار بود که در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از کاربران برای استفاده از خدمات آموزشی جذب وب سایت مدارس گردند.

ضرورت طراحی سایت های آموزشی با رابط کاربری ساده