ساخت نشان تجاری با استفاده از وب سایت. اینترنت فرصت های جدیدی را برای ساخت و تقویت نشان تجاری ارائه می دهد: برای افزودن مقداری هیجان به نشان تجاری، افزودن ارزشی اضافی (یا  “ارزش افزوده”)، توسعه تجربه و بهبود تصویر ،از خود بپرسید” یک وب سایت چه تجربه ای را می تواند ارائه دهد که واقعامنحصر به فرد باشدو بیانگر نشان تجاری نباشد؟”روزنامه ای که به شما اجازه ساخت روزنامه خاص شما را بدهد وآن را به صورت الکترونیکی ارائه دهدیا یک تولید کننده خودرو که به شما اجازه می دهدخودروی خاص خود رابسازید یا یک شرکت دوربینکه به شما اجازه می دهدنحوه استفاده از دوربین رابا شبیه سازی تصویر گیری با تنظیمات متفاوت بیاموزید و به شما اجازه مقایسه نتایج را می دهد (و همچنین نکاتی درباره نحوه نگهداری دوربین شما و محافظت از فیلم ها و عکس ها داده شده و شما را دعوت کند بهترین عکس هایتان را برای یک مسابقه ارسال کنید).یک شرکت مسافرتی که از طریق یک پرسش نامه آنلاین یک ” دوست مجازی”به شما بدهد(بعد از اینکه به آنها بگوییدچه چیزی مورد علاقه شماست، ” این دوست” ایده هایی به شما می دهد که علاقه مندید در شهر های  انتخاب شده ، بررسی کنید. شرکت های لوازم آرایشی بازی های انلاین ، محافظ های صفحه نمایش ، ایمیل های وایرال، کلیپ های ویدئویی و تراک های صوتی را برای بهبود تجربه آنلاین نشان تجاری  ارائه می دهند.این هیجان اضافی می تواند نشان تجاری را به روشی بهبود دهد که فقط می تواند به صورت آنلاین انجام شود.

نشان های تجاری هنگامی مهم است که مشتریان به آنها اعتماد کرده ، آنها را تشخیص داده و باور کنند (روابط بین خریدار و تامین کننده).گاهی اوقات تصویر نشان تجاری  تنها متمایز کننده بین محصولات است. نشان تجاری تحت تاثیر واقعیت و ادراک است.با واقعیت تجربه ای  که هنگام استفاده  از نشان تجاری  از آن لذت می برید و ادراک یا تصویر مرتبط با محصولی خاص. علاوه بر تجربه واقعی ، این ادراکات از طریق تبلیغات ، تبلیغات فروش، پست مستقیم، روابط عمومی، نمایشگاه ها ، فروش تلفنی، بسته بندی، نقطه فروش، وب سایت ها و بیشتر ابزار ارتباطی قوی  و دهان به دهان به وجود می آیند.

تمامی این ابزارهای ارتباطی  هم به صورت آنلاین  و هم به صورت آفلاین کار می کنند. مثلا تبلیغات بنری، مشوق ها ،ارائه ها و تبلیغات.تلاش های صورت گرفته از طریق ایمیل(تلاش های صورت گرفته از طریق ایمیل به صورت Opt-in ) نیز افزایش می یابد.

با توجه به این که برخی افراد، اینترنت  را به عنوان  یک رسانه انتشاری  جدید می دانند، فرصت های ویرایش فراوان است.از اتاق های گفتگو تا تابلو های اعلانات، روزنامه ها و مجلات  الکترونیکی ، میزبانی فرصت های ویرایشی/روابط عمومی جدید وجود دارد. همچنین نمایشگاه های مجازی و فناوری Call-Back(دکمه ای در یک وب سایت که به بازدید کننده وب سایت  اجازه می دهد تماس تلفنی از شرکت را  درخواست کند) وجود دارد.

بسته بندی و نقطه فروش هنوز در دنیای آنلاین مورد نیاز هستند، زیرا تعدادی از سایت ها تجربه  مرکز خرید را دوباره به وجود آورده اند. هنگامی که بازدید گننده فروشگاه ها و راهرو ها را انتخاب می کند، مهارت های بسته بندی و نقطه فروش  باز هم مورد نیاز هستند.

همگی این ها بر نشان تجاری تاثیر دارند. به خاطر آورید وب سایت های ضعیف موجب  آسیب رسیدن  به نشان تجاری می شوند. بیشتر تحلیل گران، بازاریابی الکترونیکی را به عنوان روشی برای ساخت تصویر نشان تجاری و ارزش کلی شرکت می دانند. البته باز هم مزیت دیگری  در بازاریابی الکترونیکی وجود دارد؛ می توانید هر وفت که نیاز به ساخت نمونه  کسب و کار خود را داشتید، مزایا یا اهداف دیگر بازاریابی الکترونیکی را ببینید(ارزش افزایی، نزدیک تر شدن به مشتریان، فروش و صرفه جویی).