19 ابزار ضروری سئو برای افزایش رتبه

در اینجا هیچ کمبودی از ابزارهای ضروری سئو برای آژانس های سئو وجود ندارد. از شناسایی مشکلات سرعت سایت گرفته تا خزیدن و نمایه سازی، داشتن ابزارهای مناسب برای شناسایی هر گونه مشکل فنی که ممکن است بر عملکرد جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارد مهم است. آنچه در ادامه مقاله گفته می شود فهرستی از ابزارهای فنی ضروری سئو است که هر متخصص سئو باید با آنها آشنا شود.

1. Screaming Frog:

Screaming Frog خزنده ای است که باید داشته باشید.
برای ایجاد یک حسابرسی وب سایت قابل توجه، بسیار مهم است که ابتدا یک خزیدن وب سایت با این ابزار انجام دهید.
بسته به تنظیمات خاصی، ممکن است موارد مثبت یا خطاهای کاذب را در ممیزی وارد کنید که در غیر این صورت از آنها اطلاعی نداشتید.

Screaming Frog می تواند به شما کمک کند تا اصول اولیه مانند:

عنوان صفحه وجود ندارد.
توضیحات متا وجود ندارد.
کلمات کلیدی متا از دست رفته است.
تصاویر بزرگ
کدهای پاسخ اشتباه
خطا در URL ها
اشتباهات در قوانین متعارف

کارهای پیشرفته ای که Screaming Frog می تواند به شما کمک کند عبارتند از:

شناسایی مشکلات صفحه بندی
تشخیص مشکلات پیاده سازی سئو بین المللی
غواصی عمیق در معماری یک وب سایت.

2. Google Search Console:

ابزار اصلی هر سئو باید کنسول جستجوی گوگل باشد.

این ابزار حیاتی اخیراً تعمیرات اساسی شده است. نسخه جدید جایگزین بسیاری از ویژگی های قدیمی شد و در عین حال داده ها، ویژگی ها و گزارش های بیشتری را اضافه کرد.

چه چیزی این ابزار را برای آژانس ها عالی می کند؟ راه اندازی فرآیند گزارش دهی

برای آژانس هایی که SEO را انجام می دهند، گزارش خوب بسیار مهم است. اگر قبلاً فرآیند گزارش دهی را تنظیم نکرده اید، به شدت توصیه می شود که این کار را انجام دهید.

این فرآیند می‌تواند شما را در صورت بروز مشکل در تغییر وب‌سایت، زمانی که حساب‌های GSC از بین می‌رود، نجات دهد. اگر پاک شد، می‌توانید به تمام داده‌های GSC خود برگردید زیرا تمام این ماه‌ها آن را ذخیره کرده‌اید.

برنامه‌های کاربردی آژانس همچنین می‌توانند شامل استفاده از API برای ارتباط با سایر استفاده‌های داده نیز باشند.

3. Google Analytics:

بدون یک پلت فرم تحلیلی قوی برای تجزیه و تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک کجا خواهیم بود؟

در حالی که رایگان است، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در شناسایی مواردی مانند جریمه ها، مشکلات ترافیکی و هر چیز دیگری که ممکن است برای شما پیش بیاید کمک کند.

به همان روشی که کنسول جستجوی گوگل کار می کند، اگر گوگل آنالیتیکس را به درستی راه اندازی کنید، ایده آل است که یک فرآیند گزارش دهی ماهانه در محل داشته باشید.

این فرآیند به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را برای موقعیت‌هایی که اتفاق بدی برای دسترسی Google Analytics مشتری رخ می‌دهد، ذخیره کنید.

حداقل، موقعیتی نخواهید داشت که تمام داده های مشتریان خود را از دست بدهید.

4. Web Developer Toolbar:

افزونه نوار ابزار توسعه دهنده وب برای Google Chrome را می توان از اینجا دانلود کرد.

این یک پورت رسمی افزونه توسعه دهنده وب فایرفاکس است.

یکی از کاربردهای اصلی این برنامه افزودنی، شناسایی مشکلات کد، به ویژه اجرای جاوا اسکریپت با منوها و رابط کاربری است.

با خاموش کردن جاوا اسکریپت و CSS، می‌توان تشخیص داد که این مشکلات در کجای مرورگر رخ می‌دهند.

حسابرسی شما فقط به مسائل جاوا اسکریپت و CSS محدود نمی شود.

همچنین می‌توانید متن جایگزین را ببینید، تصاویر شکسته را پیدا کنید، و اطلاعات متا تگ و سرصفحه‌های پاسخ را مشاهده کنید.

5. WebPageTest.org:

سرعت صفحه یک موضوع داغ در سال های اخیر بوده است، و ممیزی ممیزی سرعت صفحه وب سایت شما را به مجموعه ای از ابزارهای مفید می رساند.

برای این منظور، webpagetest.org یکی از آن ابزارهای ضروری سئو برای آژانس شما است.

کارهای جالبی که می توان با WebPageTest.org انجام داد عبارتند از:

تست سرعت
تست سرعت رقبا
ویدیوهای سرعت رقبا.
شناسایی مدت زمانی که طول می کشد تا یک سایت به طور کامل بارگذاری شود.
زمان برای اولین بایت
زمان رندر را شروع کنید.
عناصر مدل شی سند (DOM).

این برای پی بردن به نحوه تعامل عناصر فنی سایت برای ایجاد نتیجه نهایی یا زمان نمایش مفید است.

6. Google Page Speed Insights:

از طریق ترکیبی از معیارهای سرعت برای دکستاپ و موبایل، PageSpeed Insights Google برای آژانس‌هایی که می‌خواهند سرعت صفحه وب‌سایت خود را پشت سر هم دریافت کنند، حیاتی است.

نباید به عنوان تست معیارهای صفحه تمام و همه استفاده شود، اما نقطه شروع خوبی است.

دلیل این امر این است: PageSpeed Insights همیشه از سرعت صفحه دقیق استفاده نمی کند. از تقریب استفاده می کند.

در حالی که ممکن است با Google Page Speed یک نتیجه بگیرید، ممکن است با ابزارهای دیگر نیز نتایج متفاوتی دریافت کنید.

برای انجام یک تجزیه و تحلیل مؤثر، حفظ این طرز فکر که PageSpeed گوگل تنها بخشی از تصویر را ارائه می دهد بسیار مهم است.

برای دریافت تصویر کامل از آنچه وب سایت واقعاً انجام می دهد، توصیه می شود از چندین ابزار برای تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید.

7. Google Mobile-Friendly Testing Tool:

برای هر ممیزی وب سایت، تعیین جنبه های فنی موبایل یک وب سایت نیز حیاتی است.

وقتی یک وب‌سایت را در سرعت‌های خود قرار می‌دهید، ابزار تست سازگار با موبایل Google می‌تواند بینش‌هایی در مورد پیاده‌سازی موبایل یک وب‌سایت به شما ارائه دهد.

8. Google’s Schema.org Structured Data Testing Tool:

این ابزار یک  عملکرد را به خوبی انجام می دهد: به شما کمک می کند نشانه گذاری داده های ساختار یافته Schema را در برابر داده های شناخته شده Schema.org که Google پشتیبانی می کند آزمایش کنید.

این یک راه فوق العاده برای شناسایی مشکلات کدنویسی Schema شما قبل از پیاده سازی کد است.

9. GTMetrix 

GTMetrix یک کارت گزارش سرعت صفحه است که دیدگاه متفاوتی در مورد سرعت صفحه ارائه می دهد.

با بررسی عمیق در درخواست‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به بارگیری دارند، و سایر عناصر وب‌سایت، می‌توان بسیاری از عناصری را که به افزایش سرعت سایت کمک می‌کنند گزارش دهد.

10. W3C Validator

ممکن است به طور معمول اعتباردهنده کد را به عنوان یک ابزار SEO فکر نکنید، اما به همان اندازه مهم است.

مراقب باشید! اگر نمی دانید چه کار می کنید، به راحتی می توانید نتایج را اشتباه تفسیر کنید و در واقع اوضاع را بدتر کنید.

به عنوان مثال: بگوییم که شما در حال تایید کد از سایتی هستید که در XHTML توسعه یافته است، اما کد به وردپرس منتقل شده است.

کپی و چسباندن کل کد در وردپرس در حین توسعه به طور خودکار نوع سند آن را تغییر نمی دهد. اگر در حین آزمایش، صفحاتی را مشاهده کردید که هزاران خطا در کل سند دارند، احتمالاً به همین دلیل است.

وب سایتی که به این روش توسعه داده شده است، به احتمال زیاد نیاز به بازنگری کامل با کد جدید دارد، به خصوص اگر کد قبلی وجود نداشته باشد.

11. SEMrush

بزرگترین ادعای SEMrush برای شهرت، داده های دقیق برای تحقیقات کلمات کلیدی و سایر تحقیقات فنی است.

چیزی که SEMrush را بسیار ارزشمند می کند داده های تجزیه و تحلیل رقبای آن است.

معمولاً ممکن است SEMrush را به عنوان یک ابزار تحلیل تکنیکال در نظر نگیرید.

با این حال، اگر به اندازه کافی در تحلیل رقبا عمیق شوید، داده های رتبه بندی و داده های تحلیل بازار می توانند اطلاعات شگفت انگیزی را نشان دهند.

شما می توانید از این بینش ها برای تنظیم بهتر استراتژی سئوی خود و به دست آوردن برتری نسبت به رقبای خود استفاده کنید.

12. Ahrefs

بسیاری از افراد Ahrefs را ابزاری می دانند که جزء حیاتی تحلیل پیوندهای فنی مدرن و یکی از مهمترین ابزارهای ضروری سئو است.

با شناسایی الگوهای خاصی در نمایه لینک یک وب سایت، می توانید بفهمید که یک سایت برای استراتژی پیوند خود چه می کند.

با استفاده از ویژگی ابری کلمه آن، می توان مسائل انکر تکست را که ممکن است بر سایت تأثیر بگذارد شناسایی کرد.

همچنین، می‌توانید انواع پیوندهایی را که به سایت پیوند می‌دهند، شناسایی کنید – چه یک شبکه وبلاگ، یک نمایه پیوند پرخطر با تعداد زیادی لینک‌های انجمن و وب 2.0 یا سایر مسائل مهم.

توانایی های دیگر عبارتند از توانایی شناسایی زمانی که بک لینک های یک سایت از بین رفتند، الگوهای پیوند آن و بسیاری موارد دیگر.

13. Majestic

Majestic یک ابزار قدیمی در صنعت سئو با بینش پیوند منحصر به فرد است.

مانند Ahrefs، می‌توانید مواردی مانند الگوهای پیوند را با دانلود گزارش‌های نمایه لینک کامل سایت شناسایی کنید.

همچنین می‌توان مواردی مانند محله‌های بد، و دامنه‌های دیگری که صاحب وب‌سایت دارد را پیدا کرد.

با استفاده از این گزارش محله بد، می توان مشکلات مربوط به پیوند سایت را که ناشی از مشکلات مرتبط با انجمن های وب سایت سایت است، تشخیص داد.

مانند بسیاری از ابزارها، Majestic مقادیر خاص خود را برای محاسبه ویژگی‌های پیوند فنی مانند Trust Flow، Citation Flow و سایر عناصر پیوند دهنده دارد که به اعتماد، ارتباط و اعتبار کمک می‌کنند.

همچنین این امکان وجود دارد که از طریق نمودارهای پیوند خود، مشکلاتی را که در طول زمان در نمایه پیوند رخ می دهد، شناسایی کنند.

گردش کار هر آژانسی سئو از گنجاندن Majestic در فرآیندهای تشخیص پیوند آنها سود زیادی خواهد برد.

14. Moz Bar

به سختی می توان چیزی مانند Moz Bar را به عنوان یکی از ابزارهای ضروری سئو در نظر گرفت. اما، معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید از تجزیه و تحلیل دقیق به دست آورید.

مواردی مانند Moz Domain Authority و Moz Page Authority، وضعیت ذخیره Google، کدهای دیگر مانند کدنویسی نمودار باز اجتماعی، و چیزهای منظمی مانند صفحه Metas در یک نگاه در مرورگر وب.

بدون غواصی عمیق در خزیدن، می‌توانید عناصر پیشرفته دیگری مانند تگ‌های rel=”canonical”، زمان بارگذاری صفحه، نشانه‌گذاری طرحواره و حتی وضعیت HTTP صفحه را مشاهده کنید.

این برای یک بررسی اولیه از سایت قبل از فرو رفتن عمیق تر در یک ممیزی مناسب مفید است، و می تواند ایده خوبی باشد که یافته های این داده ها را در یک ممیزی واقعی لحاظ کنید.

15. Barracuda Panguin

16. Google’s XML Sitemap Report in Google Search Console

17. BrightLocal

18. Whitespark

19. Botify