طراحی سایت آموزشی با توتو وب

تا به امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق، بهترین راه موجود برای طراحی سایت آموزشی کدام است؟ اصلا در جهت طراحی یک سایت برای آموزش مباحث مختلف، ما به چه مواردی نیاز خواهیم داشت؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که روند طراحی سایت آموزشی روندی مهم و پر اهمیت به حساب می آید که می تواند بر اساس فاکتور ها و روش های مختلفی صورت گیرد.

افراد در جهت طراحی سایت آموزشی، همواره باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهند. طراحی سایت آموزشی شاید در نگاه اول یک فعالیت ساده و بی دردسر به نظر برسد. ولی، در واقع به شدت چالش برانگیز بوده و می تواند شما را با مشکلات متعددی مواجه کند. انتخاب بهترین سرویس های موجود همراه با نوشتن کد در بهترین حالت، از جمله موارد چالش برانگیزی هستند که اکثر افراد را به خود درگیر می کنند.در ادامه متوجه خواهیم شد که برای راه اندازی یک سایت آموزشی به چه مواردی باید توجه کرد

طراحی سایت آموزشی
ساختار سایت های آموزشی

ساختار سایت های آموزشی

اولین مسئله مهم و پر اهمیتی که در هنگام طراحی سایت آموزشی شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به چیدمان ساختاری می باشد. چیدمان ساختاری از جمله اولین مواردی به حساب می آید که به صورت مستقیم زیبایی پروژه را تحت تاثیر قرار می دهد. هرچه چیدمان ساختاری پروژه شما بهتر باشد، میزان زیبایی آن هم افزایش پیدا می کند. شما باید بتوانید المان های مختلف را در موقعیت درست قرار دهید در غیر این صورت، احتمال اینکه با مشکلات جدی مواجه شوید افزایش پیدا خواهد کرد. بهتر است که از خدمات یک برنامه نویس UI و UX استفاده کنید تا در بهترین حالت ممکن بتوانید نسبت به انجام طراحی های مختلف اقدام نمایید.

البته که توجه به چیدمان ساختاری، تنها عامل مهم در هنگام طراحی سایت آموزشی به حساب نمی آید. زمانی که شما نسبت به طراحی و ساخت یک وب سایت آموزشی اقدام می نمایید، باید بتوانید نظر کاربران را به خوبی جلب کنید. استفاده از چیدمان درست و طراحی چشم نواز فقط یکی از نکات مهم در جهت طراحی سایت در بهترین حالت ممکن به حساب می آید. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن از این روند شما باید یک سری نکات دیگر را نیز مد نظر خود قرار دهید. این نکات هم مربوط به کد نویسی و هم مربوط به طراحی گرافیک هستند.

همین حالا برای مشاوره رایگان طراحی سایت آموزشی با ما تماس بگیرید

028-32530579
0910-9588573

میزبانی وب سایت های آموزشی

دیگر مسئله مهمی ک در هنگام طراحی سایت آموزشی شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به سرور و قدرت عملکردی آن می باشد. به صورت کلی، هاستی که شما از آن در جهت راه اندازی یک سایت استفاده می کنید اهمیت زیادی دارد. هاست می تواند سرعت عملکردی و قدرت سایت شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما لزوما باید به دنبال استفاده از بهترین و قوی ترین هاست های موجود در دنیا باشید. در صورتی که شما محدودیتی در بودجه ندارید، بهتر است که از هاست های داخلی ایران همراه با پهنای باند بالا، به صورت حرفه ای و بدون محدودیت استفاده نمایید.

هاست هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند، در بهترین حالت ممکن خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه کرده و در صورتی که اینترنت در قسمت های داخلی ایران محدود شود، احتمال اینکه شما بتوانید از خدمات مجموعه های ایرانی استفاده نمایید، افزایش پیدا خواهد کرد. پس، در صورتی که شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن هستید، بهتر است که به دنبال استفاده از خدمات بهترین هاست های  ایرانی باشید. جدا از این مسئله، شما باید به شرکت ارائه دهنده سرویس هم توجه داشته باشید. شرکت های مختلف خدمات خود را با شرایط مختلفی در اختیار مشتریان قرار می دهند  که در این میان توتو وب توانسته است با استفاده از کانفیگ منحصر به فرد خود میزبانی وب مطمئنی را برای سایت های وردپرس شما  مهیا کند.

میزبانی وب سایت های آموزشی
سیستم مدیریت محتوا برای سایت آموزشی

سیستم مدیریت محتوا برای سایت آموزشی

دیگر مسئله ای که در هنگام طراحی سایت آموزشی شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به سیستم مدیریت محتوا می باشد. اکثر افرادی که در زمینه طراحی و ساخت یک وب سایت فعالیت می کنند، به استفاده از سیستم های مدیریت محتوا علاقه زیادی نشان می دهند. چرا که در مقایسه با سایر راه های موجود در جهت طراحی سایت، استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا می تواند نتایج بهتری را برای شما به همراه داشته باشد. یک سیستم مدیریت محتوا به گونه ای طراحی شده که شما می توانید آن را در جهت بهبود وضعیت پروژه خود بدون نگارش کد های اضافی اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که سیستم های مدیریت محتوا می توانند پشتیبانی طولانی مدتی داشته باشند.

سیستم های مدیریت محتوای خاصی همچون سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانند برای طراحی سایت آموزشی بازدهی خوبی را به همراه داشته باشند. جدا از این مسئله، این سیستم های مدیریت محتوا کد های بهینه شده ای داشته و شما با خیال راحت می توانید آنها را در موقعیت های مختلفی به کار گیرید. اگر بازدهی سایت برای شما مهم است، بهتر است که همواره از بهترین و قوی ترین  سیستم مدیریت محتوا  که بی شک وردپرس می باشد در جهت راه اندازی سایت آموزشی اقدام نمایید. شما با انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس  می توانید بازدهی مطلوبی را نیز دریافت نمایید.

المان های بصری در طراحی سایت آموزشی

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، استفاده از بهترین چینش محتوا برای طراحی سایت آموزشی یک مسئله مهم و کلیدی به حساب می آید. ولی، جدا از این مسئله شما باید المان های بصری را نیز مد نظر خود قرار دهید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. المان های بصری می توانند به صورت مستقیم زیبایی پروژه شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. در صورتی که شما از بهترین تصاویر و با کیفیت ترین طرح های موجود در دنیا استفاده کنید، می توانید زیبایی سایت خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

لازم به ذکر است که المان های بصری، فقط مربوط به کیفیت تصاویر، زیبایی آنها یا حتی نحوه چینش آنها نمی باشد. شما باید به یک سری موارد دیگر هم توجه داشته باشید. چرا که المان های بصری می توانند قسمت های دیگری را نیز در خود جای داده باشند. شما باید مطمئن شوید که همه اطلاعات موجود در سایت آموزشی با دیگر قسمت های گرافیکی همخوانی دارند. وجود همخوانی از نظر طراحی یا رنگ، به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به انجام فعالیت های خاصی همچون طراحی گرافیک و طراحی سایت اقدام نمایید.

المان های بصری در طراحی سایت آموزشی
طراحی سایت

بهینه سازی سایت آموزشی

دیگر نکته مهمی که برای راه اندازی سایت آموزشی شما می توانید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به بهینه سازی کد ها می باشد. به صورت کلی، کد هایی که شما برای پروژه خود استفاده می کنید می توانند شرایط متنوعی را در خود جای داده باشند. گاهی اوقات برنامه نویسان تازه وارد، در هنگام طراحی صفحات مختلف در یک سایت آموزشی از ساختار های پیچیده استفاده می کنند. توجه به پیچیدگی زمانی و پیچیدگی مکانی کد به شما اجازه می دهد تا کد های خود را در بهترین حالت ممکن طراحی نمایید.

بسته به زبان برنامه نویسی که شما از آن برای طراحی قسمت های جلویی و پشتی سایت آموزشی استفاده می کنید، روش های به کار رفته در جهت بهینه سازی کد هم تغییر پیدا خواهد کرد. در برخی از پروژه ها برای بهینه سازی شما باید به دنبال استفاده از روش های OOP باشید و در برخی از پروژه ها، شما باید مدت زمان زیادی را صرف آنالیز کد های مختلف بکنید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی کد ها یک قسمت مهم از طراحی سایت آموزشی به حساب می آید. بدون داشتن کد های بهینه، هم کاربران و هم خود سایت شما با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. پس بهترین راه طراحی یک سایت مخصوص آموزش، استفاده از کد های بهینه و با کیفیت می باشد. با این روند، شما به راحتی می توانید سایت خود را طراحی نمایید.

پیمایش در هنگام ساخت یک وب سایت آموزشی

دیگر مسئله مهمی که در هنگام طراحی سایت آموزشی شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به پیمایش است. به صورت کلی، روش پیمایش پروژه از جمله موارد مهم و پر اهمیتی به حساب می آید که می تواند به صورت مستقیم کیفیت آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. در صورتی که شما هم به دنبال دریافت بیشترین بازدهی ممکن از یک سایت آموزشی هستید، لزوما باید نحوه پیمایش و لینک دهی سایت خود را در ساده ترین حالت ممکن طراحی نمایید.

فرض کنیم که سایت شما از 20 صفحه مختلف تشکیل شده است. این 20 صفحه به صورت ردیفی در یکدیگر قرار گرفته اند. حال اگر کاربر بخواهد از صفحه 1 به صفحه 15 انتقال پیدا کند، باید حداقل 15 بار وارد صفحات مختلف شود. این مسئله نه تنها ترافیک سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بلکه بر روی بازدهی سایت آموزشی و نظر کاربر در مورد آن هم موثر است. بهتر است که سیستمی را طراحی کنید که در طی آن کاربر به راحتی می تواند در صفحات مختلف انتقال پیدا کند و در صورت نیاز، مشکلات موجود در سر راه را به راحتی مورد بررسی قرار دهد.

پیمایش درطراحی وب سایت آموزشی
تصاویر مناسب برای طراحی سایت آموزشی

تصاویر مناسب برای طراحی سایت آموزشی

استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت برای طراحی سایت آموزشی، دیگر مسئله مهمی است که شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید. سایت ها از جمله مواردی هستند که می توانند میزان اثر گذاری بر روی مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار دهند. در صورتی که شما در قصد راه اندازی وب سایت از صفر هستید، لزوما باید از یک سیستم پردازش تصویر قوی و تصاویر زیبا استفاده نمایید. همه این موارد اهمیت زیادی داشته و می توانند به صورت مستقیم زیبایی سایت شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. البته، شما نباید با استفاده از تصاویر خیلی سنگین، بازدهی پروژه را کاهش دهید.

عیب یابی در طراحی سایت آموزشی

آخرین  مهمترین مرحله  از طراحی سایت آموزشی مربوط به عیب یابی است. به صورت کلی، عیب یابی یکی از مهم ترین مراحل مربوط به طراحی هرگونه سایت به حساب می آید که اهمیت زیادی دارد. پس از اتمام پروسه و روند طراحی سایت، شما باید مطمئن شوید که در آن هیچ مشکلی وجود ندارد. در غیر این صورت، احتمال اینکه شما با مشکلات جدی مواجه شوید افزایش پیدا خواهد کرد. البته که سایت های مخصوص آموزش می توانند قسمت های مختلفی را در خود جای داده باشند. شما باید به درستی روند بررسی و عیب یابی را برای همه قسمت های مختلف این سایت بررسی و دنبال نمایید.

بررسی باگ ها، ارور ها و مشکلات قرار گرفته درون کد یا آنالیز طراحی گرافیکی از جمله مهم ترین موارد قرار گرفته در دسته بندی عیب یابی به حساب می آیند که به علت داشتن اهمیت زیاد، می توانند روند طراحی و اجرای سایت را تحت تاثیر خود قرار دهند. هرچه کدی که شما آن را برای طراحی سایت خود به کار می گیرید کمتر بهینه شده باشد، احتمال اینکه شما با مشکل مواجه شوید نیز بیشتر خواهد شد. البته، در صورتی که شما با مشکلی در این زمینه مواجه شدید، می توانید ابزار های خارجی به کار رفته در جهت عیب یابی را نیز مورد استفاده قرار دهید. این ابزار ها هم به شما کمک می کنند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به عیب یابی اقدام نمایید.

طراحی سایت آموزشی

همانطور که در توضیحات مشاهده کردید، روند طراحی سایت یک روند نسبتا پیچیده و کمی دشوار به حساب می آید. این روند می تواند شما را با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه سازد. در صورتی که شما هم به دنبال طراحی یک سایت مناسب هستید، حتما باید به یک سری نکات خاص در این زمینه توجه کنید. نکاتی که به آنها اشاره کردیم، از جمله مهم ترین مواردی به حساب می آمدند که می توانستند زیبایی پروژه را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند. مطمئنا نکات دیگری هم هستند که می توانند روند طراحی و زیبا سازی پروژه و سایت را تحت تاثیر خود قرار دهند.