طراحی سایت شهرداری

شهرداری جزو نهادهای محلی مهم در کشور ایران به شمار می رود. با توجه به اینکه اداره شهر توسط این سازمان انجام می شود به همین دلیل برای انجام اطلاع رسانی های گسترده باید هر سازمان شهرداری یک وب سایت داشته باشد. طراحی سایت شهرداری کار نسبتا دشواری می باشد بنابراین بهتر است طراحی این وب سایت را به مجموعه ای معتبر بسپارید.

طراحی سایت شهرداری یکی از مهم ترین نیازهای هر سازمان شهرداری است. به کمک سایت شهرداری می توان با کاربران تعامل داشت. علاوه بر این مردم هر شهری می توانند در وب سایت شهرداری نظرات و پیشنهادات خود را ثبت نمایند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی ها و کاربرد طراحی سایت شهرداری بپردازیم. امیدواریم با مطالعه مطلبی که پیش رو دارید بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه طراحی سایت برای شهرداری بدست آورید.

طراحی سایت شهرداری
ضرورت طراحی وب سایت شهرداری

ضرورت طراحی وب سایت شهرداری

شهرداری جزو سازمان های مرتبط با مردم است که برای بالا بردن سطح زندگی مردم هر شهری خدمات ویژه ای نظیر پاکیزگی شهر، برقراری نظم و امنیت در شهر و… را ارائه می دهد. در نتیجه سطح خدمات رسانی این سازمان باید در بهترین درجه قرار داشته باشد. سازمان شهرداری می تواند از طریق وب سایت شهرداری سطح خدمات رسانی خود را بالاتر ببرد. در نتیجه طراحی سایت شهرداری برای ارگان شهرداری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

ویژگی های طراحی وب سایت ارگان شهرداری

از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. طراحی سایت به صورت اختصاصی:

وب سایت شهرداری نباید شبیه به سایر وب سایت ها طراحی شود. در نتیجه برای طراحی سایت شهرداری باید از قالب اختصاصی استفاده شود. علاوه بر این وب سایت این سازمان باید به گونه ای طراحی شود که خاص و منحصر به فرد به نظر برسد. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب قالب برای سایت شهرداری دقت لازم را داشته باشید.

2. طراحی صفحه اصلی وب سایت به صورت هدفمند:

اغلب کاربرانی که وارد وب سایت شهرداری می شوند هدف انجام کار خاصی را دارند. در نتیجه سایت این سازمان علاوه بر داشتن گرافیک و ظاهری زیبا باید کاربردی نیز باشد. سایت سازمان شهرداری باید به گونه ای طراحی شود که کاربر در زمان ورود به وب سایت در سریع ترین زمان ممکن به هدفش برسد.شایان ذکر است با قرار دادن آیتم ها، خدمات مهم و صفحات پربازدید در صفحه اصلی وب سایت شهرداری می توانید صفحه اصلی تان را کاربر پسندتر کنید.

3. قرار دادن تقویم رویدادها در بخش مناسب:

بخشی مناسبی از وب سایت را برای قرار دادن تقویم رویدادهای مهم نظیر زمان برگزاری گردهمایی ها، انتخابات، تعطیلات غیر رسمی و رسمی و… در نظر بگیرید.

4. درج شماره های مهم:

در بخشی از وب سایت لیستی از شماره تلفن های فوری و ضروری نظیر شماره آتش نشانی، اورژانس، پلیس و… را قرار دهید. علاوه بر این می توانید اطلاعات مربوط به جاده ها و راه ها را نیز در قسمت مناسبی از وب سایت درج کنید.

5. استفاده از تصاویر و نقشه ها:

علاوه بر شهروندان، توریست ها و مسافرین نیز از وب سایت شهرداری بازدید می کنند. در نتیجه بهتر است در قسمتی از سایت نقشه های مختلفی از شهر، مکان های مهم و دیدنی و… را قرار دهید.

6. لینک دادن به منابع محلی:

یکی دیگر از مواردی که در زمان طراحی سایت شهرداری باید به آن توجه کنید قرار دادن لینک هتل ها، رستوران ها و سایر مکان های مهم شهر در وب سایت است. در این صورت سایت کاربردی تر به نظر می رسد و علاوه بر این می توانید برای کسب و کارهایی که شهرتان موجود هستند به راحتی تبلیغات انجام دهید.

7. امکان تعامل با کاربران:

برای تعامل با کاربران می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی مرتبط با شهرداری در وب سایت
  • ایجاد انجمن های مربوط به گفتگو ( توجه داشته باشید که باید امکان ثبت نام در این بخش را برای کاربران ایجاد کنید.)
  • برگزاری نظرسنجی
  • ایجاد امکان ارسال نظرات از سوی کاربران
  • قابلیت ارسال فرم ( این فرم با اهداف خاصی طراحی می شوند. کاربران می توانند از طریق ارسال فرم در وب سایت شهرداری به راحتی با شما ارتباط داشته باشند.)

8. قابلیت جستجوی داخلی در وب سایت:

با قرار دادن قابلیت جستجو در وب سایت شهرداری کاربران بعد از ورود به وب سایت می توانند به راحتی از طریق این قسمت اطلاعات یا بخش مورد نیازشان را جستجو کنند. در این صورت در زمان کاربر صرفه جویی می شود.

9. حفظ شخصیت برند در طراحی سایت شهرداری:

با توجه به اینکه شهرداری هر شهری یک برند خاص محسوب می شود در نتیجه شخصیت برند در زمان طراحی سایت شهرداری باید حفظ گردد. شایان ذکر است که برای حفظ شخصیت برند باید رنگ ها، فونت ها، اندازه تصاویر و… که در صفحات مختلف سایت مورد استفاده قرار می گیرند یکسان باشند و تغییری در آن ها ایجاد نشود.

همین حالا برای مشاوره رایگان طراحی سایت شهرداری با ما تماس بگیرید

028-32530579
0910-9588573

بررسی قیمت طراحی سایت شهرداری

قیمت ثابتی را نمی توان برای طراحی سایت شهرداری تعیین کرد زیرا عوامل زیادی روی تعیین قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت طراحی سایت شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. امنیت هاست
  2. هزینه های مربوط به خرید هاست
  3. هزینه های مربوط به خرید دامنه
  4. نوع گرافیک و ظاهر سایت
  5. تعداد زبان های مورد استفاده در وب سایت شهرداری
  6. سئو سایت
  7. دستمزد طراحان
  8. کیفیت هاست
  9. نوع قالب مورد استفاده برای طراحی سایت شهرداری و…
بررسی قیمت طراحی سایت شهرداری
کاربرد سایت شهرداری چیست؟

کاربرد سایت شهرداری چیست؟

از مهم ترین انواع کاربرد سایت شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. با طراحی سایت شهرداری می توان اطلاعات مربوط به پروژه های شهرداری و جلسات خبری را به راحتی در اختیار شهروندان قرار داد.
  2. یکی دیگر از انواع کاربرد سایت شهرداری گذاشتن اطلاعیه های مهم شهرداری در اختیار مردم است.
  3. قابلیت ایجاد فراخوان های مربوط به جذب کارمند یکی دیگر از کاربردهای وب سایت این سازمان است.
  4. انجام تبلیغات شهری و قابلیت انجام پرداخت هایی نظیر پرداخت عوارض از کاربردهای این وب سایت است.
  5. از طریق وب سایت شهرداری می توان خدمات مختلف اینترنتی و آنلاین را به هر یک از ارباب رجوع ها به راحتی ارائه داد.
  6. ایجاد توسعه شهری و درآمدزایی یکی دیگر از کاربردهای مهم طراحی سایت شهرداری است.

 

چرا وب سایت شهرداری باید دارای امنیت باشد؟

شهرداری جزو ارگان های مهم به شمار می رود به همین دلیل در وب سایت این سازمان باید امنیت شهرداری، امنیت مسئولین، کاربران و کارمندان حفظ شود. در نتیجه برای داشتن امنیت بیشتر وب سایت بهتر است کار طراحی سایت شهرداری را به شرکت های طراحی سایت معتبر بسپارید.

 

وب سایت شهرداری باید به گونه ای طراحی شود که قابلیت هک شدن نداشته باشد. علاوه بر این امنیت وب سایت باید در حدی باشد که از مشخصات هیچ فردی سوء استفاده نشود.

چرا وب سایت شهرداری باید دارای امنیت باشد؟
مزایای طراحی وب سایت برای ارگان شهرداری چیست؟

مزایای طراحی وب سایت برای ارگان شهرداری چیست؟

از مهم ترین مزایای طراحی سایت شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. معرفی دقیق شهرداری منطقه یا یک شهر
  2. ارائه لیستی از خدمات شهرداری
  3. در جریان قرار دادن شهروندان در مورد برنامه های آینده شهرداری
  4. نظرسنجی از شهروندان
  5. رسیدگی به شکایات و انتقادات مردم به صورت آنلاین
  6. قابلیت جذب گردشگر و توریست به کمک قرار دادن جاذبه های گردشگری و معرفی مکان های دیدنی و تاریخی

بررسی امکانات وب سایت شهرداری

وب سایت شهرداری باید دارای امکانات قابل توجهی باشد. از مهم ترین امکاناتی که در سایت شهرداری باید وجود داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بخش گالری تصاویر
  2. سرویس مربوط به ایمیل
  3. ارسال پیامک
  4. وجود انواع منوهای پیشرفته
  5. بخش جستجو
  6. بخش مربوط به پرداخت عوارض
  7. بخش اطلاعات جغرافیایی
  8. بخش نظرسنجی
  9. بخش مربوط به صفحه اخبار
  10. بخش مربوط به ارتباط با مسئولین
  11. وجود پنل شخصی برای مدیر یا مدیران وب سایت
بررسی امکانات وب سایت شهرداری
طراحی سایت برای شهرداری را به کجا بسپاریم؟

طراحی سایت برای شهرداری را به کجا بسپاریم؟

طراحی سایت شهرداری باید توسط مجموعه ای معتبر انجام شود. طراحی وب سایت برای شهرداری را به مجموعه ای بسپارید که خدمات زیر را ارائه می دهند:

  1. ثبت دامنه وب سایت به صورت انتخابی
  2. بهبود تصاویر در صورت نیاز
  3. طراحی وب سایت شهرداری به کمک قالب خاص و منحصر به فرد
  4. انجام سئو سایت
  5. آموزش کار با پنل وب سایت برای مدیریت محتوا
  6. پشتیبانی از وب سایت بعد از تحویل سایت

 

آیا انجام تولید محتوا برای سایت شهرداری ضروری است؟

این سوال ممکن است ذهن مدیران وب سایت را به سمت خود جلب کند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بعد از طراحی سایت شهرداری به صورت تخصصی مهم ترین مرحله ای که باید انجام شود تولید محتوا است. تولید محتوای مناسب تاثیر زیادی در جذب کاربر دارد.اگر شما اطلاعات لازم را در زمینه تولید محتوا برای سایت شهرداری ندارید بهتر است کار تولید محتوا سایت را به شرکت معتبری بسپارید. برای تولید محتوا باید از کلمات کلیدی مناسب و مربوط به سازمان شهرداری استفاده کنید.شایان ذکر است هر محتوایی که قرار است در وب سایت شهرداری درج کنید را بهتر است ابتدا مورد بررسی دقیق قرار دهید. بعد از بررسی محتوا می توانید آن را در قسمت مربوط به مقالات قرار دهید.

طراحی سایت برای شهرداری را به کجا بسپاریم؟
طراحی سایت برای شهرداری را چگونه انجام دهیم؟

طراحی سایت برای شهرداری را چگونه انجام دهیم؟

اگر تمایل دارید وب سایت شهرداری را به صورت تخصصی طراحی کنید بهتر است نکات زیر را همواره مد نظر داشته باشید:

  1. بخشی از سایت را می توانید برای انجام تبلیغات در زمینه کسب و کارهای کاربردی که در شهرتان وجود دارد اختصاص دهید.
  2. تصاویری که تمایل دارید در وب سایت قرار دهید باید کیفیت بالایی داشته باشند. در صورت نیاز می توانید برای بهبود کیفیت تصاویر از گرافیست حرفه ای کمک بگیرید.
  3. مطالبی که در وب سایت شهرداری قرار داده می شوند باید دارای فونت مناسبی باشند. در نتیجه در زمان انتخاب فونت مطالب باید دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. فونت مطالب را از بین فونت های رایج و خوانا انتخاب کنید.

در زمان انتخاب پالت رنگی برای طراحی سایت شهرداری دقت لازم را داشته باشید. توجه داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب می کنید باید در کلیه صفحات وب سایت یکسان باشند. از تغییر دادن رنگ ها در برخی از صفحات سایت شهرداری خودداری کنید.

برای افزایش بازدید از وب سایت شهرداری می توانید محتواهای جذابی را در وب سایت درج کنید. در انتخاب محتوا برای سایت این سازمان حساسیت لازم را به خرج دهید.

طراحی سایت شهرداری را به صورتی انجام دهید که کاربر در زمان حضور در صفحات بداند که در کدام یک از صفحات سایت قرار دارد.

طراحی سایت برای شهرداری باید به گونه ای انجام شود که کاربر بتواند با انجام دو یا سه کلیک به راحتی به بخش مورد نظرش در وب سایت شهرداری وارد شود.

توتو وب معتبرترین شرکت فناوری اطلاعات در زمینه طراحی انواع وب سایت ها

توتو وب یکی از تخصصی ترین مجموعه ها در زمینه طراحی سایت است. اگر شما تمایل دارید طراحی سایت شهرداری را به صورت تخصصی انجام دهید می توانید از مجموعه ما کمک بگیرید.

علاوه بر طراحی سایت، توتو وب خدماتی نظیر سئو و بهینه سازی، میزبانی وب وردپرس و… را به مشتریان ارائه می دهد. هدف اصلی ما طراحی وب سایت ها به صورت تخصصی و منحصر به فرد می باشد. علاوه بر این طراحی وب سایت با امنیت بالا یکی از خدمات قابل توجه ای است که در مجموعه ما انجام می شود. در نتیجه شما می توانید طراحی وب سایت شهرداری یا هر نوع وب سایت دیگری را به ما بسپارید و از خدمات قابل توجه ای بهره مند شوید.

در صورت تمایل می توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما با شماره 028-32528057 تماس بگیرید. با تماس با شماره مذکور می توانید کلیه سوالات خود را در زمینه طراحی سایت شهرداری و… از کارشناسان ما بپرسید.