توتو وب
توتو وب

سئو چیست؟

به بهینه سازی موتور جستجو، سئو گفته می شود. سئو عملیاتی برای بهبود دید یک سایت در نتایج موتورهای جستجو است، که میتواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد. سئو یکی از روشهای بازاریابی موتورهای جستجو است، که در نتایج جستجوی طبیعی تمرکز می کند.

سایت هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می آورند. برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد. برای هر نوع تجـارت آنلاینی، سئـو یک ابزار بسیـار مهم به حسـاب می آید.

فرآیند سئو جوانب زیاد و عناصر فنی و خلاقانه ای دارد. از کلماتی که بر روی سایت مطرح می شود، تا لینک هایی که سایت های دیگر به سایت شما می دهند. سئو تنها به معنای ایجاد سایت مورد پسند برای موتورهای جستجو نیست، سایتتان باید برای افراد نیز بهینه سازی شود. سئو همه جوانب، از یافتن کلیدواژه ای که ترافیک بالایی برای سایت ایجاد کند تا طراحی سایت کاربرپسند و لینک بیلدینگ را پوشش می دهد.

سئو
سئو

مزایای سئو

مزایای سئو بی شمار است، که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم. هزینه سئو نسبت به تبلیغات گوگل و سایر روش ها کمتر است. سئو موجب افزایش ترافیک سایت و افزایش اعتبار برندتان می شود. سئو نسبت به تبلیغات سنتی، بازگشت سرمایه بیشتری دارد. رقبای شما نیز در حال انجام سئو هستند. فقط حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر رقبایتان زودتر از شما وارد میدان شوند، رتبه های بهتری نسبت به شما کسب خواهند کرد. حتی اگر سایت شما خدمات بهتر و قیمت مناسب تری را ارائه دهد، باز هم گوگل تمام ترافیک را به آنها خواهد داد.

سئو موجب ارتقای کلاس کسب و کار شما و برجسته شدن شما در بین میلیونها سایت حال حاضر اینترنت می شود. شصت درصد کلیک ها شامل اولین نتیجه گوگل می شوند. سئو موجب افزایش داده های شما می گردد. نتایج کسب شده از سئو ماندنی است.

سئو چه تاثیری در برندینگ دارد

سئو بهینه سازی برای موتورهای جستجو و برندینگ نیز به معنی مارک و نشانی خاص است. در حقیقت، برند یک شاخص ویژه برای شناسایی سازمان، محصول و خدمتی منحصر به فرد بوده که مخاطب به کمک آن با هویت سازمان ارتباط برقرار می‌کند. پس برندسازی یعنی هویت دادن به یک مجموعه که به کمک آن، در ذهن مخاطب تصویر و حسی ویژه از آن سازمان شکل می‌گیرد.

ارتباط معناداری بین سئو و برند سازی وجود دارد. برند شما یک لوگو، پرسونا و مخاطب هدف خاص دارد. این مجموعه، بخشی از برند سازی شما است. حتما به دلیل آنلاین بودن کسب‌ وکارتان، سایت دارید. در فواصل زمانی معین، مطالب و محصولات مختلفی را در سایت خود قرار می‌دهید. این مطالب و محصولات باید توسط مخاطب دیده شوند. پس سئو دست به کار شده و مطالبتان را به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

سئو چه تاثیری در برندینگ دارد
چرا به سئو احتیاج داریم؟

چرا به سئو احتیاج داریم؟

بیشتر ترافیکی که وارد سایت می شود، از طریق جستجوی طبیعی افراد در موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو است. رسانه های اجتماعی و سایر انواع ترافیک نیز می توانند بازدیدهایی را برای سایت بیاورند. اما موتورهای جستجو، روش ابتدایی و اصلی ناوبری بیشتر کاربران اینترنتی است. موتورهای جستجو در فراهم آوردن ترافیک هدفمند، بی نظیر و منحصر به فرد هستند. زمانی که افراد دنبال محصول یا خدمات مورد نیاز خود می گردند، اولین جایی که مدنظر قرار می دهند موتورهای جستجو است.

موتورهای جستجو مسیری را برای سایت شما فراهم می کنند و بازدیدکننده را به سایتتان انتقال می دهند. اگر موتور جستجویی سایت شما را نیابد یا محتوای موجود را به پایگاه داده خود اضافه ننماید، فرصت را برای به دست آوردن ترافیک هدفمند به سایت از دست می دهید. تولید ترافیک هدفمند برای سایت، محبوبیت و درآمد را برایتان به ارمغان می آورد. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، بازگشت سرمایه گذاری استثنایی دارد.

استفاده درست از سئو می تواند هزاران بازدید کننده را وارد سایت کند. توجه آن ها را به مطالب موجود جلب نماید. سئو هم محتوا را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد، هم رتبه آن را افزایش می دهد.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا سئو فنی، از زیرمجموعه‌های سئو است و به عناصر پشت صحنه‌ای مرتبط می‌شود که در افزایش بازدید طبیعی سایت شما نقش دارند. سئو تکنیکال به عناصری مانند ساختار سایت و سرعت بارگذاری صفحات مرتبط می‌شود. از این عناصر می‌توان به معماری سایت، بهینه‌سازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه اشاره کرد. اول باید بدانید که در چه وضعیتی قرار دارید، سپس برنامه‌ریزی برای رفع مشکلاتی که متوجه آنها شده اید.

سئو تکنیکال یا فنی به بهینه‌سازی جنبه‌های فنی ‌سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو گفته می‌شود. بهبود سرعت ‌سایت، ساده کردن ساختار ‌سایت برای خزش یا کراولینگ و قابل درک کردن آن برای موتورهای جستجو، از بخش‌های اصلی و بسیار مهم سئو فنی است. سئو فنی برای بهبود عناصر درون سایت به منظور دریافت رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو به کار گرفته می‌شود. بنابراین نقش مهمی در افزایش ترافیک ‌سایت دارد.

ویژگی‌های سایتهای بهینه شده با سئو تکنیکال عبارتند از: سریع بودن، قابلیت خزش یا کراولینگ، نداشتن لینک‌های خراب، نداشتن محتوای کپی، امن بودن، داشتن داده‌های ساختاریافته، داشتن سایت مپ، استفاده از تگ hreflang در سایت‌های بین‌المللی. اصول سئو تکنیکال هم به بررسی دامنه مورد نظر می پردازد، هم پیاده‌ سازی SSL، در نهایت هم بهبود سرعت بارگذاری صفحه را شامل می شود.

هیچگاه در توجه به سئو تکنیکال افراط نکنید. به جای بهینه سازی مداوم کدها، قرار دادن افزونه های غیر کاربردی و…، محتوایی جدید ایجاد و منتشر کنید و نیازی از کاربر رفـع نمایید.

سئو

همین حالا برای مشاوره رایگان سئو با ما تماس بگیرید

09109588573

طراحی سایت

سئو داخلی

سئو داخلی به محتوای صفحه‌های وب مرتبط است و به سئو پایه هم مشهور است. این محتوا به موتورهای جستجو و خوانندگان می‌گوید که صفحه شما درباره چه موضوعی نوشته شده است. شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود. عناصر مورد توجه در سئو داخلی، متن جایگزین تصاویر، میزان استفاده از کلمات کلیدی، توضیحات متا، تگ‌های H1، انتخاب URL و لینک‌های داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال یا ساختاری و سئو محتوا تقسیم می‌شود. باید به تمام تکنیک‌های سئو داخلی توجه داشته باشید، زیرا عناصر آن در شکل ظاهری ‌سایت شما دیده می‌شوند.

مشخصات یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل اینگونه است که محتوا اختصاصی و باکیفیت دارد. محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف مشخصی داشته باشد. به صفحه Homepage  لینک داده شود. به صفحه دسته بندی‌ها لینک داده شده باشد. عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شود. با رعایت On-Page SEO سلسله مراتب در سایت شما به گوگل اثبات می شود و این امکان را می دهد که به مهمترین صفحات و پست های سایتتان با پیوند اصولی بیشتر نسبت به صفحات دیگر، ارزش بیشتری بدهید. بنابراین استفاده از استراتژی مناسب پیوند داخلی می تواند سئو شما را تقویت کند.

سئو خارجی

از مسائلی که موجب برتری یک کسب و کار نسبت به بیزینس‌های دیگر می‌شود، سئو خارجی است. اگر بتوانید روی سئو خارجی سایت خود کار کنید، مطمئن باشید که خیلی زود تعداد مخاطبان سایتتان افزایش می‌یابد. فروش کسب و کارتان بیشتر می‌شود. این بخش از سئو، خارج از سایت انجام می‌شود و اقداماتی مثل بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ را شامل می‌شود. در اصل از این روش‌ها استفاده می‌کنیم تا لینک‌های خارجی برای سایتمان بسازیم و رتبه سایتمان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم. با این اقدامات اعتبار سایت ما به شدت افزایش می‌یابد. سئو خارجی از کنترل صاحب کسب و کار اینترنتی خارج است، چون این کارها به صورت کامل خارج از سایت انجام می‌شود.

سئو خارجی به موتورهای جستجو می‌گوید که سایت شما براساس رای ‌سایتهای دیگر یعنی بک‌لینک‌ها، چقدر محبوب، معتبر و مفید است. تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها در پیج اتوریتی یا اعتبار صفحه تأثیرگذار است. مثلا بین دو ‌سایت با شرایط مشابه، که یکی از آن‌ها صد لینک مرتبط و دیگری پنجاه لینک مرتبط از ‌سایتهای معتبر دارد، سایت اول رتبه بهتری خواهد داشت.

سئو
سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه برای توصیف هکرهای رایانه استفاده می شود. استراتژی های کلاه سیاه قوانین و راهنمایی های موتورهای جستجو را نقض می کنند. این تکنیک ها دنبال سواستفاده از ضعف الگوریتم های موتورهای جستجو هستند و از این روش برای رتبه بندی بالاتر سایتها استفاده می کنند.

تاکتیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از: کلاکینگ، در این شیوه محتوایی که به موتورهای جستجو نشان داده می شود با چیزی که در اختیار کاربر قرار می گیرد متفاوت است. تزریق لینک های پنهان در سایتهایی که دچار مشکلات امنیتی هستند. متن پنهان در صفحه که تنها برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است و کاربران نمی توانند آن را ببینند. این متن معمولا پر از کلمات کلیدی است که می خواهید رتبه ای برای آن داشته باشید.

این تاکتیک ها در طولانی مدت کارساز و موثر نخواهند بود، زیرا موتورهای جستجو همواره دنبال روشی برای متوقف کردن چنین جریاناتی هستند. بدین معنی که ترافیک و رتبه بندی ممکن است یک شبه افت کند. شما کسب و کارتان را آنلاین بنا می کنید، می خواهید سال ها در دنیای آنلاین با سایر افراد به رقابت بپردازید. اگر چنین هدفی در ذهن دارید، تاکتیک هایی را انتخاب کنید که خطر کمتری داشته باشند.

سئوی کلاه سفید

سئو کلاه سفید شامل استراتژی هایی است که خطر کمتری برای سایت دارند و در محدوده راهنمایی های گوگل و بینگ قرار می گیرند. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید به این معناست که شما دچار دردسر نمی شوید و ترافیک خود را از دست نمی دهید.

تاکتیک های سئو کلاه سفید عبارتند از: تولید محتوای منحصر به فرد، با کیفیت و غنی. ایجاد جامعه تعاملی و هوشمند برای تعامل با سایتها و سایر افراد. ترویج و تبلیغ سایت به شیوه شخصی و هوشمند به افراد مرتبط. این کار از طریق نوشتن پیام های شخصی سازی شده حاصل می شود.

مزیت استفاده از سئو کلاه سفید این است که در مورد جریمه های مرتبط با اسپم دستی یا خودکار نگران نشوید. سئو کلاه سفید برای کاربران واقعی عالی است و می تواند دارایی های طولانی مدتی ایجاد کند که بسیار قدرتمند هستند و احتمال یک شبه از دست دادنشان بسیار اندک است. این نوع استراتژی معایب خاص خود را نیز دارد. معایبش این است که باید بر روی اهداف طولانی مدت تمرکز شود. در برخی موارد برای اینکه تاثیر بزرگی بر روی درآمد یا ترافیک داشته باشد به زمان زیادی نیاز دارد.

سئو کلاه سفید
ریپورتاژ

ریپورتاژ

سئو کاران از تکنیک های مختلفی برای بهبود رتبه سایتشان استفاده می کنند، که ریپورتاژ در این کار بسیار به آن ها کمک می کند. ریپورتاژ به معنای آگهی و گزارش تبلیغات است. اگر به بیشتر لینک های اول گوگل نگاهی کنید در می یابید که آن سایتها از سایتهای خبری معتبر لینک گرفته اند. در واقع ریپورتاژ یکی از عوامل موثر برای رتبه گرفتن سایت در موتورهای جستجو است. ریپورتاژ به شکلی از آگهی اطلاق می شود که به صورت خبر در سایتهای خبری انتشار پیدا می کند. بنابراین مخاطبان و بازدید کنندگان زیادی را از سایت خبری به خود جذب می کند و باعث توجه موتورهای جستجو می شود. ریپورتاژ از بهترین و مهم ترین لینک هایی است که هر سایت می تواند داشته باشد.

مزایای ریپورتاژ عبارتند از: استفاده از لینک فالو، افزایش بازدید سایت، از سایتی که ریپورتاژ در آن انتشار می یابد حذف نمی شود، به عنوان اسپم شناخته نمی شود. ریپورتاژ از اصلی ترین روش ها برای برند سازی و تبلیغات آنلاین و اینترنتی است که بزرگترین مارک های دنیا برای جذب مشتری و ارائه محصولات و خدمات جدید از آن استفاده می کنند. ریپورتاژ تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد، زیرا نوعی تبلیغ غیر مستقیم می باشد. ریپورتاژ با سایر روش های تبلیغاتی متفاوت بوده، روش های تبلیغاتی معمولی از یک تصویر استفاده کرده و پیام برند را به مخاطب می رساند. اما روش ریپورتاژ محتوا محور بوده و مطالب استفاده شده در آن ها بلند می باشد. در آن از مزایای محصول و خدمات گفته می شود، یا روایتی از ویژگی های محصول را برای مخاطبان ذکر می کند.

بک لینک

کیفیت مهم تر از کمیت است، زیرا گوگل سایتهایی که بک لینک های کم کیفیت یا اسپم دارند را جریمه می کند. بک لینک های طبیعی برای سئو کاران عالی است، زیرا به صورت طبیعی توسط صاحبان سایر سایتها ارائه می شود. نمونه عالی، ایجاد محتوای منحصر به فرد در سایت و تماس با برخی از تاثیرگذاران کلیدی است. انجام این کار دشوار است و می تواند زمانبر باشد. به همین خاطر چنین بک لینک هایی بسیار ارزشمند هستند. این بک لینک ها از طرف گوگل، عالی در نظر گرفته می شود و نشان می دهد که در سایر زمان ها نیز متمایز خواهند بود.

بک لینک دستی یا درخواست شده، رایج ترین است. این بک لینک در برگیرنده تماس با صاحبان سایتها و وبلاگ نویسان و درخواست لینک برای سایت است. در این شرایط باید دلیلی برای لینک کردن به شما وجود داشته باشد. باید با افرادی تماس بگیرید که سایتشان با محتوای سایتتان مرتبط است. بک لینک های غیرطبیعی که خودتان می سازید، ارزشمند نیستند. زیرا به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند، که برای گول زدن موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که باعث ایجاد لینک های طبیعی می شود و می تواند ارزشی را به سایت و کسب و کار شما اضافه نماید.

بک لینک
تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی

هزینه ی سئو به صرفه تر از هزینه ی سنگین تبلیغات است. از طریق سئو به راحتی برند سازی می کنید و شهرت و پیشرفت زیادی خواهید داشت، اما در تبلیغات اینترنتی اینگونه نیست. در تبلیغات اینترنتی، تبلیغات شما به عموم مردم نمایش داده می شود، اما پس از سئو سایت تبلیغات شما انحصاری به کاربرانی که دنبال شما می گردند نمایش داده می شود.

سئو دارای اصول و قوانین مشخصی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند با پیروی از آنها بهتر به جذب مشتریان بپردازند. اما تبلیغات اینترنتی به شکلی است که به شما کمک می کند تا بتوانید مستقیم مشتریان مورد نظر خود را جذب کنید.

تبلیغات اینترنتی تا سالها روش های موثری برای جذب مشتری بودند، اما امروزه به تنهایی نمی توان از آنها استفاده کرد. استفاده ترکیبی از تمامی شرایط به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر در این زمینه به فعالیت بپردازید. برای درک تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی، باید بتوانید مخاطبین هدف خود را به خوبی بشناسید. پس از آن به بهترین صورت می توانیم از تبلیغات و اصول سئو استفاده کنیم. با استفاده از سئو ترافیک سایت به شکل مفید و هدفمند بالا می رود و می توانید فروش خوبی داشته باشید.

تفاوت سئو با گوگل ادوردز

گوگل ادوردز و سئو مهم‌ترین مولفه‌های بازاریابی موتور جستجو می‌باشد، که از بهترین ابزارها به هنگام اداره‌ی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشند. گوگل ادوردز نوعی پلت فرم تبلیغاتی است که گوگل آن را اداره می‌کند. ادوردز برای سایت های گوگلی است که از گوگل ادسنس استفاده می کنند، در حالیکه قواعد سئو برای تمام موتورهای جستجو قابل اعمال است. ترافیک ادوردز پولی است اما ترافیک سئو رایگان است. ادوردز در بالا و پایین نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می شود و شما نیز تحت شرایط معینی می‌توانید یکی از آن جایگاه‌های تبلیغاتی را از آن خود کنید، اما شما باید در سئو سخت تر کار کنید تا بتوانید یکی از آن جایگاه های برتر را در نتایج جستجوی ارگانیک دریافت کنید.

 ادوردز نسبت به سئو سریع تر است زیرا شما کمپین‌های تبلیغاتی ای که سریع هستند را ایجاد می کنید. شروع به گرفتن ترافیک مورد نظرتان خواهید کرد، درحالیکه در سئو، شما به زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید رنکینگ و ترافیک خوبی بگیرید. با ادوردز محاسبه ی ROI آسانتر است، اما با سئو این کار سخت تر است زیرا عوامل زیادی هستند که در آن نقش داشته و تنها دخل و خرج و درآمد تبلیغاتی در آن دخیل نیست. زمانی که شما کمپین ادوردز را متوقف می کنید، ترافیک شما نیز متوقف می شود. اما زمانی که شروع به گرفتن ترافیک ارگانیک با سئو می کنید، این تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت.

با ادوردز می توانید به طور همزمان کلمات کلیدی زیادی را مورد هدف قرار دهید، اما با سئو شما باید تنها روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید. با ادوردز شما می توانید روی وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از گوگل ادسنس استفاده می کنند تمرکز کنید، اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج می باشند.

تفاوت سئو با گوگل ادوردز
بانس ریت چیست

بانس ریت چیست

بانس ریت یا نرخ پرش، یا نرخ فرار یعنی درصد بازدیدکنندگانی که، پس از ورود به یک صفحه بدون انجام اقدام خاصی، از همان صفحه خارج می‌شوند. بانس ریت نشان‌دهنده جذابیت سایت برای بازدیدکننده است. به صورت کلی نرخ پرش یعنی نسبت کاربرانی که از سایت شما بدون هیچ اکشنی خارج شدند، به نسبت کل کاربرانی که وارد سایت شما شدند. هر چه درصد بانس ریت کمتر باشد بهتر است. وقتی بانس ریت صفحه خود را کاهش می‌‌‌‌‌دهید، همزمان نرخ تبدیل شما نیز رشد خواهد کرد. نرخ پرش با رتبه‌‌‌‌‌بندی سایتها در صفحه اول گوگل ارتباط نزدیکی دارد. با استفاده از نرخ پرش مشکلات مربوط به صفحه بندی محتوا را رفع کرده و تجربه کاربری را بهبود دهید.

الگوریتم های گوگل چیست و چه کاربردی دارد

الگوریتم یک نوع سیستم ریاضی است که در طی آن می‌توان چند موضوع دیگر را تعریف کرد و آنها را به نتیجه رساند. الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که جهت پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ترین صفحات برای عبارت جستجو شده کمک می‌کنند. در واقع کل سیستم رتبه‌بندی گوگل از چند الگوریتم ساخته‌ شده که هرکدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر می‌گیرند. الگوریتم های گوگل به کاربران نشان می‌دهد که نحوه رسیدن به بهترین رتبه در گوگل به چه صورت است.

الگوریتم های گوگل عبارتند از: الگوریتم بوستون، الگوریتم فلوریدا، الگوریتم شخصی سازی نتایج جستجو، الگوریتم جستجوی کلی، الگوریتم پیشنهاد گوگل، الگوریتم کافئین، الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم گراف دانش، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم کبوتر، الگوریتم موبایل گدون، الگوریتم رنگ برین، الگوریتم موش کور، الگوریتم فرد، الگوریتم هسته گوگل، الگوریتم مدیک گوگل. بنابراین روند رشد الگوریتم های گوگل، به نفع کاربران و برای به دست آوردن مطالب مرتبط است.

گوگل
طراحی سایت

محتوا پادشاه است

محتوا به دلیل آنکه هم یک راه ارتباطی است و هم راهی برای ایجاد تجربه و انتقال اطلاعات، می تواند نه تنها پادشاه، بلکه همه چیز باشد. عبارت محتوا پادشاه است در میان بازاریابان آنلاین شهرت زیادی دارد. محتوایی که برای آن بازاریابی صورت نگیرد، مانند پادشاهی است که تاج بر سرندارد. اگر در اینجا فقط محتوای دیجیتال را در نظر بگیریم، محتوا چیزیست که جذابیت، ارتباط، اعتماد، سرگرمی، کارآمدی، استفاده و مشارکت ایجاد می کند.

تولید محتوای بهتر الزاما یک مطلب، یک عکس، صدا یا یک ویدئو نیست، بلکه تمامی گستره مفهومی محتوا مد نظر است. بنابراین، کسب وکاری که محتوا را جدی بگیرد و برایش هزینه کند، در واقع سرمایه گذاری انجام می دهد و پایه های خود را استحکام می بخشد. پس با صرف مقدار مشخصی از هزینه در یک زمان خاص، مقدار نامحدودی از مخاطبان را در مدت زمانی نامحدود تبدیل به مشتری می کند. در بازاریابی محتوایی، بهترین استراتژی استفاده از طیف متنوع محتواها و کانالها است.

محتوا باید در تمام طول عمر خود مدیریت شود. استراتژی محتوا تمام مراحل مرتبط به زندگی یک محتوا را در نظر دارد و بر روی آن تأثیر می گذارد. ایده های اولیه محتوا، تولید و توسعه آن، ارائه، ارزیابی و در نهایت حذف و کنار گذاشتن محتوا جزء غیرقابل انکار استراتژی محسوب می شوند. استراتژی محتوا قرار است محتوای مناسب و مفید و کاربردی متناسب با یک تجربه از پیش طراحی شده برای مخاطب را تولید و گردآوری کرده، آنها را تحویل مخاطب داده و مدیریت کند.

CTR چیست

نرخ کلیک یا CTR، از معیارهای مهم در میزان ورودی‌های سایت است. مهمترین نرخ کلیک در جستجوهای گوگل اتفاق می‌افتد، ولی لینک‌های دیگری که در تبلیغات، ایمیل و دیگر پیام‌های خود قرار می‌دهید نیز CTR دارند.

اگر بخواهید نرخ کلیک سایتتان را ببینید می‌توانید از ابزارهای تحلیلی مانند سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. نرخ کلیک برای هر کلمه متفاوت بوده، در موارد مختلف مانند سایت، ایمیل، اینستاگرام، فیسبوک و گوگل متفاوت است. اما در حالت کلی می‌توان آن را به دو پارامتر مربوط کرد. یکی جایگاه شما در نتایج گوگل و دیگری حوزه فعالیت شما و رقبایتان.

حتما شما هم در جستجو‌های خود از صفحه اول یا دوم گوگل جلوتر نمی ‌روید. بنابراین سایتی که رتبه آن در صفحه اول گوگل و مخصوصا نتایج اول، دوم یا سوم باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن و کلیک خوردن نسبت به سایتی که از جهان گوگل دور افتاده است، دارد. برای بالا بردن نرخ کلیک سایت، عنوان جذاب بنویسید، به توضیحات و متا دیسکریپشن اهمیت دهید، از نشانه گذاری ‌های استاندارد یا اسکیما استفاده نمایید، برند سازی کرده و کلمه کلیدی را به برند تبدیل کنید.

پنل کاربری CTR
پنالتی گوگل

پنالتی چیست

جریمه شدن یک سایت توسط گوگل را پنالتی گوگل می گویند که به علت استفاده از روشهای سئو کلاه سیاه و فعالیت های اسپم و اشتباه در سئو سایت می باشد. رقابت شدیدی که این روزها برای رنک های اول گوگل وجود دارد، گاهی سبب می شود سئو کاران راه تقلب را پیش بگیرند. به عبارت دیگر استفاده از روشهای غیرقانونی از دید گوگل، برای بهبود سریع رتبه سایت در میان نتایج گوگل سبب پنالتی شدن سایت توسط گوگل می شود.

پنالتی گوگل زمانی رخ می دهد که یکی از الگوریتم های گوگل، فعالیت سایت شما را برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل غیر قانونی تشخیص دهد. بنابراین سایت شما رتبه خود در گوگل را از دست داده و در وب مستر به شما اطلاع داده می شود که به چه دلیل سایت شما از نتایج جستجو حذف شده است. گوگل در واقع سایتهایی که از روش های نادرست و فریب آمیز به دنبال بهبود رتبه خود هستند را شناسایی کرده و آنها را جریمه می کند.

Spam Score چیست و چه کاربردی دارد؟

Spam score میزان اعتبار صفحه و اعتبار دامنه را محاسبه می کند. اسپم اسکور، امتیاز های منفی است که یک سایت یا یک صفحه از سایت گرفته است. شرکت moz با آنالیز کردن زیر دامنه ها، صفحات غیر اصلی و بک لینک های دریافتی سایت شما، می تواند میزان اسپم اسکور سایت را مشخص کند و امتیازی بین صفر تا صد به شما بدهد. هر چقدر به عدد صد نزدیک تر باشید نشان دهنده اسپم بالای صفحات شما می باشد که بر رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو تاثیر منفی می گذارد و گوگل شما را جریمه می کند. پس شما را در لیست سیاهش قرار می دهد تا دیگر دیده نشوید.

برای داشتن یک سایت بهینه و جلوگیری از اسپم اسکور، باید نامی برای دامنه انتخاب کنید که معرف برند و کسب و کارتان باشد. تولید محتوای مفید و به اندازه در سایت که در برگیرنده اطلاعات مورد نیاز کاربران است را ایجاد کنید. کیفیت لینک های داخلی و خارجی خود را بررسی کنید که به اندازه، معتبر و مرتبط باشند. از ابزارهای مناسب تجزیه و تحلیل سایت استفاده کنید.

Spam Score
تگ سئو

تگ های سئو کدامند

تگ عنوان، یا همان عنصر عنوان که در یک صفحه باید توصیف دقیق و خردمندانه ای از محتوای موجود در آن ارائه کند. این موضوع هم برای تجربه کاربری (UX) و هم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) مهم است. در مورد طول تگ عنوان هوشیار باشید، زیرا هر صفحه ای در بالای مرورگر نمایش داده می شود و زمانی که محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود یا بازنشر می گردد، به صورت عنوان مورد استفاده قرار می گیرد. تگ عنوان حاوی کلمات کلیدی و توصیفی بوده و برای کسب رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی مهم خود را در نزدیکی ابتدای تگ عنوان قرار دهید. برندینگ خود را در تگ عنوان جای دهید. در تگ عنوان، قابلیت خواندن و تاثیرات عاطفی را نیز مد نظر داشته باشید.

متا تگ، به عنوان فیلتری برای ارائه اطلاعات در مورد محتوای سایت به کار می رود. متا تگ کنترل ربات های جستجو، که می تواند خزندگان موتورهای جستجو و فعالیت آن ها را در سطح هر صفحه مورد کنترل قرار دهد. روش های متعددی برای استفاده از متا تگ ها برای کنترل رفتار موتورهای جستجو در هر صفحه وجود دارد.

 index/noindex به موتورهای جستجو می گوید که صفحه مورد نظر چگونه باید خزیده شود و در ایندکس موتور نگهداری گردد. اگر گزینه noindex را استفاده کنید، صفحه شما از ایندکس شدن مستثنی می شود. follow/nofollow به موتورهای جستجو می گوید که چگونه لینک موجود در صفحه را بخزند. اگر گزینه Nofollow را انتخاب کنید موتورهای جستجو لینک موجود در صفحه را نادیده می گیرند. به طور پیش فرض همه صفحات خاصیت Follow دارند.

Noarchive برای محدود کردن موتورهای جستجو از ذخیره نسخه کش صفحه مورد استفاده قرار می گیرد.

Nosnippet به موتورهای جستجو می گوید که باید از نمایش اطلاعات توصیفی از متن در کنار عنوان و  URL صفحه در نتایج جستجو خودداری کنند.

noodp/noydir تگ های خاصی هستند که به موتورهای جستجو می گویند نباید اسنیپت های توصیفی در مورد صفحه را از DMOZZ  یا دایرکتوری یاهو برای نمایش در نتایج جستجو بگیرند.

متا تگ توضیحات، به عنوان توصیف کوتاهی از محتوای صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. توضیحات متا منبع اصلی برای نمایش متن زیر لینک در لیست نتایج جستجو است. تگ توضیحات متا به عنوان متن تبلیغی عمل می کنند و می توانند خوانندگان را از نتایج جستجو به سایت شما هدایت نمایند. این گزینه بخش مهمی برای بازاریابی موتورهای جستجو محسوب می شود.

یکسری متا تگ هایی هم وجود دارند که چندان مهم نیستند، مثل متا تگ کلمات کلیدی. گرچه این تگ ها را می توان برای بهینه سازی موتورهای جستجو مورد استفاده قرار داد، اما پردازش آن ها ضروری نیست.

تگ CANONICAL، که یک روش دیگر برای خلاص شدن از شر محتوای تکراری بر روی سایت واحد است.