طراحی سایت پزشکی

سایت های پزشکی یک تجارت محسوب می شود و به عنوان مالک یا سهامدار باید بتوانید آن را به صورت آفلاین و  یا آنلاین  از رقبای خود متمایز کنید. در اینترنت، کلینیک شما به عنوان یک برند شناخته می شود و تنها راه برای ایجاد شهرت به عنوان یک کلینیک، از طریق یک سایت پزشکی ممکن است.

طراحی سایت پزشکی می تواند تصویری دیجیتالی کسب و کار شما را نشان دهد زیرا بیماران آنلاین نمی توانند عملکرد شما را به عنوان یک کلینیک با دانش و مهارت های واقعی پزشکان ارزیابی کنند. آنها کلینیک شما را بر اساس آنچه در اینترنت می بینند قضاوت می کنند، و اینجاست که سایت های پزشکی وارد عمل می شوند.

به عنوان صاحب کلینیک پزشکی یا به عنوان سهامدار یک سایت پزشکی، باید خود را جای بیمارانتان بگذارید و ببینید وقتی شما را آنلاین می‌بینند. آیا تصویر دیجیتال شما واقعیت را منعکس می کند؟ آیا بیماران شما برای گذاشتن نظرات مثبت تشویق می شوند؟

آیا شهرت آنلاین خوبی دارید؟ اولین واکنشی که وب سایت پزشکی شما در بازدیدکننده ای که برای اولین بار وارد وب سایت پزشکی شما شده است، ایجاد می کند؟ چه عناصری از طراحی را می توان بهبود بخشید یا اضافه کرد تا به بیماران کمک کند تا کلینیک شما را سریعتر به صورت آنلاین پیدا کنند و از خدمات ارائه شده پس از طراحی سایت پزشکی شما استفاده کنند؟

تاثیر اینترنت بر صنعت پزشکی:

گروه سنی 35 تا 44 سال از جمعیت تحصیل کرده به احتمال زیاد خدمات پزشکی را به صورت آنلاین جستجو می کنند زیرا در این زمان است که مردم نسبت به سلامت خود احساس نگرانی می کنند. آنها به مسائل و شرایطی توجه می کنند که قبلاً به تنهایی به آن پرداخته اند.

گروه سنی 35 تا 44 سال، گروهی آگاه به سلامت و از نظر مالی با ثبات هستند که در کنار استفاده روزانه 83 درصد از آنها از اینترنت و 76 درصد از آنها از موبایل برای مرور آنلاین، این گروه سنی را به یک گروه سنی تبدیل کرده است.

با مشاهده آمار، آشکار می شود که عرصه مراقبت های بهداشتی برای ارتقای خدمات پزشکی، آموزش بیماران و ایجاد پیوند با بیماران نیاز به آنلاین شدن دارد. نتیجه واضح دیگر این است که وب سایت های پزشکی باید در دنیای وب، با موبایل  سازگار باشند.

با امتناع از مشاهده الگوهای رفتاری بیماران به صورت آنلاین، شانس رشد سایت پزشکی خود را از دست می دهید و بیماران را به سمت رقبای خود می راندید و به آنها اجازه می دهید تجارت خود را توسعه دهند، خدمات خود را تبلیغ کنند و شهرت خود را پرورش دهید.

پنج عنصر مهم و موثر طراحی سایت پزشکی:

برای درک کامل آنچه که بهترین وب سایت های پزشکی را از بقیه جدا می کند، ابتدا باید مراحل تعامل دیجیتال بین یک مشتری تاثیر گذار و یک وب سایت را از منظر تجاری درک کنید:

هدف از طراحی سایت پزشکی چیست؟:

هر وب سایتی باید با هدفی ایجاد شود و وب سایت های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آیا به بیمارانی نیاز دارید که با کلینیک خود آشنا شوند؟ آیا می خواهید آنها درباره خدمات شما پرس و جو کنند؟ آیا می خواهید آنها یک قرار ملاقات رزرو کنند؟

ساختار متن در طراحی سایت پزشکی:

خود را به جای بیماران قرار دهید و سعی کنید زمینه دسترسی آنها به وب سایت و متعاقباً تجارت شما را تجسم کنید. محتوای بصری و متنی صفحه اصلی خود را با آن شرایط خاص تطبیق دهید.

انتظارات از سایت های طراحی شده پزشکی:

طراحی سایت پزشکی مانند همه وب سایت ها باید راه حلی برای مشکلی که بازدید کننده با آن مواجه است ارائه دهند. بازدیدکنندگان شما انتظار دارند چه چیزی در وب سایت شما پیدا کنند؟ آن مشکل را پیدا کنید و راه حلی را که انتظار دارند در وب سایت پزشکی شما پیدا کنند به آنها ارائه دهید.

تسهیل خدمات رسانی به مشتریان بعد از طراحی سایت پزشکی:

به یاد داشته باشید که با آسان کردن وب گردی، تجربه بازدیدکنندگان خود را راحت کنید. هدایت بیش از حد پیچیده، بازدیدکننده را ناامید می کند و باعث ناراحتی می شود، که آنها از نظر ذهنی با امکانات پزشکی که شما ارائه می دهید نیز مرتبط می شوند.

تطبیق پذیری:

در طراحی سایت پزشکی باید با عصر موبایل امروزی تطبیق داده شود. وب سایت های پزشکی باید از هر دستگاهی، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش قابل دسترسی باشند، بنابراین به اجرای طراحی واکنش گرا توجه کنید. از بهترین وب سایت های سلامت پیروی کنید.

نکات مهم در طراحی سایت پزشکی:

وب سایت های پزشکی باید به عنوان یک منبع پزشکی آنلاین اعتماد به نفس را القا کنند و بیماران/بازدیدکنندگان را از طریق طراحی تحریک کننده یا نحوه ارائه اطلاعات دور نکنند.

مردم از وب سایت های پزشکی انتظار دارند که وب سایت حاوی اطلاعات مفید در زمینه  سلامت باشد، یعنی تمام اطلاعاتی را که انتظار دارند در مورد مسائل سلامتی خود بیابند در اختیار آنها قرار دهند.
سلامت موضوع حساسی است و مردم احساس می کنند نیاز دارند با فردی که به سلامتی خود اعتماد دارند ملاقات کنند، بنابراین پزشکان و پرسنل خود را متناسب با آن معرفی کنید.
وقتی بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های پزشکی وارد می‌شوند، پیش ازآن از یک مسئله پزشکی رنج می برند، بنابراین زمان و انرژی لازم برای پیمایش سایت های دشوار را ندارند.
افراد بیشتری در گروه هدف شما از دستگاه های تلفن همراه برای جستجوی خدمات پزشکی استفاده می کنند.سایت پزشکی طراحی شده باید رسپانسیو باشد.
بسیار مهم است که از هر ابزار بازاریابی موجود برای ارتقای منبع خود استفاده کنید، از جمله شبکه های رسانه اجتماعی، که می تواند تعامل کاربر را افزایش دهد.

مواردی که بعد از طراحی سایت پزشکی باید در سایت درج شود:

شما کی هستید؟ خودتان را معرفی کنید:

نام خود را معرفی کنید.شما یک جراح عمومی هستید، اما رشته پزشکی جراحان عمومی متعددی دارد. چرا یک بیمار شما را انتخاب می کند؟ خوب، این فرصتی است که با ارائه اطلاعات صحیح، پیوند عاطفی را با بیماران خود ایجاد کنید.

علاوه بر مدارک، گواهینامه ها، آموزش و غیره، باید چیزی اضافه کنید که اولین بازدید شما توسط کاربر ،ماندگار شود و توجه بازدیدکننده را در سطح احساسی به خود جلب کند: چرا جراحی عمومی را انتخاب کردید!

چه کار میکنید؟ یک صفحه در وب سایت پزشکی خود را به هر متخصص اختصاص دهید!

به عنوان یک متخصص پزشکی، تخصص های شما برای شما بسیار واضح است، اما باید درک کنید که بیمار شما از نظر پزشکی آموزش دیده نیستند. بنابراین، مطمئن شوید که یک ارائه جامع و توصیفی از هر یک از تخصص های خود را در صفحه ای متفاوت ارائه می دهید.

علاوه بر اثبات اینکه شما به اندازه بهترین وب سایت پزشکی قابل اعتماد هستید، اختصاص یک صفحه به هر یک از متخصص های فرعی شما یک رویکرد سئو عالی است زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد کلمات کلیدی بیشتری را که بیماران به دنبال آن هستند با محتوای وب سایت شما مطابقت دهند.

این امر وب سایت شما را تا جایی که به موتورهای جستجو مربوط می شود مرتبط می کند و شما را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار می دهد، درست جایی که وب سایت پزشکی شما پیدا می شود.

موقعیت مکانی شما کجاست؟ نام، آدرس، تلفن و رسانه های اجتماعی خود را اضافه کنید:

بازدیدکنندگان شما باید بتوانند به سرعت تعیین کنند که کجا می توانند شما را پیدا کنند، بدون اینکه در هر مکان آنلاینی که کسب و کار شما در آن لیست شده است. لینک های شبکه های اجتماعی خودتون رو اضافه کنید که بازدیدکنندگان ممکن است با آن آشنا باشند. اگر وب سایت شما به هم ریخته به نظر می رسد، می توانید از یک QR Code Generator برای طراحی یک کد QR سفارشی با صفحه فرود که شامل تمام پیوندهای رسانه های اجتماعی شما در یک مکان است استفاده کنید.

چرا بیماران باید سایت شما را انتخاب کنند؟ ارائه محتوای ارزشمند و مفید:

شما تنها پزشک در جهان نیستید، بنابراین با ارائه محتوای ارزشمند به بازدیدکنندگان خود دلیل خوبی برای رزرو وقت ملاقات بدهید. محتوای ارزشمند برای بیماران چیست؟ محتوای ارزشمند و مفیدی در مورد مسائل بهداشتی و پزشکی که آنها را به سایت شما هدایت کرده است ، بدهید.

بازدیدکنندگان شما چگونه می توانند با شما تماس بگیرند؟ آنها را به جایی که می خواهید بروند راهنمایی کنید!

وب سایت های پزشکی قابل اعتماد، صرف نظر از نوع مرکز پزشکی، پزشکان در کلینیک ها، مطب پزشک معمولی یا یک کلینیک ارزان قیمت، همگی باید راهی قابل مشاهده برای تماس با شما و تعیین وقت ملاقات در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند. سایت پزشکی شما بالاخره یک تجارت است!

به یاد داشته باشید که ارائه شماره تلفن کافی نیست. شامل آدرس، نقشه ها، ایمیل، سیستم رزرو آنلاین. ابزارهای زیادی برای برقراری تماس سریع و آسان ،مسیرها و روش های منتهی به کلینیک شما به چه صورت می باشد.

نتیجه گیری:

طراحی وب سایت های پزشکی وب سایت های متوسط  و معمولی نیستند. آنها نیاز به یک رویکرد خاص و ورود به ذهن بیماران را دارند. طراحی و توسعه یک وب سایت پزشکی چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست، به خصوص اگر نکات ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *