از جمله مزیت های تبلیغات در اینترنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-اطلاع رسانی دقیق و کامل به مخاطبان :تبلیغ کننده می تواند تبلیغات خود را متقیما در معرض دید مخاطب خاص خود قرار دهد و به این ترتیب به بالاترین اثر تبلیغ خویش دست یابد.در ارئه پیام ،محدودیت های رایج رسانه های سنتی همچون کوتاه بودن پیام ها ،فشردگی آگهی و محدودیت در انتخاب عبارات وجود ندارد و آگهی دهنده می تواند با بهره گیری از امکانات ویژه سمعی و بصری ،اطلاعات و پیام های مورد نظر را به طور کامل به مخاطبان عرضه کند.
2-هزینه کم: تهیه ،تولید و پخش آگهی همیشه پر هزینه و زمان بر بوده است اما اماده کردن تبلیغات اینترنتی ،با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان میسر است.
گسترده بودن محدوده جغرافیایی:مخاطبان سایت های اینترنتی محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند و به همین دلیل تبلیغات اینترنتی نوعی تبلیغات جهانی و بدون مرز محسوب می شود.
4-نظارت دقیق و اریابی :با بهره گیری از نرم افزارهای طراحی شده آگهی دهنده می تواند در هر نقطه از دنیا و در هر لحظه از شبانه روز،میزان اعتبار باقی مانده ،تعداد نمایش و کلیک بر روی آگهی و اطلاعات آماری دیگر را مورد نظارت و اریابی دقیق و بی واسطه قرار دهد.
5-قابلیت تعاملی:ماهیت تعاملی شبکه اینترنت ،بر خلاف انواع دیگر تبلیغات ،اماکن ارتباط متقابل مخاطبان را فراهم آورده است و آگهی دهنده می تواند از نظرات و انتقادات مخاطبان خود باخبر شود.
6-فرصت ایجاد شده :از همه مهمتر اینکه با گسترش اینترنت و حضور رایانه ها و گوشی های هوشمند در هر خانواده ،غیبت در تبلیغات اینترنتی ،باعث از دست دادن فرصت حضور در بازار خواهد شد.