57 روش تولید پست ها و مقاله در سایت
همواره مردم در حال جست و جوی مطالب کاربردی در موتور های جستجو هستند.آن ها دنبال راهنمای انجام دادن کار یا مطالعات موردی یا منابعی هستند که در حل مشکل یا انگیزه گرفتن یا راهنمایی آن ها، کارآمد باشد . نوشتن محتوایی که هم رایگان و هم کاربردی باشد به شما و بازارتان کمک می کند و به شما ، شرکتتان و سایت تان ،اعتبار می بخشد.
57 ایده تولید محتوا برای سایت که به راحتی می توانید از همین امروز از آن ها استفاده کنید و با اجرای این ایده ها محتوای بیشتری تولید کنید.
1-پست لیستی:
پست لیستی فقط یک لیست است . ایجاد آن بسیار آسان و کاربری است . نیازی به گفتن نیست که مردم لیست ها را دوست دارند ، چون خواندن آن ها بسیار سودمند و آسان است . برای وبلاگتان لیستی تهیه کنید از کتاب ها یا ابزار یا منابع یا هرچیزی که بازارتان می طلبد و به درخواست عملتان مرتبط است .
معمولا پست های لیستی دارای مقدمه ای بسیار کوتاه است و بعد از مقدمه خود لیست قرار دارد. ماهیت این پست ها اینگونه است که متنی طولانی دارد . این حجم زیاد ممکن است برای خوانندگان کمی آزار دهنده باشد. حتما در هر جایی که می شود، از تصویر استفاده کنید تا متن بشکند و خواندن پست آسان تر شود .
2-پست مطالعه موردی:
اصطلاح ” مطالعه موردی” نبست به « مقاله » یا « پست وبلاگ» یا « ویدئو » ارزش بیشتری دارد ؛چون مطالعات می تواند جزئیات زیادی را شرح دهد و شامل اطلاعاتی فراتر از یک آزمایش باشد. با استفاده از مطالعات موردی می توانید موفقیت هایتان را پر رنگ کنید ، طوری که در تبدیل یک مشتری احتمالی به مشتری کمک تان کند .در پست مطالعه موردی ، از استراتژی های بیان استفاده کنید . مبحثی مثل یک پروژه یا مناسبت ویژه یا فرآیند را بشکافید و جزئیات آن را شرح دهید .داستانتان را از ابتدا تعریف کنید و همه شکست ها و سرعت گیرهایی را که داشتید ، بیان کنید . بیان کردن این جزئیات به پستتان اعتبار می بخشد و برندتان را سر زبان ها می اندازد ؛ چون با این کار ثابت می کنید برندتان از افرادی معمولی تشکیل شده که مثل هر کسی ممکن است اشتباه کند. در نهایت دقت کنید که از اعداد و ارقام و نمودار و تصاویر واقعی استفاده کنید .
3-پست سوالات متداول (FAQ):
این نوع پست روش بسیار خوبی برای جذب ترافیک از موتور های جستجو برای سایت است .اگر مشتریان یا مشتریان احتمالی دائما سوالات تکراری می پرسند ، با این روش نه تنها می توانید پاسخ آن ها را بدهید ، بلکه افرادی که از طریق موتور های جستجو به پست شما دسترسی پیدا کردند نیز پاسخ خود را می گیرند.
4-پست سوالاتی که بهتر است پرسیده شود (SAQ):
این پست ها نوعی پست سوالات متداول است .مشتریان یا مشتریان احتمالی این سوالات را نمی پرسند ،اما بهتر است بپرسند . مثلا یک شرکت مشاوره املاک می تواند پستی با این عنوان درست کنید : «سوالاتی که قبل استخدام یک دلال باید از او بپرسید.»پست های SAQ باید روی سوالاتی تمرکز کند که افراد باید قبل از خرید محصول یا خدمات یا برای آشنایی با صنایع شما بپرسند.
5-پست چک لیست:
همانطور که از نامش پیداست ، پست چک لیست ، کارهایی را لیست می کند که افراد باید برای انجام دادن فرآیندی انجام دهند ؛ مثلا سایت یک شرکت هواپیمایی می تواند چک لیستی پست کند از لوازم سفر یا وسایلی که می توان بچه ها را در پرواز های طولانی با آن سرگرم کرد .
اگر بتوانید مطلب را به چک لیست تبدیل کنید تاثیر گذاری آن بیشتر می شود .مردم چک لیست را دوست دارند؛ چون کار با آن آسان است و وقتی مطلب به صورت نکته بیان شده باشد ، عمل کردن به محتوای آن آسان تر می شود .
6-پست رفع مشکل:
این پست ها خیلی آسان است : ابتدا مشکلی را بیان می کنید ، سپس برای آن راه حلی می دهید . این راه حل ممکن است به نحوی محصولات یا خدمات شما را در گیر خود کرده باشد یا روشی باشد که هر کس بتواند آزادانه به دست بیاورد. چون افراد همیشه دنبال راهی برای حل مشکلات خود هستند .این پست ها بسیار با ارزش است . اگر به افراد راه حل های واقعی و درست بدهید آن ها ممنون شما خواهند بود.
پست رفع مشکل ممکن است در حوزه دیگر پست ها ، مثل FAQ یا روش ساخت پست یا پست ها چک لیست ، وارد شود.
7-پست تحقیقاتی:
عرضه نتایج تحقیقاتی درباره مطلبی که به حوزه کاری شما مرتبط است ،یکی از بهترین راه های تولید محتوایی است که جلب توجه می کند . دلیل این بازخورد های خوب این است که انجام دادن این تحقیقات ، سخت و به شدت زمان بر است . جمع آوری نتایج تحقیقات برای افراد ، آن هم در یک جا، روش عالی برای محبوبیت برندتان است و باعث کسب اعتبار در حوزه ای مشخص می شود. نیازی نیست همه تحقیقات را خودتان انجام دهید. می توانید نتایج تحقیقات مربوط به شخص ثالث را که باعث ارزشمندی و جذابیت بازارتان می شود ، اصلاح کنید و آن را در یک مقاله اینفوگرافیک یا هر نوع دیگری از محتوا قرار دهید.
8-پست آمار:
این پست مثل پست تحقیقاتی ، بهترین نتیجه را زمانی می دهد که محتوای آن را خودتان جمع آوری کرده باشید. البته نه به این معنا که نمی توان از نتایج دیگران استفاده کرد؛ اما اگر می خواهید آگاهی سازی کنید و برندتان بر دنیای اطرافتان تاثیر بگذارد، باید از آمار های خودتان استفاده کنید. استفاده از منابع را کنار نگذارید. مثلا جمع آوری آمار چندین شرکت ، می توان یک پست آمار غنی ایجاد کند.
9-پست راهنمای جامع:
همانطور که از نامش پیداست، پستی پر از توضیحات جامع درباره مفهومی مرتبط با بازار است. پست راهنمای جامع پستی است که مردم آن را ذخیره می کنند و دائما به آن مراجعه می کنند . پس کم کاری نکنید و یک پست با مطالب کامل و عالی بسازید . با این پست ها می توانید افراد را بارها به سایت خود بکشانید و در حوزه کاریتان اعتبار کسب کنید و ثابت کنید در این زمینه اطلاعات کاملی دارید. نکته مهم این پست ها این است که محتوای آن باید به نحوی کامل باشد که خواننده نیاز نداشته باشد به جای دیگری مراجعه کند .این نوع پست ها باید طولانی و شامل هزاران کلمه و مثال و تصویر باشد. اگر پست را بتوان در 10 دقیقه خواند دیگر پست راهنمای نهایی نیست .
10-پست های سریالی :
دنبال موقعیت مناسبی برای شکستن متن در چند پست سریالی باشید مطالب خیلی طولانی یا پیچیده (از جمله پست های راهنمای نهایی) گزینه های مناسبی برای این کار است .
در مقدمه پست ذکر کنید که خوانندگان چه زمانی باید منتظر ادامه مطلب باشند. همچنین برای انتشار این پست ها برنامه مشخصی داشته باشد؛ مثلا روزانه یا هفتگی یا ماهانه .با برنامه ریزی و اعلام آن خوانندگان می دانند چه زمانی باید منتظر قسمت بعدی باشند. با رعایت این نظم می توانید افرادی را جذب کنید و برای این مجموعه پست ها دنبال کننده دست و پا کنید.حتما در هر مقاله لینکی به پست های دیگر قرار دهید تا اگر خواننده ای پست را از دست داد بتواند از طریق پست های دیگر پیدا کند.
11-پست تعریفی:
در بازارهایی که مخاطبان آن باید مفاهیمی را بدانند، وجود این پست ها لازم است . همانطور که از نامش پیداست این پست مفهوم یا تعریفی جدید را توضیح می دهد. از این نوع پست ها می توان برای صنایعی استفاده کرد که اصطلاحات ویژه خود را دارد. در پست تعریفی ، محتواهایی درباره مفهومی مشخص یا مبهم یا پیچیده تولید می کنید و درباره آن مفهوم توضیحاتی می دهید و آن را برای مخاطبان حا می اندازید.
می توانید پست های تعریفی را به صورت سریالی منتشر کنید . مثلا هر بار یک سری از جنبه های بازارتان را توضیح دهید. اگر بتوانید مفهومی خاص یا غیر معمول یا بحث برانگیز را به خوبی توضیح دهید به دست آورد با ارزشی می رسید .انتشار یک یا چند پست تعریفی علاوه بر این که شما را از دیگران متمایز می کند ، برای مردم جذابیت ایجاد می کند.
12-پست حاوی ویدئوی یوتیوب:
در این پست ها از ویدئو محبوب یوتیوب برای تولید محتوایی جذاب استفاده می شود .حال یا می توانید ویدئو خودتان باشد یا ویدئو دیگری که اجازه استفاده از آن را دارید. برای تولید این نوع پست ها،از جاهای مختلف ویدئو اسکرین شات بگیرید و توضیحات نوشتاری به آن اضافه کنید. سپس کل ویدئو را در پست قرار دهید با این روش می توانید به آسانی و با سرعت محتواهای با ارزش و جذاب تولید کنید .
13-پست پروفایل:
مشخصات یا شرح حالی از فردی تاثیر گذار در حیطه کاریتان را در پست بنویسید . نیازی نیست از او اجازه بگیرید اما اگر دوست داشتید ،می توانید. بعد از انتشار پست حتما آن فرد را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی یا رسانه های اجتماعی ، از وجود این پست آگاه کنید.با این کار ، فرد تاثیر گذار می تواند این پست را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد و شما در ذهن مخاطبان خواهید ماند.
14-پست های چند منبعی:
از 3 یا چند فرد مجرب در حوزه کاریتان یک سوال بپرسید و نتایج به دست آمده را در یک پست گرد آورید. مثلا اگر در حوزه تناسب اندام فعالیت دارید، از چند مربی برتر بدنسازی بپرسید بهترین تمرین برای سلامت قلب و عروق چیست؟ سپس پاسخ آن ها را در یک پست جمع آوری کنید.
محتوای پست های چند منبعی کیفیتی عالی دارد و به سادگی گرد آوری می شود و توسط خود این افراد تاثیر گذار به اشتراک گذاشته می شود .بدیهی است که این پست ها ، دنبال کننده های افرادی را که از آنها نقل قول کرده اید هم جذب می کند .به تجربه دریافته ایم وقتی 10 فرد تاثیر گذار معرفی کنید و هر یک ، 100 کلمه درباره پست وبلاگ صحبت کنند ، یعنی شما سایتی قدرتمند دارید.
15-پست های مصاحبه ای:
برای پست های مصاحبه ای، سراغ افراد تاثیر گذار در بارارتان بروید و مجموعه سوالاتی را از او بپرسید و نتایج را در یک پست گرد آوری کنید. این پست را می توانید در قالب روزنامه یا مجله یا به صورت لیستی از سوال و جواب بنویسید.
حتی موثرترین و تاثیر گذارترین افراد هم دوست دارند برای شما مصاحبه ای انجام دهند؛ حتی اگر وبلاگتان مخاطبان زیادی نداشته باشد.
بهترین راه برای مصاحبه با افرادی که وقت محدود دارند مصاحبه صوتی است.
مصاحبه نوشتاری زمان بر و مصاحبه تصویری کمی سخت است و ضروری است مصاحبه کننده و مصاحبه شونده هر دو در یک جا باشند . در مضاحبه صوتی به راحتی می توانید صدای طرفین را ضبط کنید؛ ضمن اینکه انجام دادن این مصاحبه به راحتی و با یک تماس تلفنی نیز امکان پذیر است.
16-پست های لینک دار:
برای تولید این پست ها ، محتواهای باب میل مخاطبان تان را از سایت های دیگر جمع آوری کنید و برای آن محتوا ، لینک و توضیحات لازم را ذکر کنید. محتواهایی که جمع آوری می کنید لازم نیست حتما مرتبط باشد، فقط باب میل مخاطبان باشد. این شکل از محتوا به نوعی نشانگر آن چیزی است که شرکت دنبال می کند و به وبلاگ ها و مقاله ها و کتاب هایی ارزشمند یافته اید. لینک دارد. حالت دیگر این است که از ابزارهایی مثل BuzzSumo برای یافتن محتواهای محبوب استفاده کرده و آن محتوا را در یک پست جمع کنید.
چنین پستی می تواند کارایی مثل پست های سریالی داشته باشد. یادتان باشد به افراد یا سازمان هایی که از محتوایشان استفاده کرده اید خبر بدهید تا تاثیر گذاری پست را به حداکثر برساند.
17-پست نقل قول:
این پست ها بسیار جذاب و تاثیر گذار است؛ به همین دلیل از محتواها در مقالات نیز استفاده می شود. نقل قول افراد تاثیر گذار را جمع آوری کنید و در پستتان بگذارید.
18-پست بهترین مطالب:
این پست مثل پست های لینک دار ، شامل محتواهای بسیار جذاب است . در این پست ، محتوا یا ابزار یا هر چیز دیگری که از نظر شما بهترین است ، ذکر می کنید و نام خود را به همراه کلمه بهترین در کنار نام آن می گذارید. در پست آنچه را انتخاب کرده اید کامل شرح می دهید و دلیل بهتر بودن آن را ذکر می کنید. در این پست می توانید از طرز نوشتار وبلاگ های دلخواهتان یا طراحی هایی که از نظرتان جذاب است ، استفاده کنید . این روش ، یکی دیگر از روش های فوق العاده برای ارائه ارزش به خواننندگان و اشاره به افرادی است که تمایل دارید با آن ها همکاری کنید.
19-پست منتخب هفته :
ین نوع پست ها، پست های سریالی است که بین نویسندگان رایج است . محتوای این پست می تواند وبلاگ و پادکست و ابزار و… دلخواهتان در هفته اخیر باشد. معمولا ابن محتواها نسبتا کوتاه است و فقط یک چیز ( مقاله ، ابزار، منابع دیگر مورد استفاده) را توصیف می کند.
20-پست پیشنهاد دنبال کردن :
در این پست ها افراد یا شرکت هایی را معرفی می کنید که فکر می کنید بهتر است مخاطبان تان دنبال کنند.فهرستی از افراد تاثیر گذار تهیه کنید و توضیحی درباره آن ها بدهید. در نهایت برای سایت و کانال رسانه های اجتماعی و رویدادهای مربوط و کتاب های این افراد لینکی قرار دهید.
21-پست داستان:
داستان ها به دلیل جذاب بودن، پست های تاثیر گذاری ایجاد می کنند. در این مقاله ها داستانی را تعریف می کنید و برای مخاطبان جذاب است. لازم نیست پست های داستانی حاوی داستان ویژه باشد یا همه داستان ها پیچیده باشد. مثلا تبلیغات همیشه در کمتر از 60 ثانیه ، داستان می سازد.
22-پست طنز:
این پست ها باید با شوخ طبعی همراه باشد یا مبالغه آمیز باشد. این پست ها برای موضوعاتی کارآمد است که زمان مشخصی دارد؛ مثلا رویدادهای ورزشی یا اتفاق های سیاسی.دی آنین که روزنامه طنز است و به اخبار جهانی و ملی و اجتماعی می پردازد. نمونه ی عالی یک شرکت رسانه ای دیجیتال است که محتوای طنز تولید می کند.
23-پست کارتونی:
در این پست ها متن مقاله حول یک کارتون می چرخد . این کارتون باید برای مخاطبان جذاب باشد وبه رویدادهای بازارتان مربوط باشد. این نوع پست ها را به صورت سریالی (روزانه ، هفتگی ، ماهانه) هم می توان منتشر کرد.
24-پست میم :
میم ها نوعی محتوای طنز آمیز است که در اینترنت منتشر می شود. میم می تواند شبیه پست های طنر یا پست های کارتونی باشد. در این پست میمتان را می سازید یا چند میم را کنار هم می گذارید و منتشر می کنید.
25-پست تقلیدی:
در این پست محتوایی را از فردی خوش نام یا محصول یا یک رسانه تقلید می کنیم. حتما در بیان قوت ها و ضعف های فرد یا محصول اغراق کنید.
26-پست های زمان دار:
پست های زمان دار آخرین اطلاعات درباره یک موضوع را منتشر می کنند. برای انتشار این پست ها باید متعهد باشید که پست ها را به موقع منتشر کنید .اگر از پس این کار بر بیایید ، یکی از پر بازدیدترین محتوا ها را ایجاد کرده اید؛ چون شما جز اولین کسانی هستید که آن اطلاعات را نشر داده اید. اگر به روز بودن و اطلاع از آخرین اخبار کاری دلهره آور به نظر می رسد می توانید پست های هفتگی بگذارید که هفته ای یک بار آخرین اخبار را در اختیار افراد می گذارد.
پنج ایده برای پست های زمان دار:
27-پست نقد:
محصول یا رویداد یا هر چیزی که به تازگی عرضه شده یا روی داده است، نقد کنید. ارزش این پست به مثبت نگری نیست، به واقع گرایی است.
28-پست نظر سنجی:
برای ایجاد این پست ها ابتدا موضوعی جذاب را انتخاب کنید. با استفاده از ایمیل یا رسانه های اجتماعی یا یک ملاقات حضوری در خصوص آنها نظر سنجی کنید. در نهایت ، نظرات را در یک پست وبلاگ منتشر کنید.
29-پست اخبار:
می توانید مثل رسانه های خبری بعد از وقوع یک رویداد، پست های خبری تولید و منتشر کنید. نیازی نیست بی درنگ آن را منتشر کنید. برای نتیجه بهتر حتما نگرشی را در پست به کار گیرید که ارزشمند و سرگرم کننده باشد.
30-پست روند:
بعضی از تولید کنندگان محتوا می توانند روندی که اتفاق خواهد افتاد ، پیش بینی کنند. اگز می توانید روند را حدس بزنید ، پست هایی را منتشر کنید که بر این اساس و محبوب باشد.
31-پست موضوعی:
موضوع هایی که بر مخاطبان تاثیر می گذارد انتخاب کنید و درباره آنها محتوا بسازید ، اما به موقع.
32-پست انگیزشی:
بعضی از محتواهای تاثیر گذار در اینترنت نه اطلاعات است و نه سرگرمی ؛ انگیزشی است . در صنایع تناسب اندام و سلامتی جسم و روح معمولا از این رویکرد استفاده می شود. پست انگیزشی می تواند عملکردی مثل پست داستان یا پست پروفایل یا پست نقل قول داشته باشد.
33-پست تعطیلات:
بعضی از وبلاگ ها در تعطیلات فعالیت نمی کنند؛ اما می توان به شیوه دیگری هم عمل کرد. تعطیلات فرصتی عالی برای نشان دادن ماشینی نبودن شرکت است . با استفاده از این فرصت، نیاز مخاطبان را بر طرف کنید.
در پست تعطیلات می توانید از خلاقیتتان بهره ببرید .لازم نیست حتما از تعطیلات اصلی سال استفاده کنید؛ مثل روز ملی دانشجو در 16 آذر یا روز مادر و یا پدر .
34-پست تجربه شخصی:
دراین پست نویسنده تجربه شخصی خود را بازگو می کند . بعضی از محتواهای محبوب در اینترنت محتوایی است که نویسنده از تجربیاتش را برای دیگران بازگو می کند.
35-پست پشت صحنه:
مردم دوست دارند به پشت صحنه بروند و ببینند آنجا چه خبر است. اگر دنبال کننده های وفاداری دارید احتمالا خیلی از آنها می خواهند بدانند پشت صحنه چه خبر است. می توانید محتواهایی با این ایده را اجرا کنید. مثلا می توانید یک روز از زندگی یکی از مدیران را نشان دهید یا فرآیند تولید یک فیلم را توضیح دهید. در این پست می توانید با افزودن تصویر و ویدئو متن تان را بهبود ببخشید.
36-پست خارج از موضوع :
در این مبحث درباره اهمیت مرتبط بودن مطالب با بازار صحبت می کنیم . اما گاهی می توان پست هایی ایجاد کرد که محتوای آن کاملا متفاوت با موضوعات قبلی است. این عملکرد کمی ریسک دارد. اما اگر دنبال کننده های وفاداری داشته باشید که شرکتتان را می شناسند و معمولا با مجموعه ای از عناوین مرتبط و مشابه مواجه شده باشند، این نوع پست ها آن ها را غافلگیر می کند و واکنشی خوشایند در پی دارد.
37-پست پرخاشگری:
در این پست انسانیتتان را با نشان دادن تعصب و خشمتان درباره مطلبی مربوط به مخاطبان تان نشان می دهید. این پست مناسب هر شرکت و هر فردی نیست؛ اما اگر به جا استفاده شود می تواند بازخورد خوبی از مخاطبان بگیرید.
برخی از سازمان ها از وبلاگشان برای تبلیغ استفاده می کنند. به این صورت که در پست ها محصولات یا خدماتشان را می فروشند.شاید این نوع پست ها کمی تحلیلی به نظر برسد؛ اما برای بعضی شرکت ها عملکردی عالی دارد. هشت نمونه از پست های تبلیغاتی را برای شما آورده ایم .
38-پست مقایسه ای:
همانطور که از نام این پست پیداست ، در پست مقایسه ای قابلیت ها و فواید محصولتان را با محصول رقیب مقایسه می کنید.برای کسب نتایج بهتر و اعتماد بیشتر ، مواردی را در نظر بگیرید که محصول شما را بهترین راه حل معرفی نمی کند.
39-پست شرح پروژه :
این پست شبیه پست پشت صحته است . دراین پست نشان می دهید که یک شرکت چگونه پروژه ای را کامل می کند. یکی از پروژه های خاصی را که شرکتتان در حال حاضر روی آن کار می کند یا اینکه به پایان رسانده است، در پست وبلاگتان نشان دهید. فرآیند و استراتژی به کار رفته را شرح دهید و اگر امکان دارد نتایج را هم توضیح دهید.
40-پست گزارش مالی:
در پست گزارش مالی دفتر را باز می کنید و شرحی از درآمد خود یا شرکت را در اختیار مخاطبان می گذارید. دقیق توضیح دهید که چقدر درآمد داشته اید . این درآمد از کجا آمده است و از همه مهم تر اینکه تجربه کاری چه درسی به شما داده است. این رفتار شفاف اعتماد مخاطبان را جلب می کند.
41-پست اخبار شرکت:
با استفاده از وبلاگ، مشتریان و مشتریان احتمالی را از روند استخدام کارمندان جدید و درآمد ها و قراردادهای در حال تنظیم و تغییراتی که در شرکتتان رخ می دهد، مطلع میکنید. این پست هم مثل پست گزارش مالی باعث جلب اعتماد می شود.
42-پست اخبار محصولات :
این پست مشابه پست اخبار شرکت می باشد. برای این پست محتوایی تولید می کنید در خصوص محصولات یا خدمات جدید یا محصولاتی که به تازگی تغییری داشته اند . اگر محصولات یا خدماتتان طرفداران متعصبی دارد، با انتشار پستی که محصولات جدید را معرفی می کنید، می توانید آن ها را خوشحال کنید.
43-پست ارائه :
می توانید ارائه هایی را منتشر کنید که کارمندان شرکت انجام داده اند و حاوی محتوای جالب و ارزشمندی برای مخاطبان شماست. در پست ،ویدئوی ارائه را به عنوان مکمل متن قرار دهید، حتما در پست اسلایدهای ارائه را قرار دهید تا خوانندگان بتوانند آن را مطالعه کنند.
44-بهترین پست :
بر خلاق پست بهترین ها که بیشتر به آن پرداختیم، در اینجا محبوب ترین پستی را که در یک بازه زمانی در وبلاگ منتشر کردید، قرار می دهید. محتواهایی را انتخاب کنید که بازخورد خوبی از محاطبان گرفته و ترافیک زیادی در سایت ایجاد کرده و کامنت های خوبی دریافت کرده است.
45-پست راهنمای محصول :
محتوایی تولید کنید که به کاربران در استفاده از محصولاتتان کمک کند . این نوع پست ، هم تبلیغاتی است و هم کاربردی و اگر در وبلاگ و برای مخاطبان درست استفاده شود. بسیار تاثیر گذار است.
مشتریان احتمالی هم این پست های راهنمای محصول را می خوانند ، یعنی این پست ها ممکن است آن ها را جذب کند.
46-پست مناظره :
خیلی ها از بحث کردن لذت می برند . در این پست بحثی را از یک جنبه بیان می کنید. البته ممکن است کسانی هم باشند که با شما هم عقیده نباشند.
47-پست جدالی:
در این پست جدالی راه می اندازید . با یک فرد یا شرکت بحث می کنید و مخاطبان را وادار به انتخاب یک طرف می کنید. مراقب باشد؛ چون با این روش ممکن است دشمنانی پیدا کنید که آن ها هم پست جدالی علیه شما منتشر کنند. به هر حال اگر همه چیز خوب پیش برود ، پست جدالی می تواند طرفداران سرسختی برایتان دست و پا کند.
48-پست پیش بینی:
پیش بینی خود را درباره یک موضوع با شرایط بگویید .اگر عملکردی متفکرانه داشته باشد، پست پیش بینی ، بازخورد مناسبی خواهد داشت.
49-پست های واکنشی:
در این پست به محتوایی که فرد دیگری منتشر کرده ، واکنش نشان دهید. محتوایی که به آن واکنش نشان می دهید ممکن است یک پست وبلاگ یا کتاب یا ارائه باشد.در این پست می توانید احساساتتان را توضیح دهید.
50-پست واکنش به محتوا :
در این پست ، محتوایی مثل ویدئو یا ارائه یا اینفوگرافیکی می گذارید و واکنشتان به آن محتوا را نشان می دهید . برای این کار می توان ویدیئو هایی را در یوتیوب و ارائه هایی را در اسلایدرشیر و اینفوگرافیک هایی را در Visual.ly یافت . این پست بسیار شبیه پست های واکنشی است با این تفاوت که محتوایی که له آن واکنش نشان می دهید، در خود پست ضمیمه می کنید. ضمیمه های کوچک اما قابل توجه .
ابتدا با مقدمه ای شرایط را برای مخاطبان توضیح دهید. سپس خود محتوا را قرار دهید. بعد از آن واکنس خود را به محتوا بیان کنید . عنوان این پست ها معمولا برگرفته از عنوان محتوایی است که به پست ضمیمه کرده اید.
هنگام انتخاب محتوا برای نشان دادن واکنش ، از ویدئوهایی استفاده کنید که بازدید زیادی داشته اند یا از اینفوگرافیک ها و ارائه هایی استفاده کنید که در رسانه های اجتماعی ، مثل اینستاگرام، فیسبوک ، پینترست یا توییتر ، آمار اشتراک گذاری بالایی دارند. واکنش خود را در خصوص این محتواهای محبوب بیان کنید. با این کار مطمئن می شوید که پست شما قطعا بازدید زیادی خواهد داشت.
51-پست سوال:
این پست شبیه پست FAQ است . پست سوال به پرسش هایی که مخاطبان در رسانه های اجتماعی یا انجمن ها یا کامنت های وبلاگ می پرسند ، پاسخ می دهد. برخلاف پست های FAQ ، پست سوال ممکن است درباره چیزی باشد که معمولا پرسیده نمی شود اما برای کاربران جذاب است.
52-پست جواب:
پست جواب برادر پست سوال است. در این پست سوالی می پرسید و از مخاطبان می خواهید که در کامنت جواب آن را بدهند. این نوع پست ها معمولا خیلی کوتاه است. در واقع حجم این پست ها را صحبت ها و نظرات کاربران در کامنت ها مشخص می کند. این پست ها به شرطی خوب عمل می کند که دنبال کننده هایی داشته باشد که طرفداران صفحه تان باشند و معمولا برایتان کامنت بگذارند.
53-پست چالشی:
در این پست مخاطبان را به یک چالش دعوت کنید. این پست های می تواند به صورت سریالی منتشر شوند و هر چند وقت یک بار افراد خاصی را هدف بگیرد.
54-پست معرفی مشتری:
پستی ایجاد کنید که درباره یک مشتری یا پروژه ای که با یکی از مشتریان داشته اید توضیح دهد . هر چند این نوع پست ها معمولا تبلیغاتی است،جذابیت هم ایجاد می کند.
55-پست رایگان:
در این پست ها محتوای رایگان را در اختیار مخاطبان می گذارید. این محتوای رایگان می تواند دانلودی رایگان یا محتوای موضوعی یا یکی از کالاها یا خدماتتان باشد.
56-پست رقابت:
رقابتی را در سایتتان مطرح کنید و قوانین و شرایط ورود و برنده شدن را توضیح دهید. پست های رقابت هم می تواند به کارآمدی پست های سریالی باشد به همراه به روز رسانی نتایج مسابقه.
57-پست سرگرم کننده:
وقتی افراد با محتوایی سرگرم شوند ، احتمال اینکه آن محتوا را به اشتراک بگذارند بیشتر می شود. تولید محتوای سرگرم کننده ممکن است سخت باشد؛ اما اگر بتوانید آن را ایجاد کنید، محتوای بسیار تاثیر گذاری برای سایت خواهد بود.