6. متا تگ روبات:

یک متا تگ ربات سطح صفحه با ویژگی content=“noindex” به موتورهای جستجو دستور می دهد که هیچ صفحه ای را ایندکس نکنند.

یک ویژگی nofollow دستور می دهد که هیچ پیوندی را در آن صفحه دنبال نکنید.

در حالی که این برچسب‌ها مستقیماً با رتبه‌بندی مرتبط نیستند، در برخی موارد ممکن است تأثیری بر ظاهر کلی سایت شما در چشم موتورهای جستجو داشته باشند.

به عنوان مثال، گوگل به شدت از محتوای کوچک و بی کیفیت متنفر است.

ممکن است عمداً آن را تولید نکنید، اما اتفاقاً صفحاتی با ارزش کمی برای کاربران دارید، اما به دلایلی وجود آنها در سایت ضروری است.

همچنین ممکن است صفحات پیش‌نویس  داشته باشید که باید آن‌ها را منتشر کنید، در حالی که هنوز تمام نشده‌اند یا به بهترین نحو بهینه‌سازی نشده‌اند.

احتمالاً نمی خواهید چنین صفحاتی هنگام ارزیابی کیفیت کلی سایت شما در نظر گرفته شود.

حال برخی موارد دیگر، ممکن است بخواهید صفحات خاصی از SERP ها دور نمانند، زیرا دارای نوعی معامله ویژه هستند که قرار است فقط با یک پیوند مستقیم (به عنوان مثال، از یک خبرنامه) قابل دسترسی باشد.

در نهایت، اگر یک گزینه جستجو در سراسر سایت دارید، گوگل توصیه می‌کند صفحات نتایج سفارشی را ببندید، که می‌توانند به‌طور نامحدود خزیده شوند و منابع ربات را بدون محتوای منحصربه‌فرد هدر دهند.

 موارد فوق، تگ‌های noindex و nofollow کمک بزرگی هستند، زیرا به شما کنترل خاصی بر سایت شما می‌دهند، همانطور که توسط موتورهای جستجو مشاهده می‌شود.

7- تگ لینک rel=”canonical”

تگ لینک یا همان rel=”canonical” راهی است که به موتورهای جستجو می‌گوید کدام نسخه از صفحه را اصلی می‌دانید و دوست دارید توسط موتورهای جستجو نمایه شود و توسط افراد پیدا شود.

معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که یک صفحه تحت چندین URL مختلف در دسترس است، یا چندین صفحه مختلف محتوای بسیار مشابهی دارند که موضوع یکسانی را پوشش می‌دهند.

با محتوای تکراری داخلی به اندازه محتوای کپی شده رفتار نمی شود، زیرا معمولاً هیچ قصد دستکاری در پشت آن وجود ندارد.

با این حال، این ممکن است به منبع سردرگمی برای موتورهای جستجو تبدیل شود: مگر اینکه نشان دهید کدام URL را ترجیح می دهید با آن رتبه بندی کنید، موتورهای جستجو ممکن است آن را برای شما انتخاب کنند.

آدرس انتخاب شده بیشتر خزیده می شود، در حالی که سایرین پشت سر گذاشته می شوند.

می بینید که در حالی که تقریباً هیچ خطر جریمه ای وجود ندارد، چنین وضعیتی بسیار مطلوب نیست.

مزیت دیگر این است که متعارف سازی یک صفحه ردیابی آمار عملکرد مرتبط با محتوا را آسان تر می کند.

جان مولر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که استفاده از rel=canonical برای محتوای تکراری به موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند تا تمام تلاش‌های شما را یکپارچه کند و سیگنال‌های پیوند را از تمام نسخه‌های صفحه به نسخه ترجیحی منتقل کند.

8. Schema Markup:

Schema Markup یک تکنیک خاص برای سازماندهی داده ها در هر یک از صفحات وب شما به روشی است که توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود.

این یک ویژگی عالی برای پیاده سازی است زیرا یک برد برد واقعی است.

داشتن نشانه گذاری طرحواره ساختاریافته:

یک تقویت عالی برای UX شما است.
ارزش سئو بسیار زیادی دارد.

9. متا تگ های رسانه های اجتماعی:

Open Graph در ابتدا توسط فیس بوک معرفی شد تا به شما امکان کنترل ظاهر صفحه در هنگام اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را بدهد.

  • اکنون توسط لینکدین نیز شناخته شده است.
  • کارت‌های توییتر پیشرفت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، اما منحصر به توییتر هستند.

در اینجا تگ های اصلی Open Graph آمده است:

  1. og:title : عنوانی را که می خواهید زمانی که صفحه شما به آن پیوند داده می شود نمایش داده شود، قرار می دهید.
  2. og:url – URL صفحه شما.
  3. og:description : توضیحات صفحه شما. به یاد داشته باشید که فیس بوک فقط حدود 300 کاراکتر از توضیحات را نمایش می دهد.
  4. og:image – آدرس تصویری را که می‌خواهید زمانی که صفحه شما به آن پیوند داده می‌شود نشان داده شود، قرار دهید.
  5. از متا تگ های خاص رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا نحوه ظاهر پیوندهای خود را به دنبال کنندگان خود تقویت کنید.

10. کاربرد متا تگ Viewport:

 تگ Viewport به شما این امکان را می دهد تا نحوه مقیاس بندی و نمایش صفحه را در هر دستگاهی پیکربندی کنید.

معمولاً برچسب و مقدار به صورت زیر است:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1"/>

جایی که width=device-width  صفحه را با عرض صفحه در پیکسل‌های مستقل از دستگاه مطابقت می‌دهد، و “Initial scale=1” یک رابطه 1:1 بین پیکسل‌های CSS و پیکسل‌های مستقل از دستگاه برقرار می‌کند و جهت صفحه نمایش را در نظر می‌گیرد.

متا تگ Viewport هیچ ارتباطی مستقیمی با رتبه بندی سایت شما ندارد، اما لحنی در ارتباط با تجربه کاربر دارد.

این امر به ویژه با توجه به انواع دستگاه هایی که امروزه استفاده می شود و تغییر محسوس به مرور موبایل اهمیت دارد.

مانند بسیاری از تگ‌ها و ترفندهایی که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، مراقبت از متاتگ viewport چیزی است که کاربران شما از آن استقبال می‌کنند.

اگر از این موضوع غافل شوید، CTR یا نرخ کلیک و Bounce Rate یا نرخ پرش  شما ممکن است آسیب ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5