طی این سال ها هیچ چیز به اندازه جست و جو ، بر بازاریابی دیجیتال تاثیر گذار نبوده است .اوایل ظهور اینترنت ،موتور های جستجویی مثل آلتا ویستا و لایکوس و یاهو ، کارکرد بسیار ساده ای داشتند . کافی بودن بازارایابان چند ویژگی  مهم این سایت ها را بدانند . آن وقت می توانستند  بدون توجه به کیفیت سایت آن را در اولویت موتور های جستجو  قرار دهند.

امروزه موتور های جستجو مثل گوگل  ، برای مشخص کردن ترتیب نمایش صفحات سایت ها ، صدها  عامل را در نظر می گیرد.امروزه در عصر بازاریابی جستجو ، صفحات برتر هستند  که برنده می شوند .مطمئنا هنوز  ترفندهایی وجود دارد  که بازاریابان معتبر کمتر به سراغ آنها می روند؛ اما قوانین به نحوی تغییر کرده که به نفع افرادی باشد  که بر اساس قوانین کار می کنند.

جست و جو به موتور های جستجو کننده  ، مثل: گوگل  و بینگ محدود نمی شود. رسانه های اجتماعی  مثل فیسبوک  و پینترست هم قابلیت  جست و جو دارند . همچنین  آمازون و آی تیونز و مشاور سفر ( تریپ ادوایزر ) و هزاران سایت دیگر امکان جست و جو را برای کاربران  فراهم می کنند. بسته به کسب و کارتان ممکن است دانستن  تفاوت  طرز کار جست و جو  در یوتیوب یا آمازون به نسبت گوگل  یا بینگ ، مهم باشد.

سه عامل اصلی در بازایابی جست و جو:

در بازاریابی جست و جو سه عامل اصلی  وجود دارد  که هرکدام انگیزه های ویژه  خود را دارد . آگاهی از این که این عوامل چیست و چه چیزی می خواهد  ، کمک می کند  از نحوه بازاریابی  جست و جو در کسب و کارتان  درک بهترین پیدا کنید . این عوامل مهم عبارت اند از :

جست و جو کنندگان: افرادی  که عبارت را در موتور جست و جو  می نویسند .

موتور های جستو جو : برنامه هایی که افراد از آن برای پیدا کردن محصولات  ، خدمات  ، محتوا و… در اینترنت استفاده می کنند.

بازاریابان: صاحبان وب سایت ها  و کانال های دیگر  که محتوا منتشر می کنند و در اینترنت  به مردم ارائه می دهند.

در مقام بازاریاب و مالک  کسب و کار  می خواهید ترافیک سایت و مخاطبان  و فروش خود از بازاریابی  جستجو  را به حداکثر برسانید . برای این کار باید آنچه  جست و جو کنندگان  و موتور های جستجو  می خواهند ، به آنها بدهید.

نیاز چست و جو کنندگان :

نکته  اصلی بازاریابی موتور های جستجو درک خواسته های جست و جو کنندگان  است . آگاهی از اینکه  جست و جو کننده چه می خواهد ، عملکرد بازاریان و موتور های جستجو  را بهبود می بخشد.

مردم هر روزه از موتور های جستجو استفاده می کنند؛ از جستجو برای پروژه مدرسه گرفته  تا نظرات دیگر افراد برای کالاهای گرانی  مثل خودرو یا خانه . خواسته جستجو کنندگان ساده است : پیدا کردن  مرتبط ترین  و با کیفیت ترین  صفحات سایتی که به دنبال آن هستند، آن هم همین الان.

اگر بازاریابان و موتور های جستجو بتوانند  نیاز جستجو کنندگان را بر طرف برآورده کنند،همه با خواسته شان می رسند.جست و جو کنندگان آنچه را می خواسته اند پیدا گرده اند.بازاریابان ترافیک، مخاطب  و فروش جذب کرده اند. موتور های جستجو کاربرد دریافت کرده اند.

نیاز موتور های جستجو :

شرکت های موتور های جست و جو ، مثل گوگل، یک کسب و کار است و مثل هر کسب و کار دیگری به درآمد نیاز دارد. در نتیجه ،دانستن اینکه موتور جستجو چگونه درآمد کسب می کند می تواند سودمند باشد.اگر بدانید انگیزه موتور جستجو چیست ، می توانید بر اساس آن استراتژی جست و جوی خود را بچینید و بر روی سئو خود کار کنید.

بسیاری از موتورهای جست و جو  بیشتر درآمدشان را از طریق تبلیغات کسب  می کنند.

موتور جست و جو ترجیح می دهد بهترین ، محبوب ترین و مربوط ترین مطالب  را در اختیار جست و جو کنندگان قرار دهد.شکست در ارائه آنچه  جست و جو کنندگان  می خواهند ، باعث می شود  آنان روشی  دیگر برای محتوای  مد نظرشان پیدا کنند و این یعنی فرصت  نمایش تبلیغات  کم می شود یا از دست می رود.

سایر موتور های جست و جو با سایت هایی که برای  آن ها ترافیک  می فرستند  قرار داد می بندند تا هر وقت یک جست و جو  کننده از این سایت بازدید و از آن ها خرید کرد موتور های جستجو  از آن خرید کمیسیونی  دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *