Google Remarketing Tag یا گوگل ریمارکتینگ چیست؟

در صورتیکه تمایل داشته باشید در زمینه تبلیغات دیجیتال به یک متخصص حرفه ای تبدیل شوید و بهترین بازخورد از تبلیغات دیجیتال را دریافت کنید ، می بایست با مفهوم ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد (remarketing) آشنا باشید. تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات کلیکی است که توسط گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است. این سیستم تبلیغاتی نیز مانند دیگر کانال های تبلیغات آنلاین دارای امکانات و قابلیت های متعددی برای ریمارکتینگ است. ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل تنها یک استراتژی بازاریابی نیست ، بلکه مزیت اصلی آن کاهش هزینه های تبلیغاتی شما است. با استفاده از ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل می توانید کلیک و ورودی های بیشتری با هزینه ی بسیار کمتری برای تبلیغ خود داشته باشید.

کاهش هزینه های تبلیغاتی و دریافت بازخورد بهتر از تبلیغات در گوگل ، موضوعی است که برای هر کسب و کار آنلاینی که از این سرویس استفاده می کند به عنوان یک دغدغه و استراتژی تعریف شده است و عموماً کاربران سرویس گوگل ادوردز به دنبال بهترین راه حل ها برای کاهش هزینه های خود هستند. همین موضوع برای آشنا شدن شما با مفهوم ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل کفایت می کند.

مهم نیست که به تازگی از تبلیغات گوگل استفاده می کنید و یا از کاربران قدیمی این سرویس تبلیغاتی هستید ، تنها به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در گوگل به صورت رقابتی بوده و باید از تمامی ابزارهای موجود برای برنده شدن در این رقابت و کسب بازخورد بهتر نسبت به رقبای خود استفاده کنید ، در غیر این صورت باید گفت که پس از مدتی با شکست و هدررفت هزینه های تبلیغاتی مواجه خواهید شد. یکی از راه حل ها برای افزایش فروش از طریق تبلیغات گوگل ، استفاده از ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد است.

برای شروع به کار بیایید نگاهی به تعریف ریمارکتینگ بیاندازیم و بررسی کنیم که این ابزار چگونه می تواند سبب پیروزی شما در رقابت های بازاریابی دیجیتال شود.

تعریف ریمارکتینگ یا بازریابی مجدد (Remarketing) :

ریمارکتینگ به استراتژی ای در تبلیغات آنلاین گفته می شود که از طریق آن کاربرانی که قبلاً وارد سایت شما شده اند را مورد هدف قرار می دهد.

برای هدف گیری این کاربران ، مراجعه قبلی آنها به سایت و پذیرفتن کوکی سایت توسط کاربر الزامی است.

در مقایسه با کمپین های عادی تبلیغات گوگل که هدف اصلی استفاده از آنها هدایت کاربر به سایت و آشنایی با محصولات و خدمات سایت شما است ، کمپین های ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل ، به طور خاص برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند ، از این رو به آن بازاریابی مجدد گفته می شود.

مزایا و دلایل زیادی برای استفاده از ریمارکتینگ وجود دارد که در ادامه مقاله به آن پرداخته ایم اما قبل از آن باید این مورد را بررسی کنیم که ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل چگونه کار می کند؟

ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل چگونه کار می کند؟

کمپین های ریمارکتینگ بر اساس کوکی های سایت ایجاد می شوند. زمانیکه یک کاربر وارد سایت شما می شود ، اطلاعاتی جهت ردگیری در مرورگر کامپیوتر کاربر ذخیره می شود. کوکی ها دارای اطلاعات زیادی از جممله آخرین زمان ورود و صفحات مرورشده توسط کاربر می باشد.

این اطلاعات ذخیره شده توسط کوکی ها ، به گوگل ارجاع داده می شود و سپس به گوگل اجازه می دهد که از این اطلاعات برای ریمارکتینگ و نمایش مجدد تبلیغ به این کاربرها استفاده نماید.

روند نمایش مجدد تبلیغ بدین صورت است که وقتی کاربری که قبلاً به سایت شما مراجعه کرده و در سایت دیگری که جزء شبکه AdSense گوگل است قرار دارد ، تبلیغ سایت شما به او نمایش داده می شود. با توجه به گستردگی شبکه AdSense گوگل ، تقریباً می توان گفت که احتمال نمایش مجدد تبلیغ به کاربر بسیار بالاست.

مزایای ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل :

ریمارکتینگ در گوگل ادوردز دارای فواید و مزیت های متعددی است ، از کاهش هزینه های تبلیغ گرفته تا امکان هدف گیری مجدد کاربران سایت.

– هزینه بسیار پایین

هزینه بسیار پایین ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل را می توان مهمترین مزیت آن بیان کرد. در صورتیکه به صورت عادی از تبلیغ در گوگل استفاده می کنید و به عنوان مثال برای هر کلیک 20 سنت پرداخت می کنید ، می توانید با هزینه ای در حدود 2 تا 3 سنت کلیک های هدف گذاری شده از طریق ریماکتینگ برای سایت خود داشته باشید.

بسیاری از کاربران برای استفاده از یک سرویس یا خرید محصول چندین سایت را مورد بررسی قرار می دهند ، بنابراین نمایش مجدد تبلیغ به این کاربران که قبلاً وارد سایت شما شده اند ، احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری را افزایش می دهد. با استفاده از ریمارکتینگ می توانید این کار را با هزینه بسیار کمی انجام دهید.

– هدف گیری کاربران خاص

مزیت دیگر ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل ، امکان هدف گیری کاربران خاص بر اساس معیارهای متنوع مانند سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی و … است. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید تعیین کنید که این کاربران که قبلاً به سایت شما وارد شده اند ، در چه سایتی مجدداً تبلیغ شما را مشاهده کنند.

برخلاف تبلیغات عادی گوگل ، ریمارکتینگ معمولاً بر روی پیشنهادات ویژه ، کدها و کوپن های تخفیف تمرکز می کنند. در واقع بر روی هر چیزی که سبب می شود کاربر مجدداً مجاب شود به سایت شما مراجعه کند.

قبل از اینکه اقدام به ایجاد ریمارکتینگ برای تبلیغات گوگل کنید ، به این نکته فکر کنید که کاربران به چه دلایلی می توانند از سایت شما خارج شوند؟ در واقع خود را بجای کاربر قرار داده و همچنین سایت های رقیب و نقاط قوت آن ها را بررسی کنید.

استفاده از بنرها و عبارات مناسب ، مهمترین نقش را در جذب مجدد کاربران به سایت ایفا می کند. برای تبلیغات ریمارکتینگ خود حتماً ازعباراتی استفاده کنید که کاربر مجاب شود مجدداً وارد سایت شما شوند ، به این نکته دقت کند که این کاربران قبلاً وارد سایت شما شده اند و با سایت شما تا حدودی آشنایی دارند.

همانگونه که بیان شد ، هزینه های ریمارکتینگ در تبلیغات گوگل بسیار پایین است (در حدود چند سنت برای هر کلیک). با استفاده از گوگل ادوردز می توانید در عرض چند دقیقه ترافیک با کیفیت بالا وارد سایت خود کنید. با این حال، فقط به این دلیل که این افراد روی تبلیغات شما کلیک می کنند، به این معنا نیست که همیشه قصد خرید را دارند.

در مقایسه با تبلیغات جستجوی گوگل، شبکه نمایش گوگل بالاترین میزان کلیک های جعلی را دارد و از آنجاییکه کمپین های بازاریابی مجدد از شبکه نمایش گوگل استفاده می کنند، بنابراین احتمال کلیک های هرز بر روی تبلیغات ریمارکتینگ شما افزایش می باید.

بنابراین هدفگیری مناسب کاربران ، اصلی ترین قاعده برای دریافت سود مناسب از ریمارکتینگ گوگل ادوردز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *