طراحی سایت گردشگری برای آژانس های مسافرتی

در این مقاله کاربردی قصد داریم طراحی سایت گردشگری را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم. صنعت توریسم یا گردشگری به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدزایی در تمامی کشورهای دنیا شمرده می شود. کشور ما به دلیل وجود طبیعت چهار فصل پتانسیل بسیار بالایی در جذب توریسم دارد. با توجه به اینکه کشور ایران دارای پیشینه باستانی و کهن می باشد، اماکن تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده است به طوری که میلیون ها نفر در سراسر جهان آرزوی بازدید از ایران را دارند. ولی متاسفانه صنعت توریسم در کشور ما از جایگاه خوبی برخوردار نیست و بسیاری از جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی برای هموطنان ما ناشناخته هستند. از لحاظ مذهبی نیز کشور ایران با وجود مرقدهای مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع)، حضرت شاهچراغ و غیره پتانسیل بالایی در جذب زائران داخلی و خارجی دارد.

علاوه بر مقاصد داخلی بسیاری از هموطنان ما علاقه زیادی به جهانگردی و بازدید از اماکن مختلف سیاحتی و زیارتی خارجی دارند. کشورهایی مثل ترکیه، عراق، ارمنستان، امارات، آذربایجان، قبرس، گرجستان و غیره مقاصد جذابی برای گردشگران ایرانی محسوب می شوند. آژانس های مسافرتی به عنوان یکی از مهمترین مروجین در حوزه توریسم بایستی خود را با شرایط جامعه سازگار کنند. بدون تردید با توجه به پیشرفت فناوری های ارتباطی روش های سنتی جوابگوی نیاز گردشگران نیست. در حال حاضر درصد بالایی از گردشگران از طریق بستر اینترنت تورهای خود را انتخاب می کنند. در نتیجه آژانس های مسافرتی بایستی از طریق طراحی وب سایت، در این فضا نیز فعالیت خود را گسترش دهند.

طراحی سایت گردشگری برای آژانس های مسافرتی
طراحی سایت گردشگری با صرف هزینه ای اندک در سریعترین زمان

طراحی سایت گردشگری با صرف هزینه ای اندک در سریعترین زمان

بهترین روش جهت طراحی سایت گردشگری استفاده از CMS پر قدرت و بی نظیر وردپرس می باشد. توسط این CMS می توان در مدت زمان کوتاهی به طراحی وب سایت های گردشگری پرداخت. این وب سایت ها نیازمند طراحی امکانات و قابلیت های زیادی هستند. وردپرس دارای قالب های حرفه ای و بسیار زیبایی برای این گونه وب سایت ها می باشد. این قالب ها با الگو برداری از بهترین وب سایت های گردشگری ایجاد شده اند. نکته جالب تر اینجاست که آژانس های مسافرتی با صرف هزینه ای اندک می توانند از وب سایت هایی در کلاس جهانی برخوردار شوند. مجموعه توتو وب این آمادگی را دارد که در مدت زمان کمتر از دو روز و هزینه ای منصفانه وب سایت های وردپرسی ارزنده ای را برای آژانس های مسافرتی طراحی نماید. این مجموعه دارای یک تیم طراحی سایت حرفه ای می باشد که از تخصص بالایی در انتشار کسب و کارهای مختلف در فضای وب برخوردار است.

جذب کاربران با طراحی گرافیکی فوق العاده وب سایت های گردشگری

طراحی سایت گردشگری از نظر گرافیکی بایستی بسیار زیبا و جذاب باشد. یک وب سایت با گرافیک زیبا، در همان لحظه ورود کاربر می تواند وی را جذب خود نماید. به این ترتیب کاربر تمایل زیادی به مشاهده قسمت های مختلف وب سایت نشان خواهد داد؛ در چنین حالتی می توان انتظار داشت که کاربر از امکانات مختلف وب سایت استفاده نماید. اما اگر یک وب سایت زیبایی و جذابیت نداشته باشد به طور طبیعی اعتماد کاربران را از دست خواهد داد و کاربران تمایلی به استفاده از امکانات آن نخواهد داشت. متخصصان گرافیک توتو وب در وب سایت های گردشگری خلاقیت زیادی را جهت جذب کاربران به کار می برند. این متخصصان با طراحی گرافیکی فوق العاده می توانند نظر هر گردشگری را به استفاده از امکانات وب سایت جلب نمایند. یک وب سایت گردشگری بایستی به قدری زیبا طراحی شود که حس سفر را در وجود کاربران شعله ور سازد.

همین حالا برای مشاوره رایگان طراحی سایت گردشگری با ما تماس بگیرید

028-32530579
0910-9588573

طراحی سایت گردشگری به صورت واکنش گرا
طراحی سایت گردشگری به صورت واکنش گرا

یکی از فاکتورهای مهمی که در طراحی سایت گردشگری بایستی رعایت گردد، ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن این وب سایت ها می باشد. گردشگران با دستگاه های دیجیتال مختلفی از جمله گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر شخصی به مقایسه آژانس های مسافرتی مختلف جهت انتخاب سفر می پردازند. یک وب سایت اگر ریسپانسیو باشد در تمامی دستگاه ها به صورت استاندارد نمایش داده می شود. نمایش وب سایت به صورت غیر استاندارد (فرضا خیلی بزرگ) تاثیر بسیار زیادی در ریزش کاربران خواهد داشت. هر کاربری در مواجه با وب سایت های غیر استاندارد از لحاظ نحوه نمایش، لحظه ای را برای خروج درنگ نخواهد کرد. در توتو وب عملیات طراحی سایت به صورت کاملا استاندارد انجام می شود و تمامی وب سایت های گردشگری به صورت واکنش گرا انتشار می یابند.

امکانات وب سایت های گردشگری

با طراحی وب سایت گردشگری می توان تمامی خدمات آژانس های مسافرتی را به طور کامل ارائه داد. در قسمت بالای وب سایت های گردشگری یک منو وجود دارد که به صورت دسته بندی هتل ها، تورها، بلیط هواپیما، بلیط قطار و غیره را نمایش می دهد. یک کاربر به سادگی از طریق این منو می تواند وارد بخش های مورد نظر خود شود. در وب سایت های گردشگری یک بخش نیز جهت جستجوی تور بر اساس فیلترهای خاص طراحی می گردد که از طریق آن می توان از وضعیت تور، بلیط هواپیما، بلیط قطار و غیره مطلع شد. این وب سایت ها بایستی قابلیت رزرو آنلاین را داشته باشند، به طوری که کاربر بتواند تمامی مراحل رزرو تور یا خرید بلیط را از طریق سایت انجام دهد. همچنین صفحاتی از قبیل درباره ما و تماس با ما، این امکان را فراهم می کنند که کاربران بسیار زیادی به صورت مستقیم با آژانس ارتباط برقرار سازند.

در وب سایت های گردشگری وجود یک وبلاگ به شدت احساس می گردد. در وبلاگ ها اطلاعات جذاب و بسیار مفیدی از تورهای مسافرتی، جاذبه های طبیعی، اماکن تاریخی و مذهبی، مقاصد گردشگری و غیره ارائه می گردد. وبلاگ ها بایستی کاربران را در انتخاب سفر خود یاری نمایند. همچنین وب سایت های گردشگری باید از گالری تصاویر و اسلایدرهای زیبایی جهت شناساندن مقاصد گردشگری به کاربران برخوردار باشند. توتو وب با توجه به تجارب بسیار زیادی که در زمینه طراحی وب سایت های گردشگری دارد می تواند امکانات این گونه سایت ها را به طور کامل طراحی نماید. به این ترتیب آژانس های مسافرتی قادر خواهند بود که بدون محدودیت از نظر مکان و زمان خدمات متنوع خود را به کاربران ارائه نمایند.

امکانات وب سایت های گردشگری
امنیت در وب سایت های گردشگری
امنیت در وب سایت های گردشگری

در طراحی سایت گردشگری موارد بسیار مهمی از جمله امنیت کاربران بایستی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه کاربران در این گونه وب سایت ها از طریق پرداخت آنلاین اقدام به رزرو تور یا تهیه بلیط می نمایند؛ بایستی تمامی تمهیدات امنیتی به کار گرفته شود. هزینه تورهای مسافرتی بسیار بالاست و در صورت امنیت پایین وب سایت ممکن است کاربران با ضررهای هنگفتی مواجه شوند. وب سایت های وردپرسی این قابلیت را دارند که از لحاظ امنیتی در سطح بالایی طراحی گردند. با انتخاب قالب ها و پلاگین های معتبر و به روز رسانی مداوم آنها می توان ریسک های امنیتی را کاهش داد. جهت پرداخت آنلاین نیز با استفاده از گواهی SSL بایستی ارتباطی امن بین کاربر و سرور ایجاد نمود. توتو وب در طراحی وب سایت از کارشناسان امنیتی با تجربه ای استفاده می نماید. این شرکت پس از طراحی ایمن وب سایت های گردشگری از طریق کارشناسان خود به تست سامانه از نقطه نظر امنیتی می پردازد.

پشتیبانی از سایت های گردشگری

پس از پایان طراحی سایت گردشگری، نیاز است که اطلاعات به صورت مداوم آپدیت گردند. وب سایت های گردشگری از جمله وب سایت هایی هستند که پویایی نقش کلیدی در آنها ایفا می کند. کاربران بایستی در هر زمان با اطلاعات تازه مواجه شوند. این وظایف را می توان به شرکت های پشتیبانی وب سایت از جمله توتو وب محول نمود. این شرکت ها به غیر از به روز رسانی مطالب وب سایت، در سریعترین زمان به آپدیت نسخه وردپرس، قالب ها و افزونه های این CMS می پردازند. همچنین این شرکت های پشتیبان در صورت بروز مشکلات احتمالی برای وب سایت در سریعترین زمان ممکن به مشکلات رسیدگی می کنند. به این ترتیب می توان اطمینان داشت که وب سایت مورد نظر بدون مشکل در طول زمان با کیفیت عالی به کار خود ادامه دهد.

پشتیبانی وب سایت
سئو

اهمیت عملیات سئو سایت در وب سایت های گردشگری

یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت وب سایت های گردشگری عملیات سئو سایت می باشد. این واقعیت را باید پذیرفت که کاربران، آژانس های مسافرتی معتبر را از طریق گوگل پیدا می کنند. عباراتی همچون تورهای مسافرتی روزانه هزاران بار در گوگل جستجو می شوند. وب سایت هایی که بتوانند با سرچ عبارات مختلف کاربران در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند، قطعا درآمدهای هنگفتی را به دست خواهند آورد. جهت راهیابی به صفحه اول گوگل بایستی رتبه وب سایت را نزد این موتور جستجو ارتقاء بخشید. برای افزایش رتبه یا رنکینگ وب سایت بایستی معیارهای مد نظر الگوریتم های گوگل به طرز صحیح رعایت گردند. عملیات سئو یک پروژه بلند مدت است، زیرا وب سایت های زیادی برای به دست آوردن جایگاه های برتر گوگل با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مجموعه توتو وب این آمادگی را دارد که پس از طراحی سایت گردشگری، مسئولیت افزایش رتبه وب سایت نزد گوگل را بر عهده گیرد. این مجموعه دارای تیمی حرفه ای از سئوکاران می باشد که قادر هستند معیارهای مد نظر گوگل را به نحو احسن در وب سایت پیاده سازی کنند. این تیم به هیچ عنوان از استانداردهای گوگل تخطی نخواهد کرد و با انجام سئوی کلاه سفید رنکینگ وبسایت را به صورت تدریجی افزایش میدهد. به این ترتیب میتوان انتظار داشت که وبسایت مربوطه پس از مدتی یکی از جایگاه های برتر گوگل را در اختیار خود قرار دهد. در چنین حالتی کاربران به صورت گسترده از این وب سایت معتبر گردشگری بازدید خواهند کرد.