طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی به صورت حرفه ای ابزاری عالی و مناسب برای جذب بیماران است. به کمک طراحی وب سایت پزشکی شما می توانید به راحتی خدماتی را که به بیماران ارائه می دهید معرفی کنید. علاوه بر این با طراحی این وب سایت از حجم کاری کارکنان مطب یا کلینیک به صورت قابل توجهی کم می شود. شایان ذکر است که در سایت پزشکی می توان به کلیه سوالات بیماران به صورت آنلاین پاسخ داد.

برای طراحی سایت پزشکی به صورت حرفه ای باید به نیازهای مخاطبین توجه داشته باشید تا بتوانید آن ها را برآورده کنید. علاوه بر این در وب سایت باید محتوایی مناسب درج شود. اغلب پزشکان مدت زمان زیادی را صرف خرید سایت و سفارش طراحی می کنند ولی به ساختار سایت خود توجه ای ندارند. ازم است تا در مورد ساختار وب سایت های پزشکی، ضرورت طراحی سایت پزشکی و… اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دهیم.

طراحی سایت پزشکی
ضرورت طراحی سایت پزشکی

ضرورت طراحی وب سایت پزشکی

با گسترش تکنولوژی ضرورت راه اندازی وب سایت پزشکی بیش از گذشته احساس می شود. پزشکان با توجه به دلایل زیر بهتر است نسبت به راه اندازی وب سایت پزشکی اقدام نمایند:

  1. امروزه بیشتر افراد در فضای اینترنت به دنبال پزشک مورد نظر خود می گردند. در بیشتر وب سایت ها، میزان درصد رضایت بیماران از پزشک قرار داده می شود. در نتیجه می توان به راحتی در مورد میزان تخصص پزشک و… اطلاعاتی را کسب کرد.
  2. هر کسب و کاری برای موفقیت بیشتر باید نسبت به طراحی سایت اقدام نماید که پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
  3. یافتن بیماران جدید کار نسبتا دشواری می باشد و هر پزشکی می تواند با راه اندازی وب سایت شانس جستجوی خود را توسط بیماران مختلف در فضای اینترنت افزایش دهد.
  4. با توجه به تحقیقات اخیر می توان گفت بیش از 70 درصد از بیماران در فضای اینترنت به دنبال پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص می گردند. در نتیجه می توان گفت با طراحی سایت پزشکی آمار بیمارانی که به شما مراجعه خواهند کرد بیشتر خواهد شد.
  5. ضرورت راه اندازی سایت پزشکی زمانی برایتان معین می گردد که بدانید بیشتر بیماران قبل از مراجعه حضوری تمایل دارند درباره عملکرد و خدمات پزشک اطلاعاتی را بدست آورند. بنابراین با راه اندازی وب سایت پزشکی می توانید به معرفی خدمات، تخصص و… بپردازید.

مزیت طراحی سایتهای پزشکی

طراحی این گونه سایت ها دارای مزایای زیادی است به همین دلیل به پزشکان عزیز توصیه می کنیم که از طراحی وب سایت غافل نشوند.

از مهم ترین مزیت طراحی سایت های پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به کمک اینگونه سایت ها می توان اطلاعات مورد نیاز بیمار را در اختیار وی قرار داد.
  2. با طراحی وب سایت می توانید بیماران بیشتری جذب نمایید.
  3. یکی از مهم ترین انواع مزیت طراحی سایت پزشکی ایجاد یک سیستم نوبت دهی آنلاین است. هر یک از پزشکان می توانند با ایجاد این وب سایت آسایش و آرامش بیشتری را برای بیماران خود به ارمغان بیاورند.
  4. طراحی سایت باعث می شود تا شما بتوانید به صورت کارآمدتر عمل کنید. علاوه بر این در سایت پزشکی می توانید به معرفی دانش و مهارت خود بپردازید.
  5. با طراحی وب سایت پزشکی می توانید با بیماران خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار نمایید. علاوه بر این به کمک سایت پزشکی بیماران بیشتری می توانند شما را پیدا کنند.
  6. در سایت پزشکی می توانید اطلاعات تخصصی و مفیدی را درباره نحوه درمان و کار خود درج کنید.
طراحی سایتهای پزشکی

همین حالا برای مشاوره رایگان طراحی سایت پزشکی با ما تماس بگیرید

028-32530579
0910-9588573

ساختار وب سایت پزشکی

ساختار مناسب در طراحی وب سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی باید دارای رابط کاربری مناسب و راحت باشد. در این صورت کاربران می توانند به راحتی از اطلاعات موجود در سایت استفاده کنند. علاوه بر این سایت پزشکی باید به گونه ای طراحی شود که بیماران به محض ورود به وب سایت متوجه نوع تخصص و خدماتی که ارائه می دهید شوند.

 یک سایت پزشکی بهتر است دارای ساختار زیر باشد:

  1. انتخاب نوع و موضوع وب سایت از مهم ترین بخش های طراحی سایت پزشکی است.
  2. بخش دسته بندی و زیر مجموعه ها باید با دقت بیشتری طراحی گردد. شایان ذکر است که این قسمت بهتر است با توجه به نیاز مشتریان طراحی شود.
  3. در بخش مربوط به تبلیغ خدمات پزشکی می توان به راحتی انواع خدمات ارائه داده شده از سوی مطب یا کلینیک را قرار داد. در این قسمت می توان نمونه کارهای پزشک را هم قرار داد.
  4. یک بخش از سایت را بهتر است به بخش تبلیغ و فروش محصولات پزشکی اختصاص دهید.
  5. در صورتی که تمایل دارید بیماران در زمان ورود به وب سایت با نحوه عملکردتان آشنا شوند بهتر است بخشی از سایت را به بخش نظرات و سوالات متداول بیماران اختصاص دهید.
  6. در بخشی از وب سایت نیز بهتر است آدرس مطب، اطلاعات مربوط به تماس و روزهای حضور پزشک در مطب را قرار دهید.
  7. یک بخش از سایت را به بخش مشاوره اختصاص دهید.

نکات طلایی برای طراحی وب سایت پزشکی

در زمان طراحی پورتال پزشکی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. برای جذب بیماران بیشتر بهتر است از عناصر تبلیغاتی استفاده کنید.
  2. به تصاویری که تمایل دارید در وب سایت قرار دهید توجه داشته باشید. در بخشی از سایت پزشکی می توانید تصاویری مرتبط با تخصص پزشک، کادر پزشکی، عکس پزشک و… را قرار دهید. از قرار دادن تصاویری جراحی، تصاویر بیماران در حال نقاهت و… در وب سایت پزشکی خودداری کنید.
  3. خوانا بودن مطالبی که در وب سایت پزشکی قرار داده می شوند از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است شما فونت مطالب را از بین فونت های خوانا و مناسب انتخاب کنید.
  4. در زمان طراحی وب سایت پزشکی به پالت رنگی که مورد استفاده قرار می دهید توجه داشته باشید. در صورتی که برند شما دارای پالت رنگی خاصی است بهتر است از همان رنگ ها برای طراحی سایت و طراحی قالب شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
  5. در سایت پزشکی بهتر است کلیه تخصص ها، سابقه کاری پزشک و میزان تحصیلات پزشک درج شود.
  6. برای بازدید بیشتر وب سایت تان می توانید محتواها و مقالات آموزشی پزشکی را در وب سایت درج کنید.
  7. طراحی وب سایت پزشکی باید به گونه ای باشد که کاربر بداند هم اکنون در کدام صفحه از وب سایت قرار دارد و بتواند با انجام دو تا سه کلیک به آسانی به بخش دلخواه خود وارد شود.
طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی

تولید محتوا برای وب سایت پزشکی

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از افراد را بعد از اتمام طراحی سایت پزشکی مشغول کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم بعد از طراحی وب سایت پزشکی مهم ترین مرحله تولید محتوا است. در صورتی که شما اطلاعات لازم را در زمینه سئو و تولید محتوای سایت ندارید بهتر است کار تولید محتوا را به شرکتی معتبر بسپارید.

هر محتوایی را که قرار است در وب سایت خود منتشر کنید قبل از درج بهتر است از نظر علمی آن را بررسی کنید. در قسمت ابتدایی طراحی وب سایت نیز بهتر است در مورد کلیه خدماتی که قرار است از آن ها درآمدزایی نمایید محتوای مناسبی را درج نمایید.

قیمت طراحی وب سایت های پزشکی

قیمت ثابتی را نمی توان برای طراحی سایت در نظر گرفت. عوامل زیادی روی تعیین قیمت طراحی سایت پزشکی تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امنیت و کیفیت هاست
  2. هزینه خرید هاست و دامنه
  3. گرافیک سایت
  4. ظاهر وب سایت
  5. سئو سایت
  6. تعداد زبان های وب سایت پزشکی
  7. قالب مورد استفاده برای طراحی وب سایت
  8. دستمزد طراح و…
طراحی سایت پزشکی